Beantwoord

Geen toegang tot zakelijk e-mailadres: Office 365 per ongeluk beëindigd?

  • 15 March 2024
  • 1 reactie
  • 34 keer bekeken

Snelle versie: Microsoft 365 Business Standard per direct aanzetten/activeren.

Dit zijn de feiten van het geval:

  1. Sinds vandaag heb ik geen toegang meer tot mijn zakelijk e-mailadres. (Desktop, mobiel noch browser)
  2. Op de website van Office 365 zie ik vandaag geen actief abonnement in mijn account staan.
  3. Op 6 februari ben ik van Microsoft 365 Business Standard overgestapt naar Microsoft 365 Business Basic.
  4. Op 22 februari heb ik een factuur ontvangen met daarop Microsoft 365 Business Standard (1x) en Microsoft 365 Business Basic. (0,81x)
  5. De factuur is op 29 februari betaald.

Mijn vermoeden is dat het nieuwe abonnement voor Microsoft 365 Business Standard niet automatisch is verlengd voor maart en dat Microsoft daar vannacht achter kwam.

Telefoonnummer 0800-0402 is niet bereikbaar vanuit België, ongeacht wat DOT beweert. +31 6 1200 1200 vraagt om welk telefoonnummer ik bel, terwijl ik geen telefonie heb bij KPN. Chatbot DOT is niet behulpzaam. Het duurde lang voordat Dotje doorhad dat bellen niet lukt en verwees me door naar het forum.

E-mail is de levensader van mijn bedrijf en ik ben nu voor 99% van mijn klanten onbereikbaar. Godzijdank heb ik geen lopende opdrachten of deadlines, anders was de schade niet te over zien.

Al met al ben ik een dik uur verder en niets opgeschoten. Ik heb ooit voor KPN gekozen voor de geruststellende gedachte dat ik dan bij problemen tenminste op een goede klantenservice kon rekenen. Ik ben niet alleen furieus, maar vooral diep teleurgesteld,

Gewenste oplossing: Microsoft 365 Business Standard per direct aanzetten.

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad toen ik dacht zonder mijn abonnement te kunnen en na opnieuw afsluiten/activeren van het abonnement had ik weer toegang tot e-mail en stroomden de mails met terugwerkende kracht binnen.

icon

Beste antwoord door Rick S. 15 March 2024, 12:34

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @PauwelsTranslations,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Ik kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken bent en dat hier een oplossing voor moet komen. Ik heb gelijk samen met een collega gekeken en we hebben gezien dat het abonnement in ieder geval niet opgeheven is. We zien nog een actieve gebruiker met een actieve licentie. Ik stuur je ook nog even een privébericht met wat meer inhoudelijke informatie.  

Reageer