Vraag

Problemen met extra IP's

  • 16 December 2023
  • 2 reacties
  • 79 keer bekeken

Goeiendag,

 

Ik heb problemen met mijn IP's die ik vanuit KPN EEN krijg. Sinds eergisteren hebben wij een probleem dat als wij een VM opnieuw opstarten er geen ip's meer gaan doen, de ene keer werkt dat ik ip wel en dan de andere niet. Als ik een server restart valt dat ip ook uit en werkt het niet meer. Soms na een volledige restart van de hele server werkt het soms weer niet altrijd maar dan werkten ook weer niet alle ip's vaak werkt 1 ip dan weer niet.

 

Ikzelf denk dat dit routing issues zijn maar we weten het niet, We hebben gisteren contact gehad met een expert en plotseling werkte het weer paar uur later niet meer, Ik heb ook geprobeerd deze ip's op mijn laptop in te stellen in dit geval werkte het ip eindigend op 109 dan wel maar andere ip's dan weer niet. (bit.ly/kpniptest)

KPN Experts team is er helaas enkel doordeweeks en dat is minder.

Er word maandag weer contact opgezocht met mij als het goed is maar dat moeten we dus even afzien.

 

KPN kon eerder ook niet meer in de modem komen deze is gisteren dan weer gereset waardoor ze er wel weer in konden,

 

De IP's worden wel netjes aangemeld in de box12 ze staan er gewoon in en als ik de server bijvoorbeeld weer uitschakel zie je ze ook weer verdwijnen. dus het lijkt daar allemaal goed te gaan, er zijn ook geen configuratie veranderingen vanuit mijn kant gedaan waardoor het kan zijn dat het niet meer werkt.

 

De traceroute 

bij een werkend ip bijv

traceroute bij een niet werkend ip

Ik snap niet waar dit misgaat maar het lijkt vanuit kpn hun kant mis te gaan maar dit kan ik mis hebben,

Heeft iemand ook deze ervaring gehad of een vergelijkbare? Ik hoor graag!


2 reacties

Ik had een server die ik connecte op de modem public gateway en dat was aan het conflicten, Dus als ik de server restartte deed het het effe omdat die ene server niet opgestart was. ik voel me zo dom./

 

Het is dus opgelost

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @JulianBorghuis,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Allereerst ben ik blij om te lezen dat het opgelost is. Wij zijn hier vanuit KPN ook alleen op werkdagen aanwezig, vandaar dat je nu ook pas reactie krijgt. Als je nog andere vragen of ergens anders hulp nodig hebt horen we het natuurlijk graag. 
 

Fijne dag! 

Reageer