Welkom op het

Zakelijk KPN Forum

Recent online
Vraag

Eigen Site en Mail :: Mailbox beveiliging


Reputatie 1
Omdat het niet mogelijk zelf de gegevens en instellingen te bekijken van de Eigen Site en Mail account de volgende vraag.
Standaard bij KPN internet/mail is er een optie (gratis) voor mailbox beveiliging.
Hoe zit dat met de mailbox(en) bij Eigen Site en Mail?

Peter

15 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hallo Peter,

Sorry voor de late reactie! Om alsnog uw vraag te beantwoorden: Eigen Site en Mail wordt hier niet in meegenomen :)

De vervangende dienst, Exchange Online heeft wel mailbox beveiliging. Gezien dit een pakket is waarin ook inzicht en instellingen mogelijk zijn, zou ik u aanraden om de overstap te overwegen.

Als ik u verder kan helpen of u graag meer info ontvangt hoor ik het graag! 🙂
Reputatie 4
Badge +4
Exchange online is trouwens een echte aanrader 🙂 Je krijgt als je voor office365 gaat voor een kleine meerprijs heel veel extra:
https://zakelijk.kpn.com/zakelijk/cloud/cloudstore/7504-000882/Office-365.htm
Reputatie 1
Beste Lindsay en Sjorsk,

Bedankt voor jullie reactie.
Het zal jullie zeker bekend zijn dat met de transfer van "Eigen Site en Mail" naar de Zakelijke kant van de KPN niet meer serieus genomen wordt. Letterlijk gezien is de optie om te switchen naar Exchange Online en daarbij bv ook Office 365 te betrekken 'een dure optie'. Voor 5 Mailboxen betaal je nog maar net EUR 4/maand met Eigen Site en Mail. Voor de transfer naar Zakelijk was via MyKPN elke aanpassing/setting mogelijk. Om de een of ander reden of bewust kiest de KPN ervoor de klanten voor deze dienst niet serieus meer te nemen, dan te adviseren 'ga duurder en dat is beter en brengt meer'.
Niet eens door ze pro-actief (persoonlijk) te benaderen en te informeren, resp. alternatieven aan te dragen. Wat nu gebeurt is reactief!
Maar in ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe.

Peter
Reputatie 4
Badge +4
Dat is niet helemaal waar, met exchange online kan je "shared" mailboxen maken zonder meerprijs, die zijn eigenlijk gezamelijke mailboxen. Het enige nadeel is dat deze mailboxen geen eigen inlog gegevens hebben (Je beheert ze dus via je eigen abbonement van je eigen account)

Daarnaast is exchange online ook het meest geavenceerde e-mail pakket en je krijgt met office365 meer dan alleen e-mail (Ook 1tb opslag via onedrive for business en een samenwerkingsplatform).

Ik ben zelf trouwens geen KPN medewerker, het advies is puur gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring. 🙂 Het is inderdaad iets duurder maar je krijgt wel een stuk meer meerwaarde.
Reputatie 1
Beste Sjorsk,

Bedankt voor je reactie.
Het is natuurlijk niet fair om de verschillende pakketten met elkaar te vergelijken.
Maar....
Als ik 5 mailadressen (geen aliassen) kan aanmaken met "Eigen site en mail" dan is dat wat anders dan diverse "shared"(alias) adressen. Voor exchange on-line heb ik dan 5 pakketten (!) nodig om dat met "eigen site en mail' te vergelijken. Dus tel uit je winst. Daarbij is het ook zo dat je voor Eigen Site en Mail ook de domeinnaam hebt! Bij Exchange on-line komt dat er ook nog eens extra bij.
De KPN is niet handig bezig met zijn klanten die ooit "Eigen Site en Mail" als pakket hebben genomen via de particuliere tak van de KPN. Voor de Zakelijke tak is het alleen maar lastig, denk ik.
Een beetje buikpijn.....voor ze.

Peter
Reputatie 4
Badge +4
Om verwarring te voorkomen: Een shared mailbox is geen alias maar een volledige zelfstandige mailbox.

