Een gezamelijke klant van KPN en mijn bedrijf wil zijn domeinnamen verhuizen. Eerst zijn ze zelf lang bezig geweest om inzicht te krijgen in welke domeinnamen ze bij KPN hadden en welke hosting ze daarbij hadden. Ze zijn daar niet echt uitgekomen en hebben mij ingeschakeld.
Ik heb inmiddels al ettelijke uren aan de telefoon gehangen met medewerkers van KPN en ben steeds een klein stapje verder gekomen. Nu eindelijk het einde in zicht is, lijkt alles echter vast te lopen.
Het probleem wat we nu nog hebben:
We vragen van de bestaande domeinnamen de authorisatiecodes op in verband met de verhuizing naar een andere provider. Deze codes worden gestuurd naar een bepaald e-mailadres (postmaster@***.nl). Dit emailadres bestaat echter niet en KPN geeft aan dat het absoluut onmogelijk is om de codes naar een ander emailadres te sturen.
Ik dacht een simpele oplossing te hebben bedacht, namelijk: ik maak dit email adres aan in de exchange online lite omgeving en dan vraag ik of de codes opnieuw kunnen worden verzonden. De klant beschikt echter niet meer over het juiste wachtwoord om in te loggen op de Selfcare omgeving van KPN.
Geen punt dacht ik: ik klik gewoon op de link 'wachtwoord vergeten'. We kregen een email met een link om het wachtwoord te herstellen. Alleen werkt deze link niet. We hebben het een aantal keren geprobeerd op verschillende dagen, maar helaas, de link werkt nog altijd niet.
Inmiddels zijn we ruim een half jaar bezig om alles duidelijk te krijgen en de codes te ontvangen. Ik heb al zoveel uur met KPN medewerkers aan de telefoon gehangen dat ik er tureluurs van word. Steeds word ik doorverbonden met iemand anders en word de verbinding verbroken, kunnen zij mij ook niet helpen of is er op dat moment niemand op die afdeling aanwezig. Via de chat hetzelfde verhaal.
Dus nu als laatste maar proberen of het via dit forum lukt om een oplossing te krijgen voor dit probleem.
Ik neem aan dat jullie begrijpen dat ik de naam van onze klant niet direct op internet publiceer, maar ik zou het geweldig vinden als iemand even via een PB contact opneemt.
Beste antwoord door Tim
Bekijk origineel