Kleinzakelijk

KPN introduceert de E-sim

  • 17 November 2020
  • 53 reacties
  • 2096 keer bekeken
KPN introduceert de E-sim

Toon eerste bericht

53 reacties

Hallo @Rick S. 

dank je wel voor de terugkoppeling. We blijven nog even in spanning ;) 

 

groeten,

bas

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Bas, 

Ik heb wel wat collega's gesproken, maar geen concrete releasedatum kunnen krijgen. Ik kan wel melden dat er goede ontwikkelingen zijn en dat het einde in zicht is. Als ik meer concrete informatie krijg over een releasedatum, laat ik dat uiteraard weten. 

Goedemiddag @TheSpeedyB ,

Ik ga weer achter een update aan. Ik kom bij je terug als ik een terugkoppeling ontvangen heb. 

Hallo @Rick S. 

had je nog een update kunnen bemachtigen?

 

grtz,

Bas

Goedemiddag @TheSpeedyB ,

Ik ga weer achter een update aan. Ik kom bij je terug als ik een terugkoppeling ontvangen heb. 

Dank je wel @Rick S. wacht weer in spanning af :)

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @TheSpeedyB ,

Ik ga weer achter een update aan. Ik kom bij je terug als ik een terugkoppeling ontvangen heb. 

@Rick S. @Mark L. is er een update? Zie ook mijn vraag hierboven… 

Goedemorgen @Swen,

Bedankt voor je bericht! 
Ik weet eerlijk gezegd niet precies waarom die optie zichtbaar is in MijnKPN Zakelijk. Ik heb namelijk aan de hand van het klantnummer in jouw forumprofiel het pakket gevonden en het betreft een KPN EEN MKB pakket. En voor dit pakket is het vooralsnog nog niet beschikbaar. Het wordt overigens wel op ‘korte’ termijn verwacht, maar dit hebben we natuurlijk ook al eerder gehoord. 

@Rick S. Is er al meer duidelijkheid over de KPN definite van korte termijn? 2 jaar na introductie bij KPN, 1 jaar na introductie bij KPN zakelijk, ondertussen wel voor KPN EEN MKB te verkrijgen bij wederverkopers maar nog steeds niet bij KPN EEN MKB zelf... 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Swen,

Bedankt voor je bericht! 
Ik weet eerlijk gezegd niet precies waarom die optie zichtbaar is in MijnKPN Zakelijk. Ik heb namelijk aan de hand van het klantnummer in jouw forumprofiel het pakket gevonden en het betreft een KPN EEN MKB pakket. En voor dit pakket is het vooralsnog nog niet beschikbaar. Het wordt overigens wel op ‘korte’ termijn verwacht, maar dit hebben we natuurlijk ook al eerder gehoord. 

Goedemorgen @Rick S. ,

Ik zie dat wij in de portal bij ons zakelijke nummers wel een optie hebben om de e-sim te blokkeren. Kun je ons een update geven?

 

Gr Swen

Goedemiddag @TheSpeedyB & @Swen,

Bedankt voor het wijzen op dit artikel! 
Als ik het artikel lees dan suggereert het inderdaad dat de E-sim nu voor alle KPN EEN pakketten beschikbaar is. Er is overigens wel een verschil tussen de KPN EEN MKB pakketten via business partners en KPN EEN MKB pakketten direct via ons. 

Ik ben daarom intern op onderzoek gegaan en heb navraag gedaan over hoe dit precies zit voor de pakketten direct voor ons. Tot mijn spijt moet ik melden dat blijkt dat de E-sim op dit moment beschikbaar is voor KPN EEN MKB klanten via business partners. Voor de pakketten die direct via ons lopen is het nog niet beschikbaar. Ik kreeg te horen dat we het op korte termijn willen introduceren, maar dat hebben we natuurlijk al eerder gehoord. Ik durf ook niet precies te zeggen waarom het zo lang duurt. Onze excuses voor het ongemak! 

