Mijn Backup Online hangt uren op het scherm 'Seclectie bestanden en mappen". Hierdoor kan ik de te backuppen bestanden lijst niet meer bijwerken. De backup zelf loopt goed volgens de rapporten die ik elke dag krijg. Dit verschijnsel is er al een aantal weken (maanden?), maar ik dacht dat het wel weer over zou gaan.
Ik heb:
- BUO verwijderd en de data map bewaard, zoals aanbevolen wordt
- Had een volledig bijgewerkte Win 10, behalve FCU
- Opnieuw geïnstalleerd, hele nacht laten doorgaan, blijft hangen op scherm 'Selectie bestanden en mappen', wel met lopende activiteit balletjes; scherm verder iets gedimd.
- Een in-place Windows 10 herinstallatie gedaan, vooraf voor de zekerheid BUO verwijderd
- Door de in-place heb ik nu Win10 1709 FCU
- BUO online geïnstalleerd. Geprobeerd : zelfde resultaat, blijft hangen en ik kan niets veranderen
- gegevens BUO:
Meest recente backup 27-03-18 10:01
Grootte selectie 133 GB
Aantal bestanden verwerkt 7.397
Aantal foutmeldingen 0
Gebruikte opslag 352 GB
Internet DSL 60/30 mbs
Wat kan ik doen om BUO weer volledig te kunnen gebruiken? Liep altijd goed.
* Onderwerp van dit topic aangepast voor een betere vindbaarheid *
[Windows] Backup blijft uren hangen op het scherm "Selectie bestanden en mappen".
Bladzijde 1 / 2
Goedemiddag Dick -
Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Een 'hangend' scherm is natuurlijk niet goed, ik zal proberen je zsm te helpen deze issue op te lossen.
Ik heb:
- BUO verwijderd en de data map bewaard, zoals aanbevolen wordt
- Had een volledig bijgewerkte Win 10, behalve FCU
- Opnieuw geïnstalleerd, hele nacht laten doorgaan, blijft hangen op scherm 'Selectie bestanden en mappen', wel met lopende activiteit balletjes; scherm verder iets gedimd.
- Een in-place Windows 10 herinstallatie gedaan, vooraf voor de zekerheid BUO verwijderd
- Door de in-place heb ik nu Win10 1709 FCU
- BUO online geïnstalleerd. Geprobeerd : zelfde resultaat, blijft hangen en ik kan niets veranderen
Zou je hiervan ook even een schermafbeelding willen delen, dan kan ik beter beoordelen wat je precies bedoelt? Dank alvast!
- gegevens BUO:
Meest recente backup 27-03-18 10:01
Grootte selectie 133 GB
Aantal bestanden verwerkt 7.397
Aantal foutmeldingen 0
Gebruikte opslag 352 GB
Internet DSL 60/30 mbs
De laatste back-up ziet er in ieder geval goed uit.
Wat kan ik doen om BUO weer volledig te kunnen gebruiken? Liep altijd goed.
Zodra ik de schermafdrukken heb gezien kan ik je beter helpen om deze issue op te lossen, ik help je graag verder.
Heb een fijne dag! 😎
Goedemiddag Dick,
Graag gedaan! Jij ook bedankt voor je snelle reactie en het schermafdruk.
De drie groene bewegende bolletjes is de indicatie dat Back-up Online bezig is. Welke actie heb je gedaan voordat je dit scherm krijgt, zoals bijvoorbeeld het aanpassen van je selectie?
Overigens staat soms onder bestandselectie ook nog iets als: user interface not initialized. Maar dat gaat weg. Het witte deel is gedimd, knoppen werken niet behalve annuleren.
Ik heb even voor je getest, door mijn selectie aan te passen - 1 mapje Documenten selecteren en opslaan - en daarna weer terug te zetten naar - FileSystem selecteren en opslaan. Bij mij worden deze wijzigingen heel snel verwerkt, zonder dat ik die groen bolletjes lang in beeld krijg.
