KPN ÉÉN MKB - Bedrijfsvoicemail


Badge +1
  • KPN Medewerker
  • 134 reacties
Een bedrijfsvoicemail is 1 bericht of meerdere, die u op grotere groepen of het zelfs het hele bedrijf kunt laten horen.

Deze voicemail wordt vaak via een doorschakeling ingesteld. Via een tijdschema kunt u deze op basis van uw openingstijden laten horen. Het is ook mogelijk om hem handmatig door te schakelen via stercodes, de zapper app of het beheerportaal.

Net als bij een persoonlijke voicemail kunt u de voicemail inspreken op een gebruiker. Vaak heeft een telefooncentrale een gebruiker die als voicemail functioneert. In werkelijkheid schakelt u uw telefoongesprek dus door naar die gebruiker, waar de voicemail automatisch op afspeelt.

Beheerportaal
Ga naar beheer.kpneen.nl en log in.
Kunt u niet inloggen? Kies dan voor wachtwoord vergeten en voer uw contact e-mail adres in als gebruikersnaam. Er wordt dan een e-mail verzonden om uw wachtwoord te resetten.

Kies voor Telefooncentrale en vervolgens voor Belgroep.
Selecteer de betreffende belgroep en klik op Doorschakelen.
Vink 1 of meerdere opties aan en voer een telefoonnummer of extensie in.


Uw doorschakeling is nu ingesteld. Is het niet gelukt of wilt u iets anders vragen?
Laat dan hieronder een bericht achter.

Klik hier als u via een tijdschema wilt doorschakelen.

4 reacties

Duidelijke, heldere omschrijving. Echter heeft binnen onze beheeromgeving is staat de optie 'doorschakelen' niet onder de belgroep. Enkel: 'Algemeen', 'agenten', 'geavanceerd' en 'nachtschakeling'. Welke optie heb ik dan nog om door te schakelen naar voicemail?
Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen @ACH ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Tijdens de kerstdagen zijn wij niet actief geweest op het forum. Heeft u inmiddels via een andere ingang antwoord gekregen?

Ik ben ook even voor u op onderzoek geweest en heb navraag gedaan bij mijn collega's van de servicedesk. Als u in uw beheeromgeving naar de Belgroep gaat, kiest u voor 'Nachtschakeling'. Daar kunt u hem het beste instellen op 'volg bedrijfsinstelling'. Vervolgens gaat u naar het tabblad 'Algemeen' en kiest u voor 'Schema's''. Hier stelt u de bestemming in.

Laat u mij weten of het is gelukt?
Goedemorgen Rick,

Bedankt voor de reactie. Ik ben er inmiddels achter 🙂. Het is gelukt. Uw uitleg is inderdaad een manier (van de vele ben ik inmiddels achter), maar vereist wel een aantal meer stappen/klikken dan de oplossing die wij nu gebruiken, namelijk:
In de Telefooncentrale naar 'Belgroep' gaan, klik op 'Geavanceerd', vink 'Doorschakelen na wachttijd' aan (laat dit op 0 seconden staan) en zorg dat het juiste telefoonnummer of extensie toegevoegd is. Hoe je alleen maar in het vervolg een vinkje aan/uit te zetten. Klaar! Zeker handig wanneer je met wisselende voicemail berichten werkt, zoals ons geval.

Maar het werken met (tijd) schema is voor structureel gebruik van de voicemail een betere oplossing, dan hoef je er niet naar om te kijken.

Bedant. Groet, ACH
Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen @ACH ,

Super goed om te horen dat u eruit bent gekomen!
En er zijn inderdaad verschillende manieren, elk met zijn voordelen in bepaalde situaties.
De manier die u omschrijft is ook erg handig. Voor mij ook weer een nieuwe manier 😁

Mocht u nog andere vragen hebben, ik zit voor u klaar!

Reageer