Beantwoord

Packetloss op internetverbinding

  • 4 January 2018
  • 28 reacties
  • 1437 keer bekeken


Toon eerste bericht

28 reacties

Bedankt voor je reactie. Op de KPN apparatuur, een Cisco 897VA, hebben wij rechtstreeks onze router aangesloten via de WAN poort (router). De poortsnelheid hebben wij eerder al vast ingesteld op 100 Full. Helaas heeft dit geen resultaat gehad. Overigens kunnen we de fout niet 'opwekken'. Het doen van een speedtest bijvoorbeeld, waarmee we korte tijd de hele capaciteit gebruiken, heeft geen gevolg.
Reputatie 4
Badge +1
Hey @LOS @Lindsay
bij een 100/100 lijn moet je in je eigen router de lijn op 100 FULL zetten anders gaat hij naar 100 HALF auto nego werkt niet op de kpn glas switches, ik heb zelf vaak een eigen switch tussen de kpn glas switch en de router zitten want ben er hard leers achter gekomen dat routers niet altijd goed met de kpn switches om kunnen gaan wat ik dan deed is op mijn switch een vlan maken voor een verbinding tussen de kpn switch en router en dat het niet over het netwerk van de computers etc loopt, hierna had ik op de locaties waar ik eerst voor problemen had daarna geen problemen meer, wat er gebeurt als hij naar 100 half gaat is dat als de load te hoog wordt dat hij dan gaat packet droppen. daar zou ik het eerst zoeken, heb dit probleem 3 keer gezien en was hierdoor opgelost.

met vriendelijke groet,
Jaap
Reputatie 6
Badge +5
Hmm. interessant issue! Wel een hele irritante storing om te hebben.

@jaapjolman, @SjorsK, hebben jullie misschien nog een idee? 🙂

Reageer