Beantwoord

problemen instellingen domein

  • 28 June 2017
  • 33 reacties
  • 998 keer bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo Wim, bedankt voor je bericht. Dat is een interessante bevinding!

Het verschil tussen een KPN verbinding en andere providers is dat op een KPN verbinding geen verificatie vereist is bij het versturen van e-mail. Om de KPN mailserver te gebruiken op een ander netwerk, dien je wel verificatie te gebruiken. Het is een kpnmail account en volledig actief. Ik kan niet anders dan verwachten dat er een probleem in de instellingen zit. Mijn eerste indruk van de instellingen in de afbeeldingen zijn echter goed.

Stellingen
1. E-mail versturen en ontvangen van andere mails gaat goed zowel via de pc als smartphone.
2. Het lukt zowel op pc als smartphone niet om e-mail naar de eigen domeinnaam te sturen.

Even voor de zekerheid, klopt stelling 2? Zoals ik begrijp uit dit bericht.
Of is het probleem op wifi ook aanwezig?
Afgelopen weekend een testje gedaan met andere SIM kaart (Vodafone), maar helaas hetzelfde probleem en dezelfde foutmelding (email server reageert niet) zodra je email wilt versturen/ontvangen via 4G. Daarmee lijkt het er op dat het niet te maken heeft van welke provider de 4G verbinding is. Versturen/ontvangen van email via thuis netwerk (Wifi) gaat nog steeds goed.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Wim,

Later bedacht ik mij ook dat de SPF record vermoedelijk niets uit maakt.
Ik heb zojuist telefonisch met Suzanne gesproken, ik was eigenlijk op zoek naar jou 😉

Er spelen 2 zaken die we eventueel los van elkaar kunnen zien:

1. Eigen Site & Mail stopt! Vroeg of laat zal het abonnement omgezet moeten worden naar een ander type abonnement. Langzaam trekken we alle stekkers uit de dienst. Echter blijven de planet mailboxen en mailservers wel gewoon werken.

2. De KPN mailserver lijkt niet te werken op 4G van T-mobile. Van Suzanne heb ik begrepen dat het wel werkt op andere Wifi netwerken. Ze gaat op verzoek proberen te testen op een ander mobiele provider, bijvoorbeeld met jouw simkaart. Dit om uit te sluiten of het probleem alleen bij T-mobile voorkomt.

Laat je mij weten of ik je vanmiddag of anders volgende week even op 06 kan bellen?
Ik heb een mailtje proberen te versturen via Wifi thuis netwerk vanaf iPhone. Dit lukte.
Helaas lukt dit nog steeds niet via 4G.
Reactie op vraag eerste probleem: ik ontvang nog wel email van anderen ontvangen.

Reactie op vraag tweede probleem: mobiele provider is T-mobile. Ik ga uitproberen of het SPF filter werkt!
Reputatie 7
Badge +11
Eerste probleem:
Ja, het lukt om met mijn emailadres van planet (@planet.nl) email naar andere domeinnamen te sturen, zowel vanaf computer en smartphone. Maar dit lukt dus niet naar emailadressen van mijn eigen domein, niet via computer, niet via smartphone of via webmail.

Kunt u nog wel e-mail ontvangen, van anderen, op uw domeinnaam mailadressen? Of helemaal niet meer?

Tweede probleem, mogelijk heeft dat ermee te maken:
Ja het lukt om met emaildres met eigen domeinnaam email te versturen zolang ik op mijn thuis netwerk zit, zowel computer als smartphone. Maar zodra ik buitenshuis ben en met mijn smartphone (of iPad) een email wil versturen (met emailadres met eigen domeinnaam) gaat dat via 4G en dan lukt dit niet.

Misschien hebben we te maken met een SPF probleem. Voor de zekerheid heb ik een SPF record aangemaakt op uw domeinnaam. Benieuwd of dit gaat helpen. Wie is uw mobiele provider eigenlijk?
Eerste probleem:
Ja, het lukt om met mijn emailadres van planet (@planet.nl) email naar andere domeinnamen te sturen, zowel vanaf computer en smartphone. Maar dit lukt dus niet naar emailadressen van mijn eigen domein, niet via computer, niet via smartphone of via webmail.

Tweede probleem, mogelijk heeft dat ermee te maken:
Ja het lukt om met emaildres met eigen domeinnaam email te versturen zolang ik op mijn thuis netwerk zit, zowel computer als smartphone. Maar zodra ik buitenshuis ben en met mijn smartphone (of iPad) een email wil versturen (met emailadres met eigen domeinnaam) gaat dat via 4G en dan lukt dit niet.
Reputatie 7
Badge +11
Goedemiddag Wim,

De laatste tijd zijn we bezig geweest om Eigen Site & Mail over te zetten naar nieuwe servers. Mogelijk ervaart u hierdoor problemen.

Ik heb een paar vragen om een beter beeld te krijgen:
- Hebt u ook andere apparaten waar u uw e-mail op gebruikt? (bijvoorbeeld een computer)
- Lukt het ook om e-mail te ontvangen en te versturen via de webmail?
- Kunt u nog wel e-mail versturen naar andere domeinnamen?

Om te testen mag u ook ons e-mailadres gebruiken:zakelijkforum@kpn.com
Ik verneem graag van u!

Reageer