Hallo Rick,

 

Bedankt voor je antwoord. Het is een raar verhaal… je hebt een product, maar afhankelijk van waar je het koopt kun je meer of minder… en vooral als. je het bij de eigenaar. van het product (de uitgever zeg maar) dan kun je het minste… 

het blijft apart bij KPN ;) 

Ik snap dat jij het ook moet doen met de aangeleverde informatie, net zoals iedereen.. dit is echter wel erg teleurstellend voor mij (en anderen) Ik bijna jaar geleden klant geworden, overgestapt van particulier KPN (met eSim) naar KPN een MKB doordat functionaliteit die ik had bij XS4All wordt opgezegd en alleen via KPN Een MKB afgenomen kon worden. Toen is de belofte gedaan dat het voor het einde van het jaar beschikbaar zou zijn… ondertussen loop ik al die tijd weer met 2 telefoons terwijl ik al lang gewend was aan 1 telefoon..

 

Hopen dat het dan nu ook snel komt.

Grtz,

Bas

 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @TheSpeedyB & @Swen,

Bedankt voor het wijzen op dit artikel! 
Als ik het artikel lees dan suggereert het inderdaad dat de E-sim nu voor alle KPN EEN pakketten beschikbaar is. Er is overigens wel een verschil tussen de KPN EEN MKB pakketten via business partners en KPN EEN MKB pakketten direct via ons. 

Ik ben daarom intern op onderzoek gegaan en heb navraag gedaan over hoe dit precies zit voor de pakketten direct voor ons. Tot mijn spijt moet ik melden dat blijkt dat de E-sim op dit moment beschikbaar is voor KPN EEN MKB klanten via business partners. Voor de pakketten die direct via ons lopen is het nog niet beschikbaar. Ik kreeg te horen dat we het op korte termijn willen introduceren, maar dat hebben we natuurlijk al eerder gehoord. Ik durf ook niet precies te zeggen waarom het zo lang duurt. Onze excuses voor het ongemak! 

Ik volg dit topic ook al een aantal maanden en nu toch ook maar eens een account aangemaakt. Wij hebben +/- 100 abonnementen bij KPN lopen. Voor mij en vooral voor mijn collega's erg frustrerend dat zij nog geen gebruik kunnen maken van eSIM. Hoe kan dit vandaag de dag nog zolang duren? Ons geduld raakt op en we moeten nu gedwongen op zoek naar alternatieven. Hoop dat er snel duidelijkheid komt. 

@Rick S.  ik werd net gewezen op dit artikel https://www.vandelentelecom.nl/nieuws/esim/

 

deze geven aan dat eSIM mogelijk is bij KPN een MKB.. ik kan het echter op de website nog niet terugvinden. 
klopt dat artikel wel of niet, en hoe kan ik een eSIM aanvragen? 

Reputatie 7
Badge +6

Het is geen KPN EEN MKB inderdaad. 😅 Jammer om te horen dat het zo lastig loopt, hopelijk is er snel meer bekend 😁

 

n.b. bericht mbt het klantnummer veranderd ivb de geschiedenis in dit topic, ik moet beter lezen

Ik heb in mijn zakelijke telefoon inmiddels een E-sim zitten, het werkt geweldig! 🙂 Geen gedoe met simkaartjes 😁

Dat zal geen KPN een Mkb zijn denk ik? Ik had het ook toen ik geen zakelijk abonnement had. Bij omzetting kreeg ik weer een gewone Sim. Loop nu alweer had jaar met 2 telefoons :(

 

eerst werd het einde van het jaar. Toen einde q1.  Q2 is nu al gestart en er wordt niet eens meer een indicatie gegeven.. 

introductie bericht is al meer dan een jaar geleden..

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb in mijn zakelijke telefoon inmiddels een E-sim zitten, het werkt geweldig! 🙂 Geen gedoe met simkaartjes 😁

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @TheSpeedyB,

Er is nog geen nieuws mbt de introductie van de eSim binnen KPN EEN MKB. 
Zoals eerder benoemd volgt er communicatie als het zover is. Ik had graag meer duidelijkheid willen geven, maar we zijn nog niet zo ver. 

Bijna Q2 zou het nu dan ??

@Rick S. Is er al nieuws?? Kan toch niet zo lang duren?? 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @TheSpeedyB,

Ik heb weer even navraag gedaan, maar er is nog geen definitieve datum bekend. 
Zodra dit bekend is volgt er ook communicatie hierover. Onze excuses voor het ongemak!  

@Rick S. @Leroy 

Ondertussen weer een maand verder, is er ondertussen al meer bekend.??

