Vraag

contacten Yealink W53H Dect handsets verdwenen

  • 11 July 2023
  • 18 reacties
  • 280 keer bekeken

Goedemorgen,

Nadat onze Experia Box v10 en Yealink W60B basisstation korte tijd zonder stroom hebben gezeten zijn de contacten uit alle drie onze Yealink W53H Dect handsets verdwenen. Wij maken gebruik van Netwerk directory. Alle contacten zijn online in Onebase/Telefooncentrale nog wel gewoon zichtbaar.

Hebben jullie een oplossing?  

Met vriendelijke groet, Bruno Bennik


18 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Bruno,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Wat frustrerend dat de contacten uit de handsets verdwenen zijn. Logisch dat je dit z.s.m. wilt herstellen.
Heb je, nadat het modem en het basisstation opnieuw opgestart waren, ook de handsets even van de stroom gehaald? 

Mocht dit nog niet gewerkt hebben kun je ook onderstaande nog even proberen: 
 

  1. Open op het toestel afstandstelefoonboek of common group
  2. Toets een letter of cijfer in, uw contacten verschijnen nu

Dag @Rick S. ,

Bedankt voor de snelle terugkoppeling.  Alles opnieuw van de stroom halen heb ik (nog eens) gedaan maar dit geeft helaas geen resultaat.

Als ik op een handset naar "Netwerk directory” ga dan heb ik twee opties. Bij “Alle contacten” verschijnt de melding ‘Geen contacten’  en bij het intoetsen van cijfers of letters gebeurt niets. Als ik "Tel. gids” selecteer dan verschijnt er een rood kruis met 'Verbinden mislukt!'. Als ik het me goed herinner dan verschenen normaal gesproken bij beide keuzes de contacten. 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hey Bruno, 

Jammer om te lezen dat het met deze opties ook niet lukt om de contacten in de handsets terug te krijgen!
Ik heb een case aangemaakt voor de 2e lijn specialisten. Zij gaan verder op onderzoek uit en nemen contact met je op om dit op te lossen. Ik blijf de case ook volgen en geef hier ook een gil als er updates zijn. Houd de komende dagen dus jouw telefoon en mail in de gaten. 

Hoi Rick,

Het probleem is vorige maand opgelost door jullie 2e lijn specialist maar inmiddels kampen we weer met exact hetzelfde probleem. Graag weer een case aanmaken dus. Hopelijk wordt het euvel deze keer definitief opgelost!

 

Groeten, Bruno

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Bruno, 

Goed dat je weer aan de bel trekt! En wat balen dat het opnieuw is gebeurd. 
Is het nu ook weer gebeurd nadat het modem en het basisstation van de stroom zijn geweest? En was dat een bewuste herstart of is er een stroomstoring o.i.d. geweest? 

Nee, niets gebeurd, tenminste voor zover ik weet. Ben twee weken op vakantie geweest maar niemand weet iets van een stroomstoring.

Reputatie 7
Badge +6

Oke, dat is best vreemd! Ik heb zojuist weer een case aangemaakt. 
Hopelijk komen we nu tot een definitieve oplossing. 

Er wordt weer contact met je opgenomen. 

Fijne avond! 

Bedankt voor je reactie. Helaas is er tot op heden nog geen contact opgenomen. Kan dat kloppen?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Bruno, 

Ik had wel verwacht dat er inmiddels contact met je opgenomen zou zijn. Ik heb de case gecheckt en het is nog in behandeling. Ik verwacht dat er op korte termijn contact volgt. 

Ik ga voor de zekerheid even navraag doen. Onze excuses voor het ongemak! 

Reputatie 7
Badge +6

Hey Bruno, 

Ik zie dat er inmiddels contact is geweest en dat het is opgelost door een herstart van het basisstation. 
Hopelijk komt het nu niet meer. Mocht het toch nog een keer gebeuren, is het advies om dan eerst de herstart weer even te proberen. 

Fijne avond! 

Hoi Rick,

We zijn inmiddels een maandje verder er worden voor de derde keer met hetzelfde probleem geconfronteerd. Onze contacten zijn wederom niet meer zichtbaar in de handsets, ook niet na een herstart van het basisstation. Kan je weer een case aanmaken? 

Groeten, Bruno

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Bruno, 

Wat frustrerend dat het weer zover is! 
Ik heb gelijk een nieuwe case aangemaakt en daarbij ook verzocht om uit te zoeken waarom dit herhaaldelijk gebeurd. Hopelijk kan er nu een definitieve oplossing gevonden worden! 

Huidige status: inmiddels anderhalve week verder en van niets of niemand wat gehoord...

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen @Bruno, Rick is met vakantie dus ik spring even in. Kun je voor mij je klantnummer toevoegen aan je forumprofiel? Dan check ik even wat de status van de case is. 

Hoi @Mark L. , Ik heb het klantnummer toegevoegd.

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag, ik zie dat de melding is opgepakt en dat er is gebeld door de service expert. Kun je dit bevestigen?

Het probleem is inmiddels verholpen. Hopelijk is 3 keer scheepsrecht en doet het probleem zich niet nog eens voor!

Goedemorgen,

Nadat onze Experia Box v10 en Yealink W60B basisstation korte tijd zonder stroom hebben gezeten zijn de contacten uit alle drie onze Yealink W53H Dect handsets verdwenen. Wij maken gebruik van Netwerk directory. Alle contacten zijn online in Onebase/Telefooncentrale nog wel gewoon zichtbaar.

https://sweet-bonanza-slot.net/

Hebben jullie een oplossing?  

Met vriendelijke groet, Bruno Bennik

Het klinkt alsof de handsets hun synchronisatie met het basisstation hebben verloren door de stroomstoring. Wat je kunt proberen, is het basisstation opnieuw op te starten en daarna de handsets. Zorg ervoor dat ze dicht bij het basisstation zijn wanneer je dit doet. Dit kan helpen om de contacten opnieuw te synchroniseren vanuit de Onebase/Telefooncentrale.

 

Reageer