1. Heb je soms wijzigingen in de selectie gedaan, vlak nadat je Back-up Online weer opnieuw geïnstalleerd hebt? Na zo'n grote upgrade - wat Windows 10 FCU is - veranderen (worden toegevoegd) er natuurlijk heel veel bestanden,
EDIT: Laatste zin kun je negeren - foutje - je hebt een gedeeltelijke selectie gemaakt zie ik nu aan je schermafdruk! 😊
2. Loopt je PC na deze upgrade naar Windows 10 FCU verder wel goed?
3. Als je Back-up Online opstart - na een verse herstart van je PC - zie je dan in Task Manager de volgende 5 processen?
Ik verneem graag weer van je.
Heb een fijne dag! 😎
Beste Berend,
De actie vooraf is het uitkiezen van de tab Backup en dan de knop bewerken. Verder niets.
1. Het punt is nu juist dat ik de selectie niet kon en niet kan aanpassen! Dat wilde ik namelijk doen. Maar als ik dat probeer krijg ik dat hangende scherm. Verder komt backup online niet. Dat was zo voor de windows update en is ook zo na de windows update.
2. PC loopt goed.
3. Processen aanwezig maar iets andere namen, process explorer geeft echter wel oude namen......
De actie vooraf is het uitkiezen van de tab Backup en dan de knop bewerken. Verder niets.
1. Het punt is nu juist dat ik de selectie niet kon en niet kan aanpassen! Dat wilde ik namelijk doen. Maar als ik dat probeer krijg ik dat hangende scherm. Verder komt backup online niet. Dat was zo voor de windows update en is ook zo na de windows update.
2. PC loopt goed.
3. Processen aanwezig maar iets andere namen, process explorer geeft echter wel oude namen......
Goedemiddag Dick,
Beste Berend,
De actie vooraf is het uitkiezen van de tab Backup en dan de knop bewerken. Verder niets.
1. Het punt is nu juist dat ik de selectie niet kon en niet kan aanpassen! Dat wilde ik namelijk doen. Maar als ik dat probeer krijg ik dat hangende scherm. Verder komt backup online niet. Dat was zo voor de windows update en is ook zo na de windows update.
1. Is dat al direct nadat je je PC een herstart hebt gegeven en Back-up Online hebt opgestart?
2. Prima!
3. Ik mis dan ook nog de Back-up Web Application bij jou?
Processen:
Details:
Heb een fijne dag! 😎
De actie vooraf is het uitkiezen van de tab Backup en dan de knop bewerken. Verder niets.
1. Het punt is nu juist dat ik de selectie niet kon en niet kan aanpassen! Dat wilde ik namelijk doen. Maar als ik dat probeer krijg ik dat hangende scherm. Verder komt backup online niet. Dat was zo voor de windows update en is ook zo na de windows update.
1. Is dat al direct nadat je je PC een herstart hebt gegeven en Back-up Online hebt opgestart?
2. PC loopt goed.
2. Prima!
3. Processen aanwezig maar iets andere namen, process explorer geeft echter wel oude namen......
3. Ik mis dan ook nog de Back-up Web Application bij jou?
Processen:
Details:
Heb een fijne dag! 😎
Goedemiddag Dick,
Dat lijkt me inderdaad ook toch echt een register-index issue - opnieuw teruggezet? - die mogelijkerwijs toch ook met de Windows 10 FCU upgrade te maken heeft. Ik heb er in het verleden ook last van gehad, zelfs tot 2017_06_10.141 aan toe.
Ik adviseer je dan ook om z.s.m. via het
1. Ikzelf vermoed toch dat jouw installatie niet goed is en wellicht opnieuw moet worden gedaan.
2. Ook is er de mogelijkheid - INDIEN JE VERDER GEEN BESTANDEN VANAF DE KPN BACK-UP ONLINE SERVERS NODIG HEBT - met een geheel nieuwe licentie weer opnieuw te starten. Check even goed of je alle bestanden lokaal op je PC hebt staan!
Zeker omdat je al zolang problemen hebt met Back-up Online is een ticket wel op z'n plaats! Laat je me even weten over het verdere verloop? Succes!!!
Heb een fijne dag! 😎
Foute boel!
