Sinds een aantal weken begin ik mails terug te krijgen van bepaalde adressen met de volgende melding:
An SPF-enabled mail server rejected a message that claimed an envelope sender address of
An SPF-enabled mail server received a message from ****** that claimed an envelope sender address of******** However, the domain ***** has declared using SPF that it does not send mail through ******************. That is why the message was rejected.
Op het forum lees ik dat dit probleem vaker voorkomt.
Hoe kan dit probleem opgelost worden, kan dat via de portal of moet een admin.kpn dat voor me doen?
Met vriendelijke groeten,
Dag Klaas,
Erg vervelend dat u deze melding krijgt. Kunt u me in een privébericht de volledige melding doen toekomen? (met mailadressen etc.)
SPF is een beveiligingsmethode. De ontvanger gebruikt waarschijnlijk een mailserver welke het bericht niet accepteert. Wellicht uzelf ook. Kunt u hier ook iets meer over vertellen in een privébericht?
Ik zie uw privébericht graag tegemoet zodat ik u goed van dienst kan zijn.
Met vriendelijke groet,
Burhan
Erg vervelend dat u deze melding krijgt. Kunt u me in een privébericht de volledige melding doen toekomen? (met mailadressen etc.)
SPF is een beveiligingsmethode. De ontvanger gebruikt waarschijnlijk een mailserver welke het bericht niet accepteert. Wellicht uzelf ook. Kunt u hier ook iets meer over vertellen in een privébericht?
Ik zie uw privébericht graag tegemoet zodat ik u goed van dienst kan zijn.
Met vriendelijke groet,
Burhan
waar moet het prive bericht naar toe, naar welk mailadres?
Dag Klaas,
Om Burhan een privébericht te sturen kunt u klikken op zijn naam. Vervolgens op zijn profiel, rechts in het midden, is een link aanwezig "https:///t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/217" target="_blank".
Om Burhan een privébericht te sturen kunt u klikken op zijn naam. Vervolgens op zijn profiel, rechts in het midden, is een link aanwezig "https:///t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/217" target="_blank".
heb ik gisteren ontdekt en de prive mail is gisteren gestuurd
Dag Klaas,
Bedankt voor uw privébericht! Ik heb uw toelichting in goede orde ontvangen. Ik heb niet direct een oplossing voor je, maar ik heb mijn collega's van de afdeling Cloud gevraagd om dit onder de loep te nemen.
Ze zullen bij me terug komen met hun bevindingen en deze zal ik direct met u delen.
Ik moet dus nog even uw geduld vragen, maar heb er vertrouwen in dat ik snel een oplossing of advies voor u heb!
Met vriendelijke groet,
Burhan
Bedankt voor uw privébericht! Ik heb uw toelichting in goede orde ontvangen. Ik heb niet direct een oplossing voor je, maar ik heb mijn collega's van de afdeling Cloud gevraagd om dit onder de loep te nemen.
Ze zullen bij me terug komen met hun bevindingen en deze zal ik direct met u delen.
Ik moet dus nog even uw geduld vragen, maar heb er vertrouwen in dat ik snel een oplossing of advies voor u heb!
Met vriendelijke groet,
Burhan
Beste Klaas,
Wij hebben terugkoppeling ontvangen.
Het lijkt erop dat nog niet alle stappen zijn doorlopen in het office-portaal.
Hiervoor dient u in te loggen op portal.office.com met uw inlog van KPN.
Onder "domeinen" moet de domeinnaam geverifiëerd worden.
Vervolgens kunt u de juiste records aanmaken.
Laat u aan ons weten of het is gelukt?
Wij hebben terugkoppeling ontvangen.
Het lijkt erop dat nog niet alle stappen zijn doorlopen in het office-portaal.
Hiervoor dient u in te loggen op portal.office.com met uw inlog van KPN.
Onder "domeinen" moet de domeinnaam geverifiëerd worden.
Vervolgens kunt u de juiste records aanmaken.
Laat u aan ons weten of het is gelukt?
Bedoel je met het Office portaal - het zakelijk Office 365?
Dit programma is in 2012 aangevraagd en direct weer opgezegd omdat de mail totaal vastliep.
Het blijkt dat het Office programma niet werkt met een oud planet mailadres.
Afgelopen voorjaar zou het office verwijderd moeten zijn, zie ook dossier nr. 7318140. Dit is allemaal gedaan door mw. Christa Kreuzink.
Als bepaalde onderdelen van het Office programma nu de reden voor de foutmeldingen zijn, wat kunnen we hieraan doen?
Dit programma is in 2012 aangevraagd en direct weer opgezegd omdat de mail totaal vastliep.
Het blijkt dat het Office programma niet werkt met een oud planet mailadres.
Afgelopen voorjaar zou het office verwijderd moeten zijn, zie ook dossier nr. 7318140. Dit is allemaal gedaan door mw. Christa Kreuzink.
Als bepaalde onderdelen van het Office programma nu de reden voor de foutmeldingen zijn, wat kunnen we hieraan doen?
Beste Klaas,
U heeft inderdaad gelijk. Wij zijn ervan uit gegaan dat het hier om het Zakelijk Office 365 abonnement zou gaan. Dit abonnement is namelijk ook nog actief, daar wil ik ook met u naar kijken! Ik stel voor dat we eerst dit probleem gaan oplossen. Zo te zien maakt u momenteel gebruik van een Eigen Site & Mail.
