KPN EEN MKB

KPN EEN MKB – Vast-Mobiel integratie migreren naar 4G

  • 8 April 2021
  • 0 reacties
  • 308 keer bekeken
KPN EEN MKB – Vast-Mobiel integratie migreren naar 4G
Reputatie 7
Badge +6
  • KPN Community Manager
  • 2144 reacties

De Vast-Mobiel integratie zorgt er binnen KPN EEN MKB voor dat uw mobiele aansluitingen onderdeel worden van de telefooncentrale. Zo kunt u oproepen naar het vaste nummer ontvangen op uw mobiel en kunt u via mobiel uitbellen met het vaste nummer. Tot voor kort ging de Vast-Mobiel integratie over 3G, maar daar komt nu verandering in. In deze blog leggen we uit hoe u deze verbetering zelf doorvoert via MijnKPN Zakelijk.

 

Vast-Mobiel integratie

De Vast-Mobiel integratie zorgt ervoor dat uw mobiel op netwerkniveau volledig onderdeel wordt van de telefooncentrale. Elk gesprek (zowel vast als mobiel) verloopt via de telefooncentrale, waardoor u op uw mobiel ook bereikbaar bent via uw vaste telefoonnummer (en uw verkorte interne nummer). U bepaalt zelf de identiteit waarmee u mobiel belt. Dit kan het mobiele of het vaste telefoonnummer zijn en regelt u via de MijnGesprek app.

 

De migratie

Voor de migratie naar 4G zijn er 2 mogelijkheden. U kunt dit doen per licentie of in een batch. Hieronder leggen we uit hoe dit precies werkt:

  • Per licentie:

  1. Log in op MijnKPN Zakelijk
  2. Ga naar ‘Mijn producten’
  3. Kies in de tegel ‘Mobiel’ voor ‘Beheer en Instellingen’
  4. Klik op ‘Mobiele abonnementen’
  5. Kies het betreffende nummer en open de ‘instellingen’ (via de 3 puntjes)
  6. Klik onder het tabblad ‘Abonnement’ op ‘Migreren’
  7. Selecteer ‘VoLTE Vamo 3G migreren naar VoLTE VAMO 4G’
  • In een batch:

  1. Log in op MijnKPN Zakelijk
  2. Ga naar ‘Mijn producten’
  3. Kies in de tegel ‘Mobiel’ voor ‘Beheer en Instellingen’
  4. Klik op ‘Mobiele abonnementen’
  5. Klik (rechtsboven op de pagina) op ‘Bulk acties’
  6. Selecteer de nummers die gemigreerd moeten worden
  7. Klik in de dropdown ‘Migreren’ voor ‘VoLTE VAMO 3G migreren naar VoLTE VAMO 4G’
  8. Geef een akkoord voor de migratie en het vervallen van de doorschakelingen


Als de migratie van de batch bezig is ziet u een scherm met de voortgang. Sluit dit scherm niet af, aangezien dit de migratie stopt. In dit scherm worden ook eventuele issues met de migratie weergegeven.

 

Aandachtspunten

Om gebruik te maken van de Vast-Mobiel integratie over 4G moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:

  • U moet een KPN EEN MKB Voice + Data abonnement hebben
  • U moet een geschikt 4G (of 5G) toestel hebben dat bellen over 4G ondersteunt
  • Vast-Mobiel integratie moet actief zijn in het KPN EEN MKB pakket
  • 4G bellen moet op het toestel geactiveerd zijn
  • Uw mobiel moet beschikken over de laatste software update


Zoals uit bovenstaand lijstje ook naar voren komt heeft het migreren naar de Vast-Mobiel integratie over 4G gevolgen voor een aantal instellingen. Deze instellingen kunnen na de migratie opnieuw ingesteld worden, maar het is goed om hier rekening mee te houden. De volgende instellingen komen na de migratie te vervallen:

  • Een internationale doorschakeling*
  • Doorschakelingen op het mobiele netwerk*
  • Blokkering van bellen naar het buitenland
  • Blokkering van nummerherkenning
  • Blokkering van servicenummers


* Een (internationale) doorschakeling kan als alternatief in de telefooncentrale ingesteld worden


Bovenstaande blokkeringen zijn via de telefooncentrale opnieuw te activeren na de migratie. Voor instructies over het instellen van een blokkering of het instellen van een doorschakeling kunt u terecht in de telefooncentrale handleiding.
 


 

Interessant voor u:


0 reacties

Geen reactie

Reageer