Vraag

ipv6 werkt niet op iPhone met KPN Kleinzakelijk

  • 28 January 2024
  • 9 reacties
  • 194 keer bekeken

Sinds enige tijd heb ik een e-sim op mijn iPhone. Ik krijg ipv6 niet ingesteld. APN is ingesteld op “internet”. 
ipv4 werkt wel. Ik test de connectivity met de site ipv6-test.com.

 


9 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hallo @Corrr en welkom op het forum!

 

Werkte het voorheen zonder eSim wel? En ging dit om hetzelfde mobiele nummer?

Voorzover ik weet heeft het nooit gewerkt. Eerlijk gezegd sinds kort met dit onderwerp bezig. 
Van KPN mobiel heb ik alleen de e-sim. 
De andere sim is van Vodafone waar ipv6 ook niet werkt.  
 

Reputatie 5
Badge +3

Welk toestel wordt er gebruikt?

 

@Leroy Ik gebruik een iPhone 12Pro met iOS 17.3

N.B. Het toestel is ipv6 geschikt. Dit werkt op het thuisnetwerk via Ziggo. Alleen mobiel datanetwerk geen ipv6 via KPN.

Mijn vraag is of ik een andere instelling moet gebruiken. Alleen een andere APN zou kunnen werken (het enige wat ik kan instellen). 

Reputatie 5
Badge +3

Het zou niet aan de APN instelling moeten liggen, deze blijft onveranderd. Normaliter zou een gebrek aan een werkend ipv6 aan de toestel/ client zijde moeten liggen qua instellingen.

Het zou niet aan de APN instelling moeten liggen, deze blijft onveranderd. Normaliter zou een gebrek aan een werkend ipv6 aan de toestel/ client zijde moeten liggen qua instellingen.

De vraag is wat ik kan veranderen aan de instellingen. Op wifi werkt ipv6 wel, op mobiel netwerk niet.

graag suggesties wat ik kan veranderen aan de instellingen. Helaas op de iPhone is dat niet zoveel.

Reputatie 5
Badge +3

Op Wifi gaat de internetverbinding uiteindelijke via de vaste aansluiting natuurlijk, dat staat los van het mobiele netwerk. 

 

Het issue hier is dat ons mobiele netwerk standaard ipv6 gebruikt voor geschikte toestellen mits deze goed staan ingesteld. Als het dus niet werkt zoals in dit geval is het erg lastig om een oorzaak te achterhalen.

Op Wifi gaat de internetverbinding uiteindelijke via de vaste aansluiting natuurlijk, dat staat los van het mobiele netwerk. 

 

Het issue hier is dat ons mobiele netwerk standaard ipv6 gebruikt voor geschikte toestellen mits deze goed staan ingesteld. Als het dus niet werkt zoals in dit geval is het erg lastig om een oorzaak te achterhalen.

Ik ben me ervan bewust dat wifi en mobiel netwerk erg verschillen. Omdat het op mobiel netwerk niet werkt hoopte ik bij KPN te kunnen vragen naar hulp. Blijkbaar ligt het aan mijn toestel maar niemand die mij kan vertellen waar het probleem zit. Bij Apple fora wordt gewezen naar de netwerkprovider. Hier wordt ik dus de andere kant op gestuurd. 
#kastjemuur
Rest mij niets anders dan het topic te sluiten zonder oplossing. 

Reputatie 5
Badge +3

Ik kijk graag nog even verder. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het klantnummer en mobiele nummer waar het om gaat?

Reageer