Beantwoord

Bellen via internet, nu nog telefoon.

  • 12 August 2016
  • 6 reacties
  • 303 keer bekeken

Ik werd weken geleden gebeld door een verkoper van KPN die me een mooie aanbieding deed. Oude ISDN techniek omruilen voor bellen via een adsl lijntje. En dat voor een aardig bedrag per maand minder.
Alleen werd er niet bij verteld dat je oude centrale en toestellen niet meer werken als je overstapt. Dat werd me medegedeeld door de monteur die onlangs wederom onverrichte zaken wegging.

De eerste monteur moest bij het isra punt zijn en door mijn huisbaas was die helaas niet beschikbaar.
Jammer joh, je nummer is al gedeactiveerd in de centrale dus heb je geen vaste telefoon meer. Er zou een monteur bellen voor een nieuwe afspraak, die nooit belde natuurlijk, mijn nummer deed het niet meer.

Ik moest naar het buitenland voor een klus en had zelf gebeld voor een afspraak en of er niets te doen is aan mijn vaste telefoon die het niet doet. De dame had een genius idee en zou het doorschakelen naar mijn mobiel. Ik kon gerust vertrekken, het zou met enkele uren werken....Jammer joh, niet gelukt.
Inmiddels ben ik terug en zit al weken zonder telefoon.

Vandaag eindelijk de langverwachte monteur langs, met toegang tot het isra punt. Ik blij, want ik zou weer kunnen bellen en gebeld worden.
Jammer joh, gaat niet werken. ingewikkeld verhaal maar je lijnen zijn defect en moet gelast worden? geen idee wat dat betekend. Maar een toestand dus.
Toen ik hem vroeg of hij misschien kan regelen dat ik naar mijn mobiel doorgeschakeld kan worden, ging hij bellen...Jammer joh, het nummer is onbereikbaar in de centrale. Gaat niet lukken.

Toen hij er achter kwam dat ik ISDN had, kwam hij in actie en reed wederom naar het schakelpunt om mijn ISDN te activeren, dat gelukkig nog kon. Hij sloot de nieuwe modem aan op het lijntje en kon me doorschakelen. Als tussenoplossing.

Want bellen met die toestellen ging toch niet, omdat het ISDN toestellen zijn...hadden ze me vergeten te melden bij de verkoop van mijn nieuwe lijn die maar niet wil werken.

Dus wordt ik weer teruggebeld, hoop ik, voor een nieuwe afspraak om de lijn te repareren of zo....
Om wanhopig van te worden.

Mijn advies, denk goed na voordat je een wortel voorgehouden wordt. Zelfs al is deze van de KPN. Ik zal nooit meer ingaan op telefonische verkoop. Ik heb er al weken lang gedoe van. bah....:(
icon

Beste antwoord door Tim 14 September 2016, 13:59

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hi Dennis,

Wat een bizarre situatie. Ik kan mij heel goed voorstellen dat u hier wanhopig van wordt. Van een onschuldig belletje naar verdriet. Ik ben blij om te lezen dat de laatste monteur alert was en een tijdelijke oplossing heeft gevonden waardoor u bereikbaar bent.

Mijn gevoel zegt dat mijn collega het goed bedoelde toen ze u belde met een betere aanbieding. Dat het proces daarna niet vlekkeloos is verlopen, wil ik haar niet geheel kwalijk nemen. Natuurlijk had KPN het moeten voorzien en pakken wij onze verantwoordelijkheid hierin! Ik ben erg benieuwd of u al gebeld bent om een nieuwe afspraak in te plannen?

Laat u het mij even weten?
Wat ik haar wel kwalijk neem, is dat er niet verteld werd dat ik nieuwe telefoons moet aanschaffen.
Had de KPN gesierd als daar ook meteen een aanbieding voor gedaan werd.

Ik ben nog niet teruggebeld voor een afspraak, verder niet van de KPN vernomen.

Hopelijk kan je er iets mee.

groet
Dennis
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Dennis,

Rashid heeft vandaag een lekker dagje vrij. Om die reden bemoei ik mij er graag even mee ;)

Middels uw website heb ik uw aansluiting kunnen vinden. Ik zie dat de technische dienst nog een vraag heeft en u daarover wil bellen Op dit moment staat een verzoek uit bij de monteurs planning om een nieuwe afspraak met u te maken. Ik vertrouw erop dat er snel contact met u wordt opgenomen.

Het is altijd lastig om met de klant erachter te komen of alle randapparatuur geschikt is voor de nieuwe diensten. Uitvragen of uw telefoontoestellen geschikt zijn voor VoIP staat inderdaad niet op de "checklist" bij het bestellen. Het komt maar heel zelden voor dat de telefoontoestellen, alarmsystemen, televisies of andere apparatuur niet geschikt zijn. Ik heb dezelfde werkzaamheden gedaan en kan mij voorstellen dat dit meestal niet ter sprake komt. Een vereiste is het nagaan of een alarminstallatie in gebruik is. Uw signaal ga ik uiteraard wel onder de aandacht brengen binnen de organisatie.

Is het een idee dat wij u straks helpen om een klacht in te dienen? Misschien kunnen we bijvoorbeeld alsnog een aanbieding doen voor een goed telefoontoestel.
Bedankt voor je reactie Tim.
Ik heb een set van KPN hier genaamd "Chicago 220T".
Volgende de monteur is dit een isdn centrale en gaat niet werken met mijn nieuwe lijn.
Wellicht kan je dit confirmeren of dit zo is. En dan zou ik graag een voorstel krijgen voor een nieuwe set.
Een basisstation met een extra toestel + een handset heb ik nu.

Ik hoef geen klacht in te dienen. Als dit naar tevredenheid wordt opgeleverd vind ik het goed.

Graag ontvang ik dan nog een voorstel voor een nieuwe telefoon set.

Alvast dank
Groet
Dennis
Reputatie 7
Badge +11
Beste Dennis,

Dit is inderdaad een ISDN telefoontoestel met ingebouwde centrale. Dat betekent dat het toestel niet als "normaal" toestel kan werken. U ontvangt van mij een privébericht met een aanbod. We komen er vast wel uit.
Reputatie 7
Badge +11
Samen met Dennis zijn we tot een oplossing gekomen!

Reageer