Beantwoord

Verzending nationaal ipv wereldwijd

  • 3 oktober 2016
  • 9 reacties
  • 171 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • WebsiteMaker Tester
  • 104 reacties
Hoi,

Ik wil de verzending graag op nationaal instellen, maar dit lukt niet, zie foto:

icon

Beste antwoord door Mick 3 oktober 2016, 14:09

Heb het al gevonden!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Heb het al gevonden!
Reputatie 7
Badge +11
Helemaal goed! 😃
Reputatie 3
Badge +1
Ik denk dat ik de komende uren nog wel wat simpele vragen heb over de winkel. Die dump ik hier wel even als je dat goed vindt.

1) Is het mogelijk het winkelmandje groter en of duidelijker in beeld te brengen?
2) Als iemand op 'koop nu' drukt, is het dan mogelijk dat die gene gelijk naar de volgende afreken pagina gaat in plaats van dat ze eerst op winkelmandje moet klikken. Vermoed dat er daardoor mensen gaan afhaken bij het kopen, dat ze het winkelmandje bv niet goed terug kunnen vinden en daardoor hun bestelling staken.
3) Ook als je klikt op het winkelmandje en dan wilt bestellen, staat er heel groot 'Verder winkelen' en heel klein 'ga naar de kassa'. Hierbij vraag ik me af of het omgedraaid zou kunnen worden, zodat het heel duidelijk zichtbaar is voor de klant hoe je kunt afrekenen.
4) Bij de kassa krijg je een formulier dat de klant in moet vullen. Ik zou graag zo min mogelijk invul velden willen. Het invul veld 'telefoon' en 'adres regel 2' wil ik weg hebben. Is dat een mogelijkheid?
5) Had het ook al in een apart topic gevraagd, maar kan denk ik beter hier: ik kan ook de ideal betalingsoptie niet vinden bij de webwinkel, waar kan ik deze vinden?
6) Om te bestellen verschijnen er nu 5 pagina's, zou dat naar 3 of 4 kunnen worden teruggebracht?

Moderator: link naar topic toegevoegd
Reputatie 7
Badge +11
Hi Mick,

Om je te helpen met deze vragen pak ik je website erbij als voorbeeld.

1) Aanpassingen aan het winkelmandje zijn (nog) niet mogelijk. Hier gaan we meer navraag over doen en komen erop terug.

2) In andere situaties is het juist niet gewenst dat bij het toevoegen van een product aan het winkelmandje, meteen het winkelmandje wordt geopend. Natuurlijk wil je dat klanten gaan afrekenen en een bestelling afronden, maar tegelijk ook dat ze zo lang mogelijk blijven winkelen en zo veel mogelijk producten aanschaffen.
Echter blijkt hier toch al wel een optie voor aanwezig te zijn! Namelijk "Open tas als "Aan tas toevoegen" wordt geklikt". Deze optie heb ik zojuist ingeschakeld. Als ik nu in de winkel klik op "Koop nu" kom ik meteen in het winkelmandje, zo beter denk ik?! :D
(zie bijlage onderin)

3) Dit betreft de productpagina. Hier geldt ook bovenstaande. In de normale situatie bij het bekijken van de details van een product, wil je dat klanten vervolgens verder blijven winkelen. De productpagina valt te bewerken maar de module met de knoppen voor het kopen niet. Op deze productpagina zal niet snel iemand komen, toch?
Wanneer je eenmaal het winkelmandje opent, is de knop "Kassa" duidelijk in beeld :)

4) Volgens mij is dit niet mogelijk. Deze schermen zijn zeer beperkt aan te passen. Wel zie ik de mogelijkheid om de velden niet verplicht te maken. Het helemaal weglaten lijkt geen optie. Ook deze vraag leg ik neer bij de leverancier en de productmanager.

5) - topic -

6) Het bestelproces bestaat uit 4 pagina's. Ik verwacht niet dat dit proces aan te passen valt. Ik denk dat je vezendgegevens en betalingsgegevens graag op 1 pagina wil zien?



* "Open tas als "Aan tas toevoegen" wordt geklikt"

Reputatie 3
Badge +1
Hoi Tim,

Ik was hier nog op vergeten te reageren na die hectische dinsdag. Was echt top dat punt 2 aangepast kon worden 🙂 Nu je met 'koop nu' in 1x wordt doorgeschakeld is punt 3 inderdaad niet meer nodig! Wat betreft punt 4, in principe zou het fijn zijn als je er zelf voor kunt kiezen of je mensen wel of niet het invulveld 'telefoonnummer' laat zien. Punt 6; dat zou inderdaad super zijn.

Sommige dingen zijn wellicht wat overdreven, maar het doel ervan is de klant zo min mogelijk te laten hoeven klikken en invullen zodat niets een bestelling in de weg staat.

Wil je trouwens nog even bedanken voor je hulp van maandag avond en dinsdag ochtend. Is uiteindelijk alsnog prima verlopen allemaal, zonder jou hulp was dat niet gelukt!
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Mick,

Blij inderdaad dat het allemaal goed is gegaan. Als tester heb ik je natuurlijk wat extra aandacht gegeven, ik ben dankbaar voor je begrip!
Punten 1, 4 en 6 worden vervolgd. Ik ga in overleg met de leverancier.
Reputatie 3
Badge +1
Heb je ook zelf de keuze om klanten wel of niet de optie te geven een account aan te maken?

Onderstaand stukje vind ik namelijk een beetje vaag staan. Het zou handiger zijn als je je al kan aanmelden voordat je al je gegevens invult en als je niet kiest voor aanmelden, dan zou het invullen van je e-mail adres wat mij betreft beter tussen alle andere velden kunnen staan. Met daar dan onder de optie om een wachtwoord in te stellen. O ja en creeer moet creëer worden.

Vul e-mail in of Aanmelden
E-mail


Bedenk Wachtwoord (optioneel)
Creeer een wachtwoord als je een account wilt openen met Team Studeerpil.
Hiermee kun je je bestelgeschiedenis traceren en je verzendadres opslaan om de volgende keer sneller af te rekenen.
Wachtwoord


Wachtwoord opnieuw typen
Reputatie 6
Badge +5
Hi Mick,

Zou je misschien een printscreen willen maken? Dan zie ik goed voor me wat je bedoelt 🙂
Reputatie 3
Badge +1



Reageer