3. Ik mis dan ook nog de Back-up Web Application bij jou?
Inderdaad, qua schermafdruk wel, maar niet op mijn laptop :-)
haha 😁
Succes verder en heb een fijne dag! 😎
Absoluut
Inmiddels heb ik contact gezocht met het Forum Team. Tim zal de discussie hier voortzetten. Ik heb overigens voor de zekerheid mijn hangende backup nu 2 dagen door laten ploeteren, zonder resultaat: hangt nog steeds op het gedimde 'Selectie Bestanden en mappen' scherm.
Hi @Dick99999 , wat mij op valt op uw account zijn meldingen die duiden op hardware problemen waardoor er wellicht onleesbare data op de schijf wordt geraadpleegd. Even voor mijn beeldvorming, wat voor type harde schijf betreft uw T schijf?
Goedemiddag @Dick99999 en @Tim ,
Bedankt voor jullie terugkoppeling!
Inmiddels heb ik contact gezocht met het Forum Team. Tim zal de discussie hier voortzetten.
Dat is fijn, alle andere Forumleden kunnen dan ook meelezen en -leren! 😎
Ik ben erg benieuwd wat de uiteindelijke oorzaak is van deze issue.
Heb een fijne avond! 😎
Bedankt voor jullie terugkoppeling!
Dat is fijn, alle andere Forumleden kunnen dan ook meelezen en -leren! 😎
Ik heb overigens voor de zekerheid mijn hangende backup nu 2 dagen door laten ploeteren, zonder resultaat: hangt nog steeds op het gedimde 'Selectie Bestanden en mappen' scherm.
Ik ben erg benieuwd wat de uiteindelijke oorzaak is van deze issue.
Heb een fijne avond! 😎
Drive T is een USB disk, maar als ik die aansluit gebeurt hezelfde. Overigens ook voor v: een truecryp drive die 'niet altijd' gemount is.
Misschien dat de log files in BackupFP nog helpen?
40 mb aan foutmeldingen (9 files) binnen 2 minuten
bijna helemaal gevuld met:
[2018-03-28 12:45:09.817715] [e] [08132] [DirectoryExaminer] [FileSystemExaminer::DirectoryExaminer::Private::Examine] Removed root directory
En dan nu gevolgd door wat kleinere files met de volgende meldingen:
- Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found
- Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found
-[Cleaning] Technical error #521 (cic) encountered. Invariant #100 (c)is not satisfied (1226265, 3)
- Check for orphaned slices completed. 19 nodes with orphaned slices found.
[2018-03-29 02:47:32.201741] [l] [02488] [Consistency check] Check for missing slices completed. 2 nodes with missing slices found.
[2018-03-29 02:48:53.985999] [l] [02488] [Consistency check] Total parents: 15706, total mis-hashed fixed parents: 108 (0%).
[2018-03-29 03:15:00.211173] [w] [02376] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found
Ik laat het dit weekend gewoon draaien.
Misschien dat de log files in BackupFP nog helpen?
40 mb aan foutmeldingen (9 files) binnen 2 minuten
bijna helemaal gevuld met:
[2018-03-28 12:45:09.817715] [e] [08132] [DirectoryExaminer] [FileSystemExaminer::DirectoryExaminer::Private::Examine] Removed root directory
En dan nu gevolgd door wat kleinere files met de volgende meldingen:
- Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found
- Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found
-[Cleaning] Technical error #521 (cic) encountered. Invariant #100 (c)is not satisfied (1226265, 3)
- Check for orphaned slices completed. 19 nodes with orphaned slices found.
[2018-03-29 02:47:32.201741] [l] [02488] [Consistency check] Check for missing slices completed. 2 nodes with missing slices found.
[2018-03-29 02:48:53.985999] [l] [02488] [Consistency check] Total parents: 15706, total mis-hashed fixed parents: 108 (0%).
[2018-03-29 03:15:00.211173] [w] [02376] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found
Ik laat het dit weekend gewoon draaien.
Dag @Dick99999 , speelt het probleem ook als u alle verwisselbare schijven afkoppelt?
Het vastlopen op het scherm van 'Selectie Bestanden en mappen' staat voor zover ik weet los van de backup op de server en loopt denk ik enkel lokaal vast. De backup van 28 maart is bijvoorbeeld met succes afgerond en is helemaal gezond.