 

 

De emoji doet denken dat je wel iets weet maar niets mag zeggen… hoe moeilijk kan het zijn voor KPN om dit uit te rollen. 
kan gewoon via een QR code die via de contact persoon verdeeld kan worden .. 

 

Goedemiddag @R_93,

Welkom bij het Zakelijk KPN Forum! 
Ik heb direct navraag gedaan bij mijn collega's van KPN EEN MKB over de status van de lancering. Tot mijn spijt moet ik melden dat het nog niet beschikbaar is voor KPN EEN MKB klanten en dat het ook nog niet duidelijk is wanneer het precies komt. 

We willen er natuurlijk voor zorgen dat het, na lancering, allemaal vlekkeloos werkt en we dan niet alsnog tegen verschillende (technische) issues aanlopen. Op dit moment is dat nog niet helemaal rond en is de lancering dus ook nog niet geweest. 

Beste @Rick S.,

Ondertussen zijn we 4 maanden verder na jouw antwoord. Is er een update te melden. 

Toen ik klant werd in oktober, werd er aangegeven dat ze verwachten in q1 202, alleen kan ik daar niets meer van terugvinden.

 

Groeten,

 

Bas

 

Hoi @TheSpeedyB , helaas moet ik mededelen dat er nog steeds geen verwachte datum is voor eSim via KPN EEN MKB :zipper_mouth:

 

Reputatie 5
Badge +3

Goedemiddag @R_93,

Welkom bij het Zakelijk KPN Forum! 
Ik heb direct navraag gedaan bij mijn collega's van KPN EEN MKB over de status van de lancering. Tot mijn spijt moet ik melden dat het nog niet beschikbaar is voor KPN EEN MKB klanten en dat het ook nog niet duidelijk is wanneer het precies komt. 

We willen er natuurlijk voor zorgen dat het, na lancering, allemaal vlekkeloos werkt en we dan niet alsnog tegen verschillende (technische) issues aanlopen. Op dit moment is dat nog niet helemaal rond en is de lancering dus ook nog niet geweest. 

Beste @Rick S.,

Ondertussen zijn we 4 maanden verder na jouw antwoord. Is er een update te melden. 

Toen ik klant werd in oktober, werd er aangegeven dat ze verwachten in q1 202, alleen kan ik daar niets meer van terugvinden.

 

Groeten,

 

Bas

 

Hoi @TheSpeedyB , helaas moet ik mededelen dat er nog steeds geen verwachte datum is voor eSim via KPN EEN MKB :zipper_mouth:

Goedemiddag @R_93,

Welkom bij het Zakelijk KPN Forum! 
Ik heb direct navraag gedaan bij mijn collega's van KPN EEN MKB over de status van de lancering. Tot mijn spijt moet ik melden dat het nog niet beschikbaar is voor KPN EEN MKB klanten en dat het ook nog niet duidelijk is wanneer het precies komt. 

We willen er natuurlijk voor zorgen dat het, na lancering, allemaal vlekkeloos werkt en we dan niet alsnog tegen verschillende (technische) issues aanlopen. Op dit moment is dat nog niet helemaal rond en is de lancering dus ook nog niet geweest. 

Beste @Rick S.,

Ondertussen zijn we 4 maanden verder na jouw antwoord. Is er een update te melden. 

Toen ik klant werd in oktober, werd er aangegeven dat ze verwachten in q1 202, alleen kan ik daar niets meer van terugvinden.

 

Groeten,

 

Bas

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @R_93,

Welkom bij het Zakelijk KPN Forum! 
Ik heb direct navraag gedaan bij mijn collega's van KPN EEN MKB over de status van de lancering. Tot mijn spijt moet ik melden dat het nog niet beschikbaar is voor KPN EEN MKB klanten en dat het ook nog niet duidelijk is wanneer het precies komt. 

We willen er natuurlijk voor zorgen dat het, na lancering, allemaal vlekkeloos werkt en we dan niet alsnog tegen verschillende (technische) issues aanlopen. Op dit moment is dat nog niet helemaal rond en is de lancering dus ook nog niet geweest. 

Is er al een update over de lancering van de e-sim voor KPN EEN MKB. 5 maanden vind ik niet “binnenkort” :wink: .

 

 

Reageer