Het enige verschil is dat het geen eigen gebruikersnaam/wachtwoord heeft.
Reputatie 1
SjorsK, bedankt voor de verduidelijking

Ja, "sharing" of 'delen' van een mailbox is typisch iets wat mogelijk is met exchange en zakelijk interessant kan zijn.
Maar dat is mijn punt niet en in mijn situatie niet relevant.
Het gaat me om 'gewone' mailboxen, waarbij iemand zijn eigen mailbox heeft en daarvan niets deelt.
Eigen Site en Mail heeft die optie tot 5 mailboxen. In mijn situatie zijn er nu 3 actief - binnen de familie.
M.a.w. bij een overstap naar Exchange zal ik drie 'sets' moeten aanschaffen + domeinnaam. Dat is ruim 2x duurder.
En natuurlijk zijn er dan wellicht meer mogelijkheden, maar dat hangt van iemands wensen af.
Mijn oorspronkelijke vraag bij deze topic was het punt van beveiliging. Daar is antwoord op van Lindsay
Wat ik daarbij additioneel aangaf was hoe KPN met "Eigen Site en mail" omgaat nadat het overgezet werd van Particulier naar Zakelijk! Daarbij is er geen toegang meer tot de settings/instellingen en moet men de helpdesk om assistentie vragen. Dat is kwalijk en heeft veel ergernis gebracht omdat initieel men bij de KPN service niet eens wist wat er gaande was.
Ik ben dus aan het zoeken/overwegen naar een alternatief en exchange on-line van KPN is een "duurdere" optie als men spreekt van 'tenminste' 3 gewenste mailboxen.

Peter
Reputatie 6
Badge +11
Beste Peter,

Uw topic "Eigen Site & Mail buikpijn" herinner ik mij nog heel goed! We hebben destijds uitgebreid de situatie besproken. De situatie is sindsdien ongewijzigd. De dienst "Eigen Site & Mail" is technisch nog steeds gedeeltelijk actief. Inmiddels is het duidelijk geworden dat er geen vervanging komt voor de propositie.

Vroeg of laat wordt de dienst uitgefaseerd en ontvangt u vermoedelijk een eenmalig aanbod om over te stappen naar Exchange Online. Daarbij verwacht ik een eenmalige korting en geen permanente tariefswijziging.

KPN is een tijdje terug bezig geweest met het pro-actief informeren van "Eigen Site & Mail" klanten met een aanbod om over te stappen naar Exchange Online. We hebben toen niet de hele klantenbase weten te bereiken. Indien u interesse hebt, kijk ik graag met u mee naar een eventuele overstap naar Exchange Online met een eenmalige korting / vergoeding.
Reputatie 4
Badge +4
Beste Peter,

Ik ben geen KPN medewerker maar ik wil je wel adviseren om met dit aanbod akkoord te gaan (Wat het ook is). Als de dienst uitgefaseerd wordt zal dit betekenen dat de dienstverlening zal ophouden, met alle gevolgen van dien - Uiteraard zal je tijdig geinformeerd worden maar wanneer de deadline er is, dan is de kans zeer klein dat deze verplaatst zal worden.

Natuurlijk is het ook de mogelijkheid om de dienst "uit te zitten". De ondersteuning zal echter alleen maar minder worden als meer klanten overstappen naar een andere dienst.

- Sjors
Reputatie 1
Beste Tim en SjorsK,

Bedankt voor jullie constructieve reacties.
Er is wellicht bij mij ook een vorm van 'diepwatervrees' om de overstap te maken.
Zaken gaan niet altijd zo als gewenst......en daar lees je helaas veel over
Enfin....in principe ben ik bereid de 'overtocht' te maken en vraag om een begeleiding.
Daar zitten direct al twee vragen bij:
-Ik ga ervanuit dat mijn "particulier" account bij KPN (Planet) onaangetast blijft en we het alleen hebben over het beëindigen/overzetten van de dienst "Eigen Site en Mail" naar Exchange (zakelijk)
Op de FAQ's van Tim over Eigen Site en Mail lees ik iets over het beëindigen van de Planet account
-Dan de Exchange Standaard en Premium versie. In grote lijnen is me het verschil duidelijk. Stel dat ik 1 licentie kies met Premium (en dan 2 met Standaard//ik heb 3 licenties nodig) worden dan de 'mail bestanden' ook lokaal opgeslagen net als met pop3, zodat ik die ook off-line op de PC beschikbaar heb/hou?

Tim, wil je eens kijken of het domein 'goed' staat (dus op mijn naam) zodat de transfer vlot gestart kan worden?
Desnoods met PBtjes schakelen om de transfer gladjes te laten verlopen. Ook welke e-mailadressen het betreft.