Zoals@BerendDeMeyer aangeeft kunnen we een ticket uitzetten. Mijn collega's van de technische dienst zien dezelfde gegevens als wij zien, maar hebben natuurlijk iets meer ervaring en direct contact met de leverancier van de software. In dit geval kan wellicht met een remote sessie met u worden meegekeken.
Goed idee om de backup nog even volledig te laten draaien. Gezien ik volgende week zelf afwezig ben, heb ik mijn collega@Lindsay gevraagd om mee te ondersteunen.
We horen het graag.
Het vastlopen op het scherm van 'Selectie Bestanden en mappen' staat voor zover ik weet los van de backup op de server en loopt denk ik enkel lokaal vast. De backup van 28 maart is bijvoorbeeld met succes afgerond en is helemaal gezond.
Zoals
Goed idee om de backup nog even volledig te laten draaien. Gezien ik volgende week zelf afwezig ben, heb ik mijn collega
We horen het graag.
Na veel tijd aan dit probleem besteed te hebben, ben ik er in geslaagd om eenmalig de lijst van te backuppen bestanden bij te werken. Voor de zekerheid heb ik de schijf T: uit te backuppen bestanden verwijderd. Dat eenmalig lukt na een complete verwijder/herinstallatie cyclus. Maar dan werkt daarna handmatig starten van de backup niet meer (blijft hangen op 0% gedaan).
Dus weer herinstalleren. Goed dat ik mijn laptop moest herstarten voor iets anders, de BUO bewerk knop/opdracht geeft (eenmalig) onmiddellijk mijn schijfletters weer (nu dus zonder T:)
Ik heb ook naar de backup logfiles gekeken. Mij lijkt het vreemd dat er zo vaak zeer oude bestanden en schijven genoemd worden in de log, in een soort cleanup . Nog vreemder vindt ik de melding dat cloud1.kpn.com niet te bereiken zou zijn. Ik heb gedaan wat aanbevolen wordt op:
https://support.solarwindsmsp.com/kb/solarwinds_backup/MSP-Backup-show-Install-Failed?q=%22Management%20service%20unavailable%22
De site is gewoon bereikbaar vanaf mijn laptop.
Verder nog wat hoogtepunten uit de log files. Daar moeten deskundigen via een ticket toch iets aan kunnen zien, lijkt mij? De genoemde files die er niet zouden zijn of niet geopend kunnen worden, bestaan ook niet in mijn BUO index mappen.
[2018-04-01 12:44:25.018923] [d] [07028] [Connection Speedometer] Failed to resolve address to host "cloud1.kpnbackup.com:443", reason: The requested name is valid, but no data of the requested type was found
[2018-04-01 12:44:25.097221] [w] [07028] Connection to management node (cloud1.kpnbackup.com:443) failed, switching to next node. Error: Couldn't resolve host name
[2018-04-01 12:44:25.150276] [d] [07028] Retryable action failed: Couldn't resolve host name. Retrying...
[2018-04-01 12:44:25.197152] [d] [07028] Retryable action can't be redone! Attempts limit 3 was reached.
[2018-04-01 12:44:25.197152] [w] [07028] Connection to management node (cloud1.kpnbackup.com:443) failed, switching to next node. Error: Couldn't resolve host name
[2018-04-01 12:44:25.197152] [w] [07028] Failed to update home endpoint : Management service unavailable
[2018-04-01 14:36:32.792722] [d] [15656] [Connection Speedometer] Host "cloud1.kpnbackup.com:443" reached within 0.041036 seconds.
[2018-04-01 14:36:33.550076] [w] [15656] Operation on management node (cloud1.kpnbackup.com:443) failed. Error: [Management Service] Server error : You have reached the limit of requests. Please try again later. (104) A a r d i g !!
[2018-04-01 14:46:52.428577] [d] [06964] [CodeBase] File Find Error Opening File (-64) file4open (90615) [C:\ProgramData\KPN\KPN Back-up Online\storage\5987867259_BCB6E824CFCFA70FB5C1\reg\a.x] [] []
[2018-04-01 14:46:52.428577] [d] [06964] [CodeBase] File Find Error Opening File (-64) file4open (90615) [C:\ProgramData\KPN\KPN Back-up Online\storage\5987867259_BCB6E824CFCFA70FB5C1\reg\a.x] [] []
k] Start...
