Beantwoord

Betalingstermijn en chagrijnige telefoniste

  • 25 November 2017
  • 16 reacties
  • 386 keer bekeken

Afgelopen woensdag zakelijk gebeld omtrent afschrijving van de nota van november. De betalingstermijn is door de KPN vorige maand veranderd in 1 maand. Hierover gebeld met KPN. Volgens de helpdesk is het automatisch gebeurd door de computer. De helpdesk kan het niet meer veranderen. Tot onze schrik is het in de nota van november weer teruggezet, waardoor binnen een aantal dagen twee nota's werden afgeschreven. Had het in onze administratie zo aangepast wordt het weer veranderd. Telefonisch contact opgenomen weer met de helpdesk. Kreeg een vrouw aan de lijn (helaas geen naam genoemd). Vertelde ja vorige maand was het fout en kan het niet terugzetten. Einde discussie en hangt zomaar op. Zo gaat KPN toch niet met klanten om. Normaal altijd goed behandeld, maar nu afgescheept met einde discussie. Zou graag hierover teruggebeld worden en de betalingstermijn weer terug naar 1 maand.
icon

Beste antwoord door Rashid 27 November 2017, 17:50

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hi @vicopattipawaej,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

Hoe ik het zo lees zijn er enkele zaken niet heel soepel gelopen. Excuses hiervoor! Ik kan mij goed voorstellen dat het verwarring en ergernis veroorzaakt wanneer u in 1 maand 2 facturen ontvangt. Een vervelende ervaring met de helpdesk brengt dan ook geen tevredenheid met zich mee. Ik ben blij dat u uw verhaal op het zakelijk forum hebt gedeeld, zodat we dit intern kunnen bespreken.

Ik ben erg benieuwd of alles inmiddels is opgelost? Betreft het de maandelijkse betaling voor uw mobiele abonnement? Wilt u mij een privé sturen met uw mobiele telefoonnummer, naam contractant en ter verificatie de laatste 4 cijfers van het IBAN rekeningnummer.
Reputatie 5
Badge +10
Hi @vicopattipawaej,

Bedankt voor uw privé bericht. Zo heb ik uw gegevens kunnen opzoeken. Ik ben op onderzoek gegaan en erachter gekomen wat er mis is gegaan met het betalingstermijn. Door een interne migratie zijn voor enkele zakelijke klanten de incassotermijnen van zowel de automatische incasso als de betaling per acceptgiro gewijzigd naar 28 dagen.

Dit is, nadat dit is geconstateerd, direct weer teruggezet naar:   
- automatisch incasso: 7 dagen 
- acceptgiro: 21 dagen

Ondanks dat het snel hersteld is zijn een aantal zakelijke klanten getroffen. Op de factuur van oktober 2017 staat een betaaltermijn van 28 dagen aan. Vanaf de volgende factuur is  de oude setting weer van toepassing.
Maar hiermee is mijn vraag niet beantwoord?
Reputatie 5
Badge +10
Hi @vicopattipawaej,

U stelt nergens een concrete vraag. Wat is precies uw vraag? Dan geef ik graag antwoord ☺️
Ik zou graag als de vorige maand een betalingstermijn van 1 maand? Nota was van 11 oktober en de betalingstermijn 11 november. De betaling is toen door mij zelf overgemaakt al op 4 november. Wij doen de betalingen namelijk al aan het begin van de maand (de 4e van de maand). Zo hebben wij tot de 11 e van de maand nog tijd om te betalen en anders wordt het wel geïncasseerd door jullie per 11e.
Reputatie 5
Badge +10
Het is niet mogelijk om de betalingstermijn aan te passen. Door een interne migratie is er een fout gemaakt en zijn voor enkele zakelijke klanten de incassotermijnen, van zowel de automatische incasso als de betaling per acceptgiro, gewijzigd naar 28 dagen. U hebt momenteel gekozen voor automatische incasso. Dan wordt het bedrag binnen 7 dagen van uw rekening afgeschreven.

