Ik heb alleen bijna een jaar een probleem met 4G internet via KPN One. Er is al een paar keer contact geweest maar we komen er niet uit. Hopelijk biedt dit forum uitkomst. Het gebeurt niet continu maar op sommige momenten valt de internetverbinding volledig weg. Ik kan dan niks meer. Als ik dan de vliegtuig mode even activeer en dan weer deactiveer of het toestel herstart dan werkt het weer. Dit is heel vervelend. Het lijkt op sommige punten ook wel meer te gebeuren. Als ik in Purmerend of Friesland ben dan gebeurt het vaker dan als ik Hoorn ben. Wel lijkt mij de internet verbinding in orde betreft bereik en snelheid. Ook opmerkelijk is dat als ik de app van een camera systeem gebruik dat probleem nog sneller ontstaat. Deze app werkt op basis van P2P connecties. Dit probleem ontstaat niet als ik verbonden met Wifi
Als de verbinding wegval en ik schakel de vliegtuigmode heen en weer dan is de internetverbinding weer doorgaans top.. Ik gebruik een iPhone 11 met versie 14.7..1.
Het volgende hebben we al getest:
- SIM kaart in een Android toestel, dan lijkt er geen probleem te zijn
- De SIM kaart in andere Apple toestellen (nieuwer en ouder). Dan is het probleem er ook nog steeds
- Nieuwe SIM kaart aangevraagd met alleen data gekoppeld aan ons account. Ook dan ontstaat dit probleem
- Camera app verwijdert, daardoor ontstaat het probleem wel minder vaak maar lost het niet op. Camera app gebruikt veel P2P connecties.
- Navraag gedaan bij andere collega’s die op dit zakelijk abonnement, meeste herkennen het probleem niet maar er zijn er nog 2 die haar last van lijken te hebben.
- Andere APN instellingen, zoals bijvoorbeeld internet ipv portalmmm
- Wireshark sessie gedaan. Maar daar zien we enkel dat de internet verbinding wordt afgekapt.