Binnen elke bedrijf kan het wel eens voorkomen dat u een beller tijdelijk in de wacht moet zetten. Om dit wachten zo aangenaam mogelijk te maken, kunt u ervoor kiezen om wachtmuziek in te stellen. Dit kan een gesproken bericht zijn, of een muziekbestand. In dit topic leg ik uit hoe u dit instelt. Van Wu-Tang tot Mozart, de keuze is aan u.
Online Telefooncentrale
Het instellen van wachtmuziek doet u in uw Telefooncentrale, dit is de online beheeromgeving van uw KPN EEN MKB abonnement. U kunt inloggen op uw telefooncentrale via uw MijnKPN Zakelijk omgeving. Volg daarvoor de volgende stappen.
- Log in op MijnKPN Zakelijk
- Ga naar 'Mijn producten'
- Klik onder 'Telefooncentrale' op 'Beheer en instellingen'
Wachtmuziek instellen
- Klik op ‘Algemene instellingen’
- Ga naar ‘Wachtmuziek’
- Zet ‘wachtmuziek aan (mocht deze nog niet aan staan)
- Vink ‘Eigen audiobestand of ingesproken bericht’ aan
- Selecteer uw audiobestand, mocht u een eigen wachtmuziekje willen instellen en dus een aanpassing willen doen: Klik op de 3 puntjes en daarna op ‘Bewerken’
- Selecteer een reeds bestaand audiobestand of kies voor ‘Audiobestand toevoegen’ om zelf een muziekje te uploaden.
- Zorg dat het audiobestand voldoet aan de volgende voorwaarden. En kies voor ‘Audiobestand uploaden’ en geef het bestand daarna een naam. Klik daarna op ‘Uploaden.
- Zorg dat het juiste audiobestand is geselecteerd met het groene bolletje en kies daarna ‘Instellingen opslaan’
- Klik op ‘Instellingen opslaan’
U bent klaar de wachtmuziek is ingesteld.
Interessant voor u:
- KPN EEN MKB: Voicemail pincode wijzigen
- KPN EEN MKB: Regel zelf uw beschikbaarheid met de MijnGesprek app
- KPN EEN MKB: Wachtmuziek instellen