Beantwoord

2 VOIP lijnen achter ftizbox op N300 Gigaset mogelijk?

  • 2 April 2024
  • 5 reacties
  • 28 keer bekeken

Beste allemaal, na uren, weken en maanden zoeken instellen en frustratie maar een poging hier wagen.

We zijn altijd een XS4ALL klant geweest en hebben al jaren een gigaset N300 achter de fritzbox met 3 (nu nog 2) VOIP van de KPN. Echter na omzetten door KPN van XS4ALL naar KPN gaat het fout. Verbindingen die wegvallen tijdens het bellen tot  telefoontjes die niet aankomen of simpelweg niet kunnen bellen. Kortom ellende. Advies gekregen om alles via de fritzbox te laten lopen ipv de N300 vinden wij geen optie omdat het antwoord apparaat op de N300 gewoon lekker werkt en we meteen een flink brok functionaliteit moeten inleveren. Op advies van KPN analoge lijn aangesloten op de N300, echter dit werkt maar voor 1 lijn en niet voor 2 nummers. We hebben 1 VOIP voor zakelijk en een voor privé dus niet wenselijk dat alle uitgaande verbindingen over het prive of zakelijkenummer gaan. 

 

Concreet 2 vragen:

  1. kan er wel een VOIP toestel met meerdere nummers achter de fritzbox (7581)
  2. of zit het probleem in de gigaset en kan ik beter en Yealink aanschaffen?

Andere optie is een andere VOIP provider maar daar zit ik eerlijk ook niet op te wachten.

Ik ben benieuwd of er een oplossing is

 

icon

Beste antwoord door Teun Kaptein 26 April 2024, 09:21

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen @Teun Kaptein, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Als je een Frtizbox afneemt bij KPN, heb je als het goed is ook Service Plus. Onze experts staan 7 dagen per week voor je klaar en helpen je graag met advies en telecom oplossingen. KPN Service Plus is dagelijks bereikbaar van 08:00 tot 22:00 uur.

Hoe simpel kan het zijn (hopelijk): De telefoonnummers uit de fritz verwijderen en voilá moet werken.

Ben benieuwd, werd wel gewaarschuwd als ie een update krijgt dat ie dan de nummers weer gaat laden.

Enfin, eerst maar eens kijken of dit de oplossing is ;-)

 

Reputatie 5
Badge +5

Goed om te lezen dat je een oplossing hebt gevonden, hopelijk is het een blijvende oplossing! 😄

Ik ga het een paar weken in de gaten houden (bel niet dagelijks zo lang) maar hou het strak in de gaten 😉

 

Inmiddels een paar weken verder en tot op heden geen wegvallende verbindingen meer 😀

Omdat de oude fritzbox wat kuren ging vertonen hebben we deze week een nwe gekregen en daar (na de update installatie) meteen de telefoonnummers uit verwijderd. Kortom na ruim een jaar ellende werkt het weer prima !

@Mohammad  : dank voor de tip en @kpn zakelijk  dan voor de uitleg van het verwijderen van de telefoonummers uit de fritz

 

 

Reageer