Sticky

Hoe kan ik mijn abonnement opheffen via de Zelfservice cloud?

  • 23 juni 2017
  • 2 reacties
  • 747 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +6
Dit is een vraag, die wij regelmatig voorbij horen komen. Tot begin april konden cloud-diensten alleen via een KPN medewerker opgeheven worden, daar is nu verandering in gekomen. Om de opheffing van cloud-diensten te vereenvoudigen en u meer regie te geven over de abonnementen is het sinds 7 april 2017 mogelijk om zelf cloud-diensten op te heffen. In dit artikel wordt stap voor stap uitleg gegeven over hoe dit in zijn werk gaat.

Opheffen van uw cloud-dienst

Vanuit de Zelfservice portaal is het al mogelijk abonnementen en gegevens te beheren. De vervolgstap en uitbreiding binnen deze omgeving is om het voor u mogelijk te maken om zelf een cloud-dienst op te heffen. Daarnaast is het mogelijk, om binnen maximaal 2 weken, de opheffing ongedaan te maken.
Hieronder een stappenplan voor het opheffen via de Zelfservice cloud:
  1. Login op uw Zelfservice cloud
  2. Klik op het tabblad ‘Abonnementen’
  3. Kies de cloud-dienst die opgeheven moet worden
  4. Klik op de button ‘Per einde contract opheffen’
  5. U krijgt de melding ‘Abonnement wordt niet automatisch vernieuwd’ en achter ‘Automatisch vernieuwen’ staat nu ‘Uit’

Opheffen van uw domeinnaam

Het opheffen van een domeinnaam gaat op een soortgelijke manier, maar de handeling wordt verricht in een ander scherm. Hieronder een stappenplan voor het opheffen van een domeinnaam:
  1. Login op uw Zelfservice cloud
  2. Kies het tabblad ‘Account’
  3. Kies in dit scherm ‘Geregistreerde domeinen’
  4. Controleer de vervaldatum van de domeinnaam (dit is de datum van de beëindiging)
  5. Klik op het domein dat opgeheven moet worden en klik ‘Optie automatische vernieuwing uitzetten’

Hold periode

Nu kan het natuurlijk gebeuren dat er een opheffing ingevoerd wordt waarbij men er later toch achter komt dat het abonnement moet blijven bestaan. Om te voorkomen dat de dienst direct helemaal afgesloten wordt is er een ‘hold’ periode van 2 weken ingebouwd.
Het terugdraaien van de opheffing kan alleen binnen deze periode. De ‘hold’ periode voor alle cloud-diensten is 14 dagen. Er zijn 2 uitzonderingen op deze regel:
  • Domeinnaam Online: 30 dagen
  • Office 365: 85 dagen
Het terugdraaien van de opheffing kunt u doen door opnieuw naar het tabblad ‘Abonnementen’ te gaan. Kies in het overzicht de betreffende cloud-dienst en klik vervolgen op ‘Automatisch verlengen aanzetten’.

Meer informatie

Als u een uitgebreidere instructie (met begeleidende afbeeldingen) wilt over het opheffen van cloud-diensten kunt u ook op onze site terecht in het artikel Cloud wijzigen en opzeggen. Natuurlijk kunt u ook een bericht op het forum plaatsen. Wij helpen u graag verder!

Handige links:
- Cloud Waar vind ik mijn licentiecode Back-up Online?
- Forum: Introductie het zakelijk forum KPN
- Forum: Indexpagina Blogs & Artikelen

2 reacties

Reputatie 7
Goedenavond Rick - @Rick S.!

Mijn complimenten voor dit mooie KPN-KBT - Kennis Bank Topic - voor het opzeggen van één of meerdere Clouddiensten van KPN. De opmaak van jouw topic ga ik natuurlijk wel even "knippen + plakken".

Keep them coming! 😎
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @BerendDeMeyer,

Bedankt voor het compliment Berend! Daar wordt ik nou blij van 😁
Ik kijk altijd waar we veel gebruikersvragen over krijgen en op basis daarvan ontwikkelen we dan een dergelijke instructieblog.

Reageer