Beantwoord

Kan eSim mij redden als ik mijn telefoon kwijt ben in het buitenland?

  • 10 August 2023
  • 2 reacties
  • 356 keer bekeken

Dit is een heel concreet probleem, want het is me vorige week overkomen. Mijn tas was weg, en daarmee alles. Geen kleren geen paspoort geen geld geen telefoon. Gelukkig is het gelukt om thuis te komen, maar dit was een stuk makkelijker geweest als ik had kunnen inloggen op mijn gmail, maar daarvoor moest ik een sms ontvangen, en dat kan natuurlijk niet zonder simkaart

Dus mijn vraag is als volgt: als ik eSim had gehad, had ik die dan tijdelijk op een telefoon van een vriendin kunnen activeren zodat ik smsjes kon ontvangen? Of gaat het heen en weer switchen niet zo makkelijk?

icon

Beste antwoord door Mohammad 10 August 2023, 13:57

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hi @toonalfrink, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Bedankt dat je jouw vraag hier stelt. Ik zie dat iemand anders deze vraag eerder gesteld heeft op het consumenten forum en het antwoord is ook relevant voor jou. Ik ga hierin er wel van uit dat je een Kleinzakelijk abonnement hebt.

 

Topic: Kan ik vanuit buiten Europa mijn e-sim activeren?

 

Antwoord: Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen. Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

  • Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan.
Reputatie 5
Badge +5

Correctie!

Als je in het buitenland je telefoon kwijt raakt kan je de verificatie sms niet meer ontvangen. Mijn eerste antwoord is dan tóch niet van toepassing. Je dient dus een nieuwe fysieke simkaart aan te vragen. Als je je telefoon kwijt bent en je blijft voor langere tijd in het buitenland, dan moet je zorgen dat je de nieuwe fysieke simkaart (bij voorbaat geactiveerd) opgestuurd krijgt naar je vakantie locatie.

Reageer