Beantwoord

DNS probleem

  • 15 March 2016
  • 3 reacties
  • 286 keer bekeken

Ik heb besloten om mijn domein (diepman.net) weer eens nieuw leven in te blazen maar ik krijg de DNS registratie niet goed voor elkaar. Ik heb een tweetal A records aangemaakt en single page hosting aangezet.

De portal geeft aan dat DNS en hosting in sync zijn, maar ik zie de DNS wijzigingen niet gepropageerd worden. 

Wat doe ik verkeerd?
icon

Beste antwoord door Tim 16 March 2016, 10:26

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen @MJHDiepman, welkom bij de zakelijke community van KPN! :D

Leuk dat u deze vraag op het forum stelt, ik denk dat ik u goed verder kan helpen. Als ik de status van uw domeinnaam bekijk valt mij het volgende op:

domain status: clienthold

Dit betekent dat de laatste verificatie vanuit Tucows niet is beantwoord (onze leverancier voor .net domeinnamen). De reden snap ik ook wel, er staat geen juist e-mailadres van u geregistreerd bij Tucows. Met een WHOIS opdracht op uw domeinnaam kunt u deze gegevens inzien. De domeinnaam staat nog op oude gegevens van Tiscali, hier is een verificatie e-mail naar gestuurd:

registrant email: admin@domainregistry.tiscali.nl

Om de domeinnaam op uw eigen naam te zetten, het e-mailadres aan te passen en uiteindelijk de domeinnaam weer geactiveerd te krijgen, dient u het WHOIS wijzigingsformulier naar ons op te sturen. Binnen 48 uur worden de gegevens verwerkt en wordt de domeinnaam weer online gezet.

Bij de huidige gegevens vult u de gegevens in zoals deze nu in de WHOIS informatie zichtbaar zijn. Bij de nieuwe gegevens vult u uw eigen gegevens in en stuurt u een kopie van uw legitimatie mee.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1787 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/DNS-probleem/m-p/7366#M1328Ik heb besloten om mijn domein (diepman.net) weer eens nieuw leven in te blazen maar ik krijg de DNS registratie niet goed voor elkaar. Ik heb een tweetal A records aangemaakt en single page hosting aangezet.

De portal geeft aan dat DNS en hosting in sync zijn, maar ik zie de DNS wijzigingen niet gepropageerd worden. 

Wat doe ik verkeerd?

 https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/DNS-probleem/m-p/7367#M1329Goedemorgen https:///t5/Cloud-technische-vragen/DNS-probleem/td-p/7366, welkom bij de zakelijke community van KPN! Smiley Vrolijk

Leuk dat u deze vraag op het forum stelt, ik denk dat ik u goed verder kan helpen. Als ik de status van uw domeinnaam bekijk valt mij het volgende op:

domain status: clienthold

Dit betekent dat de laatste verificatie vanuit Tucows niet is beantwoord (onze leverancier voor .net domeinnamen). De reden snap ik ook wel, er staat geen juist e-mailadres van u geregistreerd bij Tucows. Met een WHOIS opdracht op uw domeinnaam kunt u deze gegevens inzien. De domeinnaam staat nog op oude gegevens van Tiscali, hier is een verificatie e-mail naar gestuurd:

registrant email: admin@domainregistry.tiscali.nl

Om de domeinnaam op uw eigen naam te zetten, het e-mailadres aan te passen en uiteindelijk de domeinnaam weer geactiveerd te krijgen, dient u het WHOIS wijzigingsformulier naar ons op te sturen. Binnen 48 uur worden de gegevens verwerkt en wordt de domeinnaam weer online gezet.

Bij de huidige gegevens vult u de gegevens in zoals deze nu in de WHOIS informatie zichtbaar zijn. Bij de nieuwe gegevens vult u uw eigen gegevens in en stuurt u een kopie van uw legitimatie mee.

 Tim,

helder antwoord, het formulier heb ik inmiddels verstuurd.

Dank voor je hulp!

groet,

Mathieu 
Reputatie 7
Badge +11
Graag gedaan, Mathieu!

Ik hoop dat uw domeinnaam weer snel online staat :D

Reageer