Vraag

Hoe kan ik de acronis agent voor Mac downloaden en opnieuw installeren

  • 21 February 2023
  • 10 reacties
  • 72 keer bekeken

De macbook air is voor reparatie opgestuurd daar is hij volledig gewist en opnieuw geïnstalleerd.

Ik heb Acronis opnieuw geïnstalleerd en dat functioneert ook.

Echter de computer is nog steeds offline en kan geen backups maken.

Ik denk dat de “Acronis Cyberprotect Agent for mac” opnieuw geïnstalleerd moet worden. Ik weet echter niet hoe ik dit bestand kan verkrijgen. Ik heb contact gehad met de KPN telefonische helpdesk zakelijk maar ben niet verder gekomen.

 

Graag uw advies


10 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag @hub erens, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Bedankt voor je vraag, vervelend om te lezen dat je via de telefonische helpdesk niet verder bent gekomen. Hopelijk kom je wel verder via de volgende opties.

Voor de installatie moet je inloggen op het Acronis Cyber Protect Portal

Raadpleeg voor meer info over de te nemen stappen de Acronis Cyber Protect Installatiehandleiding

dag mark, bedankt voor jouw antwoord.

jammer genoeg heb ik de stappen uit de installatie handleiding al doorlopen, mijn laptop is echter nog steeds offline en kan dus geen backup maken. Ik zoek verder.

groetjes 

Hub

Reputatie 5
Badge +5

Graag gedaan, is het nu wel gelukt om de software opnieuw te instaleren? Mocht je in het vervolg toch nog vragen hebben, dan kan je reageren onder dit topic. 

hallo Mark,

ik schiet niet op,
Ik heb op de kennisbank informatie gevonden over het downloaden van een agent en had de software draaiend maar het apparaat blijft toch offline
terug naar de kennisbank Maar wat daar is geschreven over oplossingen indien offline gaat mij boven de pet.

dus ik denk nu over deinstalleren en opnieuw beginnen of de laptop meenemen naar de KPN winkel misschien hebben ze daar ideeen 

wat denk jij ?

groetjes

 

hub

Reputatie 5
Badge +5

In de winkel ondersteunen ze dit niet. Mijn advies zou zijn om dit via de Cloud experts te doen van KPN EEN. Ik begrijp dat er al eerdere telefonisch contact is geweest, waarom liep dit toen spaak?

de mevrouw van de helpdesk kende het programma Acronis denk ik niet en verwees mij naar de mediamarkt of de. KPN winkel (maar Carnaval)

Zij wilde wel met. mij meekijken via remotesupport.kpn.com maar dat mislukte omdat zij wel mijn bureaublad kon zien maar niet chrome/acronis

Reputatie 5
Badge +5

Dat klinkt alsof er contact geweest is met de consumenten helpdesk i.p.v. de zakelijk helpdesk. Welk nummer had je gebeld? Was dit 0800-0403? 

Eventueel kan je ook je klantnummer toevoegen aan je forumprofiel, dan maak ik een ticket aan voor mijn collega's van Cloud.

Hallo Mark, dankjewel voor jouw advies.

Ik heb kontakt opgenomen met KPN MKB EEN en Nelleke heeft een case nummer voor mij aangemaakt

ik neem aan dat het nu goed komt, ik zal het hier melden 

groetjes

hub

Reputatie 5
Badge +5

Top. 👍 Ik hoor het van je. 

jammer genoeg is het niet gelukt om Acronis werkend te krijgen.

KPN zakelijk cloud heeft geprobeerd via remote support mee te kijken dat is niet gelukt, dat zou aan de beveiliging van mijn computer  liggen.

Ik heb een handleiding voor de-installatie en herinstallatie gekregen

ik ga acronis opzeggen en een abonnement op dropbox backup afsluiten 

 

groetjes

 

Hub

Reageer