Beantwoord

dns wijzigen

  • 1 augustus 2016
  • 37 reacties
  • 1965 keer bekeken


Toon eerste bericht

37 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hoi Stella,

Wat een gekkigheid! Die knop hoort er inderdaad hoe dan ook te zijn. Misschien gaat er iets niet goed in de Zelfservice Cloud?

Zou je de domeinnaam waar het om gaat even willen doorgeven (eventueel in een privé bericht)? Dan ga ik op onderzoek uit! 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Stella,

Oei, mijn berichtje is vrijdag niet meer doorgekomen. Sorry! Poging twee:

Bedankt voor je privé bericht! Ik heb het probleem gespot in de Zelfservice Cloud. De mogelijkheid 'zone beheer' stond uitgeschakeld. Hierdoor was het niet mogelijk om nieuwe DNS records aan te maken.

Ik heb de optie ingeschakeld! Vanaf nu kan het wel:D
Hi Linday,

Dank je wel! Ik kan nu inderdaad nieuwe records toevoegen :)) Helaas krijg ik bij alles wat ik ingeef een foutmelding. Ik heb dit eerder gedaan bij andere hosts en niet eerder meegemaakt. Enig idee hoe dit kan en wat ik anders moet doen.

In mijn vorige mail had ik een printscreen van de in te vullen gegevens bijgesloten; dat zou er moeten komen te staan?!

Ik hoop dat je me nog een keer kan helpen :))
Reputatie 6
Badge +5
Hi Stella!

Absoluut! 😃 Ik heb ze even toegevoegd voor je en een printscreen gemaakt van de nodige DNS Records:


Belangrijk is dat de automatisch aangemaakte A-records uit staan, en dat achter de 'Canonical name' (hostnaam) altijd een punt staat (wat ik groen heb omrand).

Werkt het nu?
Hai Lindsay,

Fijn! Het werkt nog niet; de site kan nog niet geopend worden, omdat de server de url niet kan vinden (de A records worden nog niet gevonden). Het kan zijn dat dit even duurt (max. twee uur volgens mij), dus ik hou het in de gaten. Dank je wel alvast voor je hulp! Ik laat het je weten 🙂
Hi Lindsay,

Laatste vraag: moet er bij de A records, op de plaats van de asterisk * niet @ staan, of anders niets... (dat zegt de handleiding van Squarespace...) #dtv
Reputatie 6
Badge +5
Hi Stella!

Je kunt deze ook weghalen door het record te bewerken. Als er een @ staat in de instructies, betekent dit dat het vak leeg hoort te zijn. Bij Femke en Ronald was de asterisk de oplossing, maar ik heb gekkere dingen gezien. ;)

Zou je het willen proberen met een leeg vak?
Hoi KPN!

Net als mensen hierboven heb ik geprobeerd om een gebouwde website van Squarespace te koppelen aan het domein dat gekocht is via KPN (www.workitcoaching.com). Het lukt me alleen niet om de A-records juist in te stellen. Afgelopen week heb ik het geprobeerd om als host *.workitcoaching.com te doen, maar op Squarespace leek het niet te lukken. Zie hierbij wat Squarespace nu ziet.

Volgens mij zeg ik het allemaal erg vaag, maar zouden jullie mij alsnog kunnen helpen? Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +11
Hi Merijn,

Kan het kloppen dat je inmiddels verder bent gekomen? De DNS records staan volgens mij nu goed! 😀
Ha Tim,

Yes, bedankt! Blijkbaar moest ik in plaats van * helemaal niets invullen bij de A-records, toen werkte het.
Reputatie 7
Badge +11
Hi Merijn, wat een snelle reactie! Of was je net toevallig onderweg om te vertellen dat het gelukt is 😄
Veel succes met de website!
Haha, nee, maar ik was nog wel bezig met het een en ander, dankjewel! Fijne middag nog!

Reageer