Wij maken met 4 personen in een klein tijdelijk kantoor gebruik van een KPN 4G zakelijk internet abonnement icm met een 4G Router van teltonika (RUTX11). Nu merken wij dat we met name als er 4 personen aanwezig zijn, de verbinding begint te klapperen.
We hebben uitgebreid getest en onderzoek gedaan, en wij denken dat het te maken kan hebben met het aantal openstaande (NAT/TCP/UDP) verbindingen. Als wij die counter uitlezen van de router, dan beginnen er problemen te ontstaan richting de 600 openstaande sessies. Sessies beginnen dan te falen of starten niet meer. Als het sessie-aantal terugzakt zien we weer een stabiele verbinding ontstaan. We simuleren een groter aantal sessies door bijvoorbeeld een wat groter aantal browsertabbladen te openen.
We hebben van alles uitgezocht of er op de 4G router limieten bereikt worden, maar dat is niet het geval tot nu toe.
Is er vanuit KPN een limiet dat wordt gehanteerd wellicht? Eentje die in de buurt van 600 connecties in werking treedt ofzo?
Beste antwoord door Rick S.
Bekijk origineel