[2018-04-01 14:46:52.438091] [d] [06964] [Index consistency check] [c] [""] Progress 2.20% 1000/45394
[2018-04-01 14:46:52.480631] [d] [02704] [SynchronizationManager] All tiers have been initialized.
[2018-04-01 14:46:52.516139] [d] [06964] [Index consistency check] [c] [""] Progress 100.00% 45394/45394
[2018-04-01 14:46:52.628223] [d] [06964] [Index consistency check] [c] [Id_tag] Progress 100.00% 45394/45394
[2018-04-01 14:46:52.724786] [d] [06964] [Index consistency check] [c] [SessId_tag] Progress 100.00% 45394/45394
[2018-04-01 14:46:52.724786] [l] [06964] [Index consistency check] All indexes are consistent
[2018-04-01 14:46:52.724786] [l] [06964] [Index consistency check] Finish.
[C:\ProgramData\KPN\KPN Back-up Online\storage\...........\reg\cl.x] [] []
[2018-04-01 14:46:53.349243] [d] [06964] [`anonymous-namespace'::DetermineIndexMode] [cl] Index file could not be opened (-64)
Dus weer herinstalleren. Goed dat ik mijn laptop moest herstarten voor iets anders, de BUO bewerk knop/opdracht geeft (eenmalig) onmiddellijk mijn schijfletters weer (nu dus zonder T:)
Ik heb ook naar de backup logfiles gekeken. Mij lijkt het vreemd dat er zo vaak zeer oude bestanden en schijven genoemd worden in de log, in een soort cleanup . Nog vreemder vindt ik de melding dat cloud1.kpn.com niet te bereiken zou zijn. Ik heb gedaan wat aanbevolen wordt op:
https://support.solarwindsmsp.com/kb/solarwinds_backup/MSP-Backup-show-Install-Failed?q=%22Management%20service%20unavailable%22
De site is gewoon bereikbaar vanaf mijn laptop.
Verder nog wat hoogtepunten uit de log files. Daar moeten deskundigen via een ticket toch iets aan kunnen zien, lijkt mij? De genoemde files die er niet zouden zijn of niet geopend kunnen worden, bestaan ook niet in mijn BUO index mappen.
[2018-04-01 12:44:25.018923] [d] [07028] [Connection Speedometer] Failed to resolve address to host "cloud1.kpnbackup.com:443", reason: The requested name is valid, but no data of the requested type was found
[2018-04-01 12:44:25.097221] [w] [07028] Connection to management node (cloud1.kpnbackup.com:443) failed, switching to next node. Error: Couldn't resolve host name
[2018-04-01 12:44:25.150276] [d] [07028] Retryable action failed: Couldn't resolve host name. Retrying...
[2018-04-01 12:44:25.197152] [d] [07028] Retryable action can't be redone! Attempts limit 3 was reached.
[2018-04-01 12:44:25.197152] [w] [07028] Connection to management node (cloud1.kpnbackup.com:443) failed, switching to next node. Error: Couldn't resolve host name
[2018-04-01 12:44:25.197152] [w] [07028] Failed to update home endpoint : Management service unavailable
[2018-04-01 14:36:32.792722] [d] [15656] [Connection Speedometer] Host "cloud1.kpnbackup.com:443" reached within 0.041036 seconds.
[2018-04-01 14:36:33.550076] [w] [15656] Operation on management node (cloud1.kpnbackup.com:443) failed. Error: [Management Service] Server error : You have reached the limit of requests. Please try again later. (104) A a r d i g !!
[2018-04-01 14:46:52.428577] [d] [06964] [CodeBase] File Find Error Opening File (-64) file4open (90615) [C:\ProgramData\KPN\KPN Back-up Online\storage\5987867259_BCB6E824CFCFA70FB5C1\reg\a.x] [] []
[2018-04-01 14:46:52.428577] [d] [06964] [CodeBase] File Find Error Opening File (-64) file4open (90615) [C:\ProgramData\KPN\KPN Back-up Online\storage\5987867259_BCB6E824CFCFA70FB5C1\reg\a.x] [] []
k] Start...
