Vraag

Router voor KPN

  • 20 September 2023
  • 3 reacties
  • 117 keer bekeken

Ik gebruik nu de UISP Console als KPN router, maar deze mist toch wel wat functies zoals een VPN

Wat is een goed alternatief, Ik heb : KPN Een MKB met een /29 subnet

Hierbij gebruik de 5 extra IP's voor NAT naar mijn services toe, dus hij moet gewoon de extra externe IP's kunnen doorgeven.

Ook heb ik een IPv6 subnet, welke ik nu niet kan gebruiken omdat KPN deze niet via DHCP aanbied en de UISP Console (router) heeft geen IPv6 static ondersteuning.

Het geheel moet ook stabiel zijn en mocht het zo ver komen ook > 1gb/s aankunnen

 


3 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen @duckietm, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Bedankt dat je jouw vraag hier stelt. Je kan kijken naar de Fritz!Box voor KPN EEN MKB, in deze blog lees je daar meer over. Daarnaast kan je in onze webshop kijken voor een alternatief of contact opnemen met de KPN EEN MKB servicedesk voor advies via 0800 0403.

@Mohammad bedankt voor je antwoord, ik heb helaas geprobeerd dit werkend te krijgen met een Fritz!Box maar dat krijg ik niet werkend. Ook de helpdesk snapt niet hoe je een Extra subnet over PPPoE moet configureren op hun eijgen hardware.

 

13 sep 2023 16:16 CEST

Beste XXXXX,

Het support send nummer is : XXXXX

Het probleem is als volgt:
Ik heb de FritzBox geinstallerd en bij de setup van de internet connectie gekozen voor KPN Een MKB
Deze laat nu ook netjes zien:

Internet : XX.XX.XX.XX
Provider: KPN
connected via WAN since 13/09/2023, 15:35
Throughput: ↓ 1.00 Gbit/s ↑ 1.00 Gbit/s

Dus dat werkt prima, ik heb ook gewoon internet , YES !

Nu wil ik de port forwarding instellen, en omdat ik KPN Zakelijk heb met een subnet:
IP versie: IPv4 (CPE)
IP adres : 92.XX.XXX.XXX
Subnetmask : 255.255.255.248 (8 hosts)
Deze wil ik deze gebruiken voor mijn servers, want ik draai meerdere servers op port 443 b.v. 92.XX.XX..114 moet naar ip 192.168.0.6 / 92XX.XX.115 moet naar 192.168.0.5 / 92.XX.XX.116 moet naar 192.168.0.7
Nu heb ik bij : Home Network ==> Network ==> Network Settings ==> IP Addresses ==> Public IPv4 Subnet

Ingevoerd, zoals KPN heeft vermeld (dit werkt prima op UI-Console)

Dit gaat dus ook goed, maar nu ga ik naar : INTERNET ==> PERMIT ACCESS ==> Klik op de NAT die ik heb aangemaakt:

En wil nu de IP Addres in the Internet aanpassen in de juste van de reeks:

Maar hier kan ik dus niets wijzigen, hoe moet ik dat oplossen.

 

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag @duckietm,

Ik ben een tijdje weggeweest, dus vandaar dat ik nu pas weer antwoord. Je vraag is erg specifiek, ik zie in ieder geval dat je gebruik maakt van een V10 modem bij je KPN EEN MKB abonnement. Je kunt het beste deze vraag opnieuw voorleggen aan het KPN EEN MKB servicedesk. Als het binnen onze servicebereik ligt en niet binnen je eigen domein, kan een collega van mij een ticket aanmaken, zodat een expert met je mee kan kijken.

Reageer