Voorbeeld:
Stel u ontvangt vandaag, 27 november, de factuur, dan wordt het bedrag een week later op 4 december automatisch van uw rekening afgeschreven.

U kunt ook kiezen voor acceptgiro. In dat geval hebt u 21 dagen de tijd om het bedrag over te maken. Houd er rekening mee dat er bij acceptgiro administratiekosten bij komen van €1.95.
Dank u. Nu is het duidelijk. Hoe kan ik het aanpassen in te betalen met acceptgirokaart?
Reputatie 5
Badge +10
Hi @vicopattipawaej,

Goed om te lezen dat het nu wel duidelijk is. Als u mij toestemming geeft, kan ik het in uw account aanpassen dat u in het vervolg een acceptgiro ontvangt. De facturen zullen dan niet meer maandelijks automatisch worden afgeschreven. Laat het mij weten en dan pas ik het direct voor u aan.
Als goed is heb ik het al aangepast, maar kunt u voor mij dat controleren of het nu goed is dat het op acceptgirokaart staat!!!!?
Reputatie 5
Badge +10
Ik ben gelijk voor u gaan kijken en zag dat het niet was gewijzigd van automatische incasso naar acceptgiro. Dit heb ik inmiddels wel voor u aangepast. In het vervolg ontvangt u een acceptgiro waarbij u zelf het bedrag kan overmaken.

Mocht ik nog iets voor u kunnen betekenen, laat het mij weten.
Dank u.
Geachte heer, mevrouw,
We hebben via kpn.com uw verzoek voor een administratieve wijziging ontvangen. Hij is door ons geregistreerd onder het nummer 1-82382795381. In de bijlage treft u een PDF aan met alle door u op kpn.com ingevulde gegevens. Controleert u nog even voor de zekerheid of de inhoud correct is.
Verwerking van uw administratieve wijziging
Uw administratieve wijziging wordt binnen 5 werkdagen verwerkt. De wijziging is daarna zichtbaar op uw eerstvolgende factuur of de factuur daarna.
Hebt u nog vragen?
Ga dan kpn.com/zakelijkservice. Wilt u nog contact opnemen met KPN houdt u dan het bovenstaande nummer bij de hand.
Wij helpen u graag.
Met vriendelijke groet,
Jörg Kramer

Directeur Klantenservice
KvK nr. 27124701
NL 009292056B01
N.B. Dit is een automatisch verstuurd bericht. Dat betekent dat een antwoord op deze e-mail niet wordt gelezen.
Dit was het bericht wat ik maandag kreeg bij het wijzigen van de betaalwijze. Volgens u was dit niet goed, terwijl ik een bevestiging had gekregen van de wijziging!!!!
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het delen van het bericht. Begrijp ik goed dat u het verzoek op maandag 27 november hebt ingediend? Zoals in het bericht staat wordt de wijziging binnen 5 werkdagen verwerkt. In dat geval hebben mijn collega's nog ruim de tijd.

Wellicht heb ik iets gemist in uw vorig bericht. Wat is precies uw vraag?
Geachte heer Rashid,

Nee het is nu duidelijk. U hebt het veranderd in betaalwijze acceptgiro. Hopen dat u collega's het niet weer veranderd. Kunt u dat over een week weer controleren?
Ik dank u alvast voor alles.

Bedankt voor uw tijd om dit probleem op te lossen.
Reputatie 5
Badge +10
Graag gedaan @vicopattipawaej! Fijn dat alles nu duidelijk is.

Dat klopt, ik heb de betaalwijze voor u gewijzigd naar acceptgiro. U kunt erop vertrouwen dat mijn collega's hun werkzaamheden correct uitvoeren. ☺️ Mocht u zelf nog vragen hebben, mag u mij uiteraard altijd benaderen. Wanneer u telefonisch contact wilt, kunt u bellen naar 0800-0105.

Reageer