Beantwoord

DNS codes Wordpress koppelen aan KPN account

  • 13 november 2017
  • 9 reacties
  • 204 keer bekeken

Hallo,
Hoe pas ik dit aan in de cloudservices portal? Het lukt me nu niet:
- Wordpress vraagt mij om drie 3 records toe te voegen in mijn DNS beheer. Ik heb al gevonden hoe je een nieuw record aanmaakt, alleen wordt daar een IP adres gevraagd en niet het NS nummer. Als je dat toch invult meldt het dat het IP adres foutief is (wat ook klopt).
Wat zie ik over het hoofd? De truc met de twee IP nummers (192.0.78.24/25) heb ik ook al geprobeerd, maar dat lukt niet.
Bedankt alvast!
Groeten Janneke
icon

Beste antwoord door Janneke Vlaming 17 november 2017, 13:55

Hoi Mohammad,

Bedankt voor de info, maar die post van Tim was ik al tegengekomen en daar kwam ik niet mee verder.
De IP nummers van WP die ik heb zijn 192.0.78.24 en 192.0.78.25.
Dit had ik al gecombineerd op de manier waarop je het beschrijft (zie screenshot). Maar wellicht klopt dit niet?

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag Janneke, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Bij KPN kunt u niet de NS-records aanpassen. In plaats daarvan kunt u het beste A-recods aanmaken en deze koppelen aan het IP-adres waar uw Wordpress website zich op bevindt.

Meer informatie hierover vindt u hier.
Hallo Mohammad,

Bedankt!
Ik begrijp je antwoord, zover was ik al 🙂 Alleen lukt het met niet om dit te doen.
Het aanmaken van de A-records en deze koppelen aan het IP adres van WP: moet dat in de cloudservices portal van KPN?
Ik heb nl. al twee A records aangemaakt, maar daar kun je alleen een IP nummer invullen. Daar kun je niet het ns1.wordpress.com/ns2.wordpress.com/ns3.wordpress.com invullen wat WP wilt. En ik kan ook nergens vinden dat je deze drie records (even bij gebrek aan een beter woord) kunt linken aan de IP adressen.
Of zit ik helemaal verkeerd te denken?

Help! 🙂 Een stap voor stap uitleg zou zeer gewaardeerd worden!

Bedankt!!

Groeten Janneke
Reputatie 5
Badge +5
Hallo Janneke,

Laten we dit inderdaad stap voor stap uiteen zetten.
Stap 1: vraag aan Wordpress wat het IP-adres is van de webruimte.
Stap 2: maak A-records aan met domeinnaam.nl en www. domeinnaam.nl met het IP-adres dat u doorkrijgt van Wordpress.

Hier legt @Tim stap voor stap uit hoe u de DNS-records kunt instellen via de Zelf service cloud omgeving van KPN.
Hoi Mohammad,

Bedankt voor de info, maar die post van Tim was ik al tegengekomen en daar kwam ik niet mee verder.
De IP nummers van WP die ik heb zijn 192.0.78.24 en 192.0.78.25.
Dit had ik al gecombineerd op de manier waarop je het beschrijft (zie screenshot). Maar wellicht klopt dit niet?

Ik heb nu dus dit 🙂 Klopt dit?

Nou, werkelijk waar, het is gelukt! 🙂 Dit had ik maandag al als eerste gedaan, maar om een of andere reden was er dus iets anders fout gegaan. Maar nu werkt het wel!
Bedankt voor je hulp!!
Reputatie 5
Badge +5


Yeah!! Blij om te horen dat het gelukt is. Mocht er weer eens iets zijn, dan weet u ons te vinden hier op het Zakelijk Forum. Ik heb u graag geholpen hoor! 😁
Super! En dat gifje zegt het wel ja 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Fijn om te horen dat het werkt Janneke!

Ik heb trouwens een een logische verklaring waarom het eerst niet werkte: DNS maakt namelijk gebruik van een tijdelijke opslag zodat deze "sneller" werkt voor de eindgebruiker, het heeft wel als nadeel dat als een wijziging wordt doorgevoerd dat je dan voor een bepaalde tijd nog de oude gegevens kan ontvangen.

Hieronder het technische verhaal:
DNS maakt gebruik van Caching, de duur van de Caching wordt bepaald door de TTL(Time to Life). Dit kan je zelf instellen. Dit is de reden waarom het oorspronkelijk niet werkte. Inmiddels is de TTL verlopen en werkt het gewoon.

Persoonlijk los ik het op door de TTL te verlagen voordat ik grotere wijzigingen wil doorvoeren. Later verhoog ik het weer.

Reageer