Beantwoord

problemen instellingen domein

  • 28 June 2017
  • 33 reacties
  • 998 keer bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Beide stellingen kloppen voor wat betreft mijn eigen iPhone met SIM kaart van de Vodafone.
(daarbij gebruik ik een @planet email adres)

Daarnaast is nog het probleem dat een iPhone met 4G van T-Mobile. Op deze telefoon is een email adres ingesteld met mijn eingen domeinnaam. Versturen/ontvangen van email lukt via Wifi thuis netwerk, maar niet via 4G.

Nu begrijp ik dat eigen site & Mail wordt gestopt, wat zijn dan de alternatieven hiervoor en zou dat beter werken? Heel veel heb ik op 't moment niet nodig. Feitelijk de 5 mailboxen die ik nu heb, een aantal email adressen van @planet (die i kal heb) en natuurlijk email addressen met mijn eigen domein naam. Tot op heden blijkt de mailbox grootte die ik nu heb (??) toereikend.

Maar zou het alternatief het probleem oplossen?
Zoals je in de gestuurde afbeeldingen kunt zien is er geen sprake van onbeveiligde mailserver, het is gewoon de mailserver van KPN. Daarbij komt dat er ook geen verbinding gemaakt kan worden met de binnenkomende email server (imap). Het is me ondertussen wel duidelijk dat het iets is vanwege mijn eingen domein naam in combinaite met mijn emailboxen (email adressen) van Planet.

Ik heb nog een testje gedaan met een iPad in combinatie met SIM kaart van Vodafone. Versturen via thuis netwerk gaat prima (gebruikmakend met emailadres met eigen domeinnaam), maar dit lukt wederom niet via 4G.
Op de iPad krijg ik overigens wel een iets andere melding: de server accepteert de ontvanger ..@planet.nl niet, omdat de server relaying niet toestaat.
Misschien dat dit een aanknopingspunt tot oplossing biedt?

Een overstap naar Exchange Online betekent aanzienlijke hogere kosten, dus dan moet KPN eerst maar een met een beter voorstel komen. En dan zijn er natuurlijk ook andere alternatieven.

Ik kan helaas niet de blog van Lindsay niet openen, ik heb geen geen toegang tot die pagina....
Het lijkt erop dat ik nu de email van Suzanne zowel op mijn iPhone als een iPad voor elkaar heb gekregen, zowel via Wifi als 4G (van Vodafone). Ik kan dan email versturen en ontvangen.

Dus zie ik twee opties waarom het niet lukt met de iPhone van Suzanne:
- toch iets niet goed met combinatie met T-Mobile
- iets niet goed met de hardware, maar dat lijkt mij wel heel erg raar.

Ik ga vanavond het account helemaal verwijderen van de telefoon en nog eens opnieuw installeren exact met de instellingen die ik nu gebruikt heb voor mijn iPhone en de iPad.

Bovenstaande foutmelding over die relaying kan je overigens vergeten, ik had de smtp server vergeten goed in te stellen.
Het verwijderen van het account (incl. uitzetten van de iphone) gaf geen oplossing.

Dus dan toch kkijken naar de hardware.... ik heb een oude iPhone 4S gepakt en precies op dezelfde manier ingesteld. En die werkt!? Zowel via Wifi (thuis en extern) als via 3G (4G werkt schijnbaar niet op die telefoon).
Dan lijkt het toch een probleem met de telefoon (iPhone 7+) te zijn. Enige ervaring hiermee?

Voor wat betreft Exchange Online heb ik nog wel wat vragen, misschien beter om dat apart te doen.
Ik heb die test nu ook gedaan, d.w.z. voor de SMTP server het hoofd account gebruiken. Maar dat gaf geen oplossing. Daarbij komt dat ook de binnekomende server niet "reageert" via 4G.

Het is gewoon bizar dat het allemaal wel goed werkt als ik een oude telefoon pak!? Exact dezelfde instellingen, exact dezelfde SIM kaart, enkel een andere telefoon!

Het IOS van de nieuwe telefoon is 10.3.2 en zou up-to-date moeten zijn.
Kan het zo zijn dat KPN op niveau van MAC adres in combinatie met 4G iets tegen houdt ???
Ik zal de instellingen voor mobiele data controleren en laat het je weten.
Daarbij nog de opmerking dat 4G T-mobile in combinatie met oude iPhone 4S wel e-mail kan versturen (met exact dezelfde instellingen als de nieuwe iPhone 7+).

Ik heb geprobeerd om de APN instellingen van iPhone 4S te vegelijken met die van de iPhone 7+ , maar helaas lukte mij dat niert omdat ik die instellingen niet op de iPhone 4S kon vinden.
Verder kon ik de APN instellingen van T-mobile niet vinden op het internet.

Ik ga nu maar eerst nog eens langs een T-Mobile winkel en daar vragen wat zij kunnen doen. Ik neem aan dat zij wel die APN instellingen hebben/kennen.

Reageer