[2018-04-01 14:46:52.438091] [d] [06964] [Index consistency check] [c] [""] Progress 2.20% 1000/45394
[2018-04-01 14:46:52.480631] [d] [02704] [SynchronizationManager] All tiers have been initialized.
[2018-04-01 14:46:52.516139] [d] [06964] [Index consistency check] [c] [""] Progress 100.00% 45394/45394
[2018-04-01 14:46:52.628223] [d] [06964] [Index consistency check] [c] [Id_tag] Progress 100.00% 45394/45394
[2018-04-01 14:46:52.724786] [d] [06964] [Index consistency check] [c] [SessId_tag] Progress 100.00% 45394/45394
[2018-04-01 14:46:52.724786] [l] [06964] [Index consistency check] All indexes are consistent
[2018-04-01 14:46:52.724786] [l] [06964] [Index consistency check] Finish.
[C:\ProgramData\KPN\KPN Back-up Online\storage\...........\reg\cl.x] [] []
[2018-04-01 14:46:53.349243] [d] [06964] [`anonymous-namespace'::DetermineIndexMode] [cl] Index file could not be opened (-64)
Goedemiddag Dick - @Dick99999 !
Ik heb afgelopen donderdag het@Forum Team nog even een reminder gestuurd voor het aanmaken van een ticket voor jouw issue met Back-up Online. Ik ga er vanuit dat Tim dit begin volgende week even voor zal gaan je oppakken.
Heb een fijn weekend! 😎
Ik heb afgelopen donderdag het
Heb een fijn weekend! 😎
Goedemorgen @Forum Team !
Hebben jullie wellicht al een statusupdate?
Heb een fijne dag! 😎
Hebben jullie wellicht al een statusupdate?
Heb een fijne dag! 😎
Hi @BerendDeMeyer ,
Het ticket staat uit bij de technische dienst, het wachten is nu op behandeling. Zodra er contact is geweest vernemen we dat graag van@Dick99999 !
Het ticket staat uit bij de technische dienst, het wachten is nu op behandeling. Zodra er contact is geweest vernemen we dat graag van
Het ticket staat uit bij de technische dienst, het wachten is nu op behandeling. Zodra er contact is geweest vernemen we dat graag van
Goedemiddag Tim,
Bedankt voor je update.
Heb een fijne dag! 😎
Goedemiddag Dick - @Dick99999 !
Is je probleem inmiddels al opgelost door de TD?
Heb een fijne dag! 😎
Is je probleem inmiddels al opgelost door de TD?
Heb een fijne dag! 😎
Helaas, er zou wel een ticket worden aangemaakt, maar er is verder nog geen contact geweest. KPN heeft geluk dat ze geen Amerikaanse eigenaar hebben. Daar is het een grond voor ontslag als er niet direct gereageerd wordt.. maar ja, we leven niet in de USA.
Goedemiddag Dick,
Tsjonge, dat had ik zeker ook niet verwacht! Ik zal het nogmaals onder de aandacht brengen van het
Wordt vervolgd...
Heb ondanks je teleurstelling toch vooral ook nog een fijne en zonnige dag/weekend! 😎
Goedemiddag Dick - @Dick99999 ,
Hiervoor wil ik mijn excuses aanbieden en neem de schuld / verantwoordelijkheid op mij. Op maandag 16 april is er eindelijk een ticket aangemaakt voor de technische dienst, vanuit ons verzoek van 11 april. Ontzettend jammer om te zien dat de overdracht niet goed is gegaan. Mijn collega bij de technische dienst is op de hoogte van het ticket en het topic en neemt straks contact met je op.
Hiervoor wil ik mijn excuses aanbieden en neem de schuld / verantwoordelijkheid op mij. Op maandag 16 april is er eindelijk een ticket aangemaakt voor de technische dienst, vanuit ons verzoek van 11 april. Ontzettend jammer om te zien dat de overdracht niet goed is gegaan. Mijn collega bij de technische dienst is op de hoogte van het ticket en het topic en neemt straks contact met je op.
Bladzijde 1 / 2
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Inloggen of registreren met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Login with LinkedInof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.