Ik begrijp dat deze 'aanvullende' berichten eigenlijk niet meer bij de originele topic behoren (beveiliging eigen site en mail) en daar m'n excuses voor. In ieder geval was het punt 'beveiliging' een kritisch iets om bij dit geheel te betrekken.

Peter
Reputatie 4
Badge +4
De instap variant heeft een "kiosk" licentie, de kiosk licentie ondersteunt pop3. de kiosk licenties ondersteunen echter geen imap (Het is eigenlijk bedoeld als pure webmail).

Bron:
https://technet.microsoft.com/en-us/library/exchange-online-service-description.aspx

Kijk onder "Office 365 Enterprise K1"
Reputatie 1
Beste SjorksK,

Bedankt voor het meedenken!
Ik vind het eerlijk gezegd best wel ingewikkeld hoe ik e.e.a. technisch moet zien.
Zoals ik al schreef overweeg twee 'standaard' en een 'premium'.
Van de standaard begrijp ik dat het pop3 is en de mailtjes e.d. "lokaal" worden opgeslagen vanaf de server.
Voor de premium versie begrijp ik dat niet. Ja, de mailtje blijven op de "server/cloud" , maar worden die na downloaden ook gewoon 'lokaal" opgeslagen?

In ieder geval 'wacht' ik ook nog op Tim om me verder te helpen met de 'transfer procedure'.....
Zoals ik al schreef ben ik zo zoetjes aan bereid de stap te maken en heb nog wat info (van hem) nodig.
Ook dankzij je input/response.

Groeten,
Peter
Reputatie 6
Badge +11
Hi Peter,

Bedankt voor uw privébericht!
De domeinnaam staat al op uw eigen naam en dat scheelt weer een stap. :)

1e vraag
- De @planet.nl mailboxen blijven behouden zolang u het internet abonnement van KPN actief laat.

2e vraag
- Met de Premium versie van Exchange Online kunt u gebruik maken van POP3, IMAP en ook Microsoft Exchange. De laatst genoemde is hierbij de meest complete. Met het Exchange protocol blijven alle mails behouden op de server en worden ze ook lokaal opgeslagen om offline te raadplegen. Het fijne van deze dienst is dat bijvoorbeeld alle mappen en ook verzonden items gesynchroniseert worden. Dus de webmail ziet er precies zo uit als je indeling in Outlook :D

Laten we beginnen met het omzetten! Ik neem contact met u op.
Reputatie 1
Beste Tim, lezers/gebruikers forum,

De Topic hier gaat over “Eigen Site en Mail :: Mailbox beveiliging”.
Daar ben ik inmiddels helemaal uit.
Maar het thema is veel breder en gaat over de oorspronkelijk dienst van KPN particulier “Eigen Site en Mail” dat een paar jaar geleden overgezet werd naar de Zakelijke kant van KPN. Iets, waarin, m.i., de KPN zich behoorlijk verslikt heeft met als gevolg diverse ontevreden klanten.
Elders binnen het forum is daar het nodige over te lezen.
Natuurlijk gaat ook de KPN met zijn tijd mee en kent ze de macht van de social media en gaat het om tevreden klanten! Dus denken in oplossingen en transparantie en niet geremd worden door besluiteloosheid. Maar dan heb je ook betrokken mensen nodig die weten waar het omdraait. Uiteindelijk wordt daar een bedrijf, dus ook de KPN, beter van. Het gaat niet om mooie aanbiedingen alleen, om een klant tot koop te verleiden. Meer om betrouwbaarheid en vertrouwen dat men op de juist plek is.
Om een lang verhaal kort te maken het team van de KPN dat hier op het forum actief is verdient een pluim.
Ik wil daarbij in het bijzonder Tim bedanken voor zijn geduld en goede adviezen en het hebben van een luisterend oor en de begeleiding bij de transfer.
Uiteindelijk heeft dat nu geresulteerd dat ik van de dienst “Eigen Site en Mail” afscheid heb genomen en met een verademing nu voor Exchange Online ben gegaan.
Het mag best gezegd zijn. Tim…super gedaan en je bent, zoals ik het inschat, zeer waardevol voor KPN.

Peter
Reputatie 6
Badge +11
Bedankt voor je uitgebreide feedback & complimenten Peter. :D
Fijn dat je blij bent met de service op het forum en weer een tevreden klant!

De pluim neem ik graag in ontvangst!
Goed weekend, Peter 🙂

Reageer