Kunt u doorgeven van welke uitgaande mailserver u gebruik maakt? Bij welke internet provider zit uw verbinding? Is dat KPN?
Ik hoor het graag.
U heeft inderdaad gelijk. Wij zijn ervan uit gegaan dat het hier om het Zakelijk Office 365 abonnement zou gaan. Dit abonnement is namelijk ook nog actief, daar wil ik ook met u naar kijken! Ik stel voor dat we eerst dit probleem gaan oplossen. Zo te zien maakt u momenteel gebruik van een Eigen Site & Mail.
Kunt u doorgeven van welke uitgaande mailserver u gebruik maakt? Bij welke internet provider zit uw verbinding? Is dat KPN?
Ik hoor het graag.
eigen site en mail: krikken.nl
provider is, al sinds de overname van planet, KPN
uitgaande server smtp.kpnmail.nl
en inkomend pop.planet.nl
provider is, al sinds de overname van planet, KPN
uitgaande server smtp.kpnmail.nl
en inkomend pop.planet.nl
aanvulling:
de servergeggevns heb ik van de telfoon gehaald.
Ik weet niet waar ik in Outlook 2010 moet kijken voor de instellingen
hetzelfde geldt voor de KPN mailbox, ook daar weet ik niet waar de instellingen staan.
de servergeggevns heb ik van de telfoon gehaald.
Ik weet niet waar ik in Outlook 2010 moet kijken voor de instellingen
hetzelfde geldt voor de KPN mailbox, ook daar weet ik niet waar de instellingen staan.
Bedankt voor uw reactie, Klaas.
In Outlook 2010 kunt u kunt bij de instellingen komen via Bestand > Accountinstellingen > Wijzigen.
Indien u de instellingen in Outlook heeft kunnen nakijken dan hoor ik dat nog graag.
Wat betreft het probleem, dit ga ik verder voor u uitzoeken!
In Outlook 2010 kunt u kunt bij de instellingen komen via Bestand > Accountinstellingen > Wijzigen.
Indien u de instellingen in Outlook heeft kunnen nakijken dan hoor ik dat nog graag.
Wat betreft het probleem, dit ga ik verder voor u uitzoeken!
De uitgaande server bij Outlook is: mail.planet.nl
groeten,
Karla Krikken-Linde
groeten,
Karla Krikken-Linde
Dag Karla,
Zou u de uitgaande server op: smtp.outlook.com willen zetten om te zien of dit het probleem verhelpt?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Burhan
Zou u de uitgaande server op: smtp.outlook.com willen zetten om te zien of dit het probleem verhelpt?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Burhan
Ik heb de server op smtp.outlook.com gezet.
daarna een testmailbericht verstuurd en kreeg toen de volgende foutmelding:
Kan het bericht niet verzenden. Controleer het e-mailadres in de accounteigenschappen.
De reactie van de server was: 530 5.7.57 SMTP;
Client was not authenticated to send mails during MAIL FROM
Hierna heb ik de server terug gezet op mail.planet.nl
en testbericht is verstuurd.
Groetjes,
Karla
daarna een testmailbericht verstuurd en kreeg toen de volgende foutmelding:
Kan het bericht niet verzenden. Controleer het e-mailadres in de accounteigenschappen.
De reactie van de server was: 530 5.7.57 SMTP;
Client was not authenticated to send mails during MAIL FROM
Hierna heb ik de server terug gezet op mail.planet.nl
en testbericht is verstuurd.
Groetjes,
Karla
Dag Karla,
Zou u deze link eens willen bekijken en de instellingen willen vergelijken met hoe dit in deze link is beschreven?
http://bit.ly/1SEoOpD
Onder hoofdstuk 2 staan de instellingen beschreven. Ik hoor graag van u of het daarna werkt!
Alvast bedankt voor uw moeite!
Met vriendelijke groet,
Burhan
Zou u deze link eens willen bekijken en de instellingen willen vergelijken met hoe dit in deze link is beschreven?
http://bit.ly/1SEoOpD
Onder hoofdstuk 2 staan de instellingen beschreven. Ik hoor graag van u of het daarna werkt!
Alvast bedankt voor uw moeite!
Met vriendelijke groet,
Burhan
Misschien moeten we telefonisch contact hebben, want jullie gaan er van uit dat ik een zakelijk account heb, maar dat heb ik niet meer omdat dat niet werkt met planet.
De aanpassingen ga ik niet doen, want ik heb geen office 365 abonnement (niet geinstalleerd, in 2012 opgezegd, maar ik betaal er nog wel elke maand voor).
Ik heb nu een alles-in-1 pakket en een e-mail extra abonnement, dit zijn beide geen zakelijke produkten.
De aanpassingen ga ik niet doen, want ik heb geen office 365 abonnement (niet geinstalleerd, in 2012 opgezegd, maar ik betaal er nog wel elke maand voor).
Ik heb nu een alles-in-1 pakket en een e-mail extra abonnement, dit zijn beide geen zakelijke produkten.
Dag Klara,
Heel graag ontvang ik per privébericht uw bereikbaarheidsnummer. Dan bel ik u zodra ik de kans krijg.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Burhan
Heel graag ontvang ik per privébericht uw bereikbaarheidsnummer. Dan bel ik u zodra ik de kans krijg.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Burhan
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Inloggen of registreren met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Login with LinkedInof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.