Vraag

Mijn Bedrijf Online Linux extra webruimte opheffen

  • 8 February 2017
  • 4 reacties
  • 133 keer bekeken

Onlangs hebben we bij een klant van ons op zijn Mijn Bedrijf Online Linux tijdelijk 250 MB extra diskspace moeten bijvoegen via het selfservice platform op cp.online.kpn.com

In de tussentijd is die extra diskspace echter niet meer nodig. Alleen is niet te vinden waar dit weer uit te zetten is. Wel is het mogelijk meer diskspace toe te voegen, maar het weer weghalen lijkt op het eerste gezicht niet mogelijk.

Gaarne hoor ik waar we dit weer uit kunnen zetten voor onze klant?

Tevens vraag ik me af hoe het diskvebruik onder Service-informatie is up te daten? Het vebruik dat er nu staat klopt in ieder geval niet meer.

Ik hoop snel wat te mogen vernemen.

Alvast bedankt!

4 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hoi Draxeiro,

Welkom terug! Zou u misschien de domeinnaam in kwestie via een privéberichtje naar mij toe willen sturen? :)
Dan kan ik even spieken naar wat er precies aan de hand is in de Zelfservice Portal.

Bedankt alvast!
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Draxeiro,

Bedankt voor het privébericht! Ik heb even gekeken naar de Zelfservice Portal en zie tot zover geen gekke dingen in de Winkel. Ik lijk gewoon te kunnen afschalen:



Wellicht even opnieuw inloggen? Anders zal ik met uw toestemming de actie doorvoeren 🙂
Een heikel punt bij jullie 'selfservice' systeem is het nagenoeg complete gebrek aan documentatie en/of toelichting waardoor dit soort, in principe eenvoudige, dingen alsnog totaal niet duidelijk zijn.

Als er aanpassingen gemaakt worden in het scherm dat je toont en op 'volgende' wordt geklikt is het op geen enkele manier duidelijk dat hier ook afgeschaald kan worden. Daarna kom je ook weer in een soort van afreken procedure terecht wat de zaak ook niet duidelijker maakt.

Nu had de klant tijdelijk 250 mb extra nodig, maar staan hier 2 eenheden.

Mijn logica zegt dat hij maar 1x extra diskruimte nodig had, dus zou je het cijfer 1 verwachten (maar er staat 2....).

Moet dit nu terug naar 1 gezet of juist naar 0 als er alleen de diskruimte over dient te blijven die bij dit hosting account inbegrepen zit?

Je mag de actie wat mij betreft doorvoeren. Maar graag ook hier een toelichting voor andere klanten die wijs proberen te maken uit KPN's wonderlijke selfservice systeem.

Bij voorbaat dank.
Reputatie 6
Badge +5
Goedemiddag Draxeiro,

Zoals besproken is de extra webhosting afgeschaald naar 1. Ik snap de verwarring wel, het is inderdaad een beetje gek. Het woord 'extra' hoort er eigenlijk niet bij in de eerste instantie.

Gelukkig zijn wij niet de enige die het gek vinden. Er zijn plannen om alle oudere abonnementen te updaten naar onze nieuwe line-up. Dat willen ze dit jaar regelen. Dan zijn dit soort maffe instellingen ook meteen opgelost 🙂

Houd het Forum in de gaten voor updates hierover!

Reageer