KLANTEN LOKKEN ONDER VALSE VOORWENDSELEN Klacht over verkoopmethode telefonische verkoop KPN, komen afspraak niet na

  • 2 August 2023
  • 1 reactie
  • 83 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties

Beste medewerker van KPN, in de maand juni ben ik 5x telefonisch benaderd door de telefonische (externe) verkoop van KPN (dit bleek nadat ik de deze klacht telefonisch aan de klantenservice had doorgegeven, een externe partij te zijn die namens de KPN de verkoop doet) Na ruim 24 jaar (sinds 1999 van de CAI kabel GEB) klant te zijn geweest bij UPC die in 2015 samen is gegaan met zusterbedrijf Ziggo, ben ik bewust ingegaan op het aanbod van KPN om over te sluiten. De rede daarvoor was dat het internet via Wifi in ons huis bleef haperen en uitvallen waardoor het zakelijk vergaderen met TEAMS een nachtmerrie was. Dit ondanks het feit Ziggo in december een monteur had gestuurd die 4 Wifi TP-LINK versterkers had geplaats in ons huis en garage. Desondanks bleven wij klachten houden en was het argument om KPN te gaan proberen. De verkoopmedewerker deze rede van overstap uitgelegd en in detail uitgelegd dat de hoofdaansluiting van het internet in de meterkast aan de voorgevel zit, en ons huis 9 m1 breed is en 20 m1 diep + tuin 10m1 + 10m1 garage. Totaal dus 40m1 draadloos te overbruggen met Wifi. Ook expliciet uitgelegd dat de monteur van Ziggo het niet voor elkaar kreeg met 3 versterkers en voor kosten Ziggo er 1 extra bij moest zetten in de garage zodat de achtertuin en garage ook verbinding hadden. De verkoper van KPN antwoordde dat de KPN monteur alles werkend in orde zou maken en WiFi in het gehele huis, tuin en garage en dat het vanwege het allernieuwste Wifi 6.0 geen enkel probleem moest zijn. en indien noodzakelijk er door de monteur een extra Wifi 6.0 versterker zou worden geplaats behorende bij het aangeboden installatiepakket KPN.

Omdat dit punt, een goed werkende en bovenal stabiele Wifi een MUST was en de enige reden was om over te stappen na 28 jaar, had ik aan de verkoper gevraagd deze afspraak in het contract te zetten. Helaas was dat volgens hem niet mogelijk omdat de software standaard was en niet door hun kon worden aangepast.  In goed vertrouwen toch akkoord gegaan met de mondelinge afspraak er vanuit gaande dat de monteur een werkend systeem installeert. Vorige week woensdag 26 juli was het dan zover. Bij binnenkomst meldde de monteur mij direct dat de dekking door ons huis op voorhand niet ging lukken en er mogelijk 2 Wifi 6.0 steunpunten extra moesten komen. Ik heb hem de mondelinge afspraak uitgelegd en de rede van overtappen en goed en bovenal betrouwbaar Wifi de reden van overstap was + de belofte van de verkoop had gekregen. De monteur meldde dat deze afspraak niet in het contract stond en hij ook verantwoording moet afleggen voor extra te leveren zaken welke tegen betaling als extra werk met de klant wordt afgerekend. Staande het overleg heeft de monteur met zijn afdelingschef gebeld en bleef bij het standpunt tegen betaling extra punten leveren. Op dat moment ook met de klantenservice van KPN gebeld (de heer Patrick van klein zakelijk) ook hij meldde mij hetzelfde dat de afspraak niet in het contract staat. Ik heb hem uitgelegd dat ok daar om gevraagd had bij de verkoper om dit in het contract te zetten echter niet mogelijk was omdat alles standaard geautomatiseerd gaat en kreeg ik het advies een klacht in te dienen, bij dezen. Ik had telefonisch ook een klacht ingediend omdat er € 25 aansluitkosten in rekening werden gebracht voor aansluitkosten mobiele telefoon terwijl de verkoper had gezegd dat er geen aansluitkosten in rekening zouden worden gebracht, het was immers het porteren van het zakelijke KPN nummer van het bedrijf waar ik werkte naar KPN op mijn eigen naam. Dit is inmiddels toegezegd op de volgende factuur te crediteren. Even afwachten dus of dat dit ook daad werkelijk gebeurt. Nu zult u denken vanwaar al deze moeite voor €56 Wifi versterker en € 25 aansluitkosten, nou dat is vanwege het principe eerlijk en correct zakendoen wat van KPN verwacht mag worden. Ik ben zelf als kleine belegger reeds 25 jaar aandeelhouder bij KPN, het Nederlandse boegbeeld voor de telefonie die gedwongen is alle concurrenten toe te laten op het door KPN aangelegde netwerken. Dus bonafide zaken doen, afspraken maken, zeggen wat je gaat doen en doen wat je gezegd (beloofd) hebt. Dat is mijn punt en heb een heel slecht gevoel bij de manier van verkopen, beloftes maken die op voorhand niet nagekomen zullen worden. Hierbij het verzoek de ten onrechte in rekening gebrachte extra Wifi 6.0 booster bij de volgende factuur te crediteren en de klacht met het externe verkoop bureau bespreekbaar te maken. Alvast mijn dank. Groet Ed    

 


1 reactie

Reputatie 5
Badge +3

Hallo @EdH en allereerst welkom op het forum. Ik begrijp je frustraties hier helemaal. Graag pak ik even de gegevens erbij, om zo hopelijk tot een oplossing te kunnen komen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met de gegevens van de aansluiting en de bedrijfsnaam?

Reageer