Vraag

KPN MKB: Medeweker neemt nummer mee maar abonnement moet blijven bestaan

  • 14 November 2023
  • 8 reacties
  • 85 keer bekeken

Wij hebben KPN MKB , Wij hebben alles onlangs verlengd met 2 jaar. Echter wilt een vertrekkende medewerker zijn nummer meenemen, voor ons geen probleem echter willen wij geen onnodige kosten. Wij willen het huidige abo blijven behouden met een nieuw nummer erop zodat er geen kosten zijn en deze naar een nieuwe medewerker kunnen gaan.  En dat de oude medewerker zijn nummer meeneemt. Op Internet lees ik dat dit mogelijk is maar dan moet ik contact opnemen met KPN echter zeggen die ja het is mogelijk maar ik kan niet vinden  hoe daar kom ik dus niet echt verder mee. Wat is daar nu de juiste procedure voor?


8 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Goedemorgen @YouriZ, welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Ik kijk graag met je mee wat precies de mogelijkheden zijn. Kan je het klantnummer van het abonnement in je forumprofiel invullen en mij hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan zoek ik direct alle mogelijkheden erbij.

@Matthew zojuist gedaan. 

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt voor het invullen. Ik zie dat het klantnummer een KPN Kleinzakelijk account betreft (een iets andere zakelijke productgroep dan KPN EEN MKB), kan dit kloppen?

Als dit correct is kan het nummer overgenomen worden door het uitvoeren van een Contractovername. Met een Contractovername wordt het huidige abonnement/en contractduur overgenomen, en zullen er voor de latende partij geen extra kosten in rekening worden gebracht (let op, de contractovername geld alleen voor de abonnement overeenkomst, eventueel toestelkrediet is hier van uitgesloten).

Mocht je de contractovername willen opstarten, of meer informatie willen ontvangen over de procedure, kan je dit vinden op de contractovername pagina op kpn.com.

Maar wat moet er dan gekozen worden? 

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Bij de reden kan je kiezen voor de optie (Bedrijfs)overname / Fusie

 

Als het een contract overname is waarom worden dan de volgende vragen gesteld? 

 

 

En bij het invullen van alle stappen komt het volgende naar voren waaruit het lijkt dat er dus wel heel veel maanden doorberekend zullen worden:

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Ik neem aan, aan de eerdere afbeelding te zien, dat je hebt gekozen voor de optie voor de overname van zakelijk naar consument. In de regel is het niet mogelijk voor een consument (zonder kvk nummer) om een zakelijke dienst af te nemen. Dit is de reden waarom er binnen de (consumenten)abonnementsvormen een nieuwe keuze gemaakt kan worden. Dit staat los van de resterende contractduur welke gelijk blijft.

 

Wat de kosten betreft. Dit zou enkel zijn in het geval kunnen zijn van een ander type zakelijk abonnement (zoals KPN EEN MKB, of Grootzakelijk).. In jouw geval betreft het een overname van een Kleinzakelijk abonnement. De Kleinzakelijk abonnementen volgen dezelfde regels als Consumenten abonnementen, bij de overname zal er dus geen afkoopsom in rekening gebracht worden.

(mochten er toch eventuele kosten voor andere zaken in rekening gebracht worden, zal dit ten alle tijden van tevoren aangekondigd worden)

Reageer