Sticky

WiFi call of 4G-bellen bij KPN

  • 4 december 2018
  • 12 reacties
  • 3816 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Sinds kort maakt het niet veel meer uit als u in een zwaar geïsoleerd gebouw, in het buitengebied met zwak signaal of in het buitenland zonder netwerk zit. U kunt namelijk bellen met hoge geluidskwaliteit via een beschikbaar wifinetwerk. Zelfs als het wifisignaal zwak is, kunt u nog steeds bellen met lagere kwaliteit. Dit biedt enorm veel nieuw kansen en mogelijkheden.




Naast bovenstaande voordelen zal het belsignaal stabieler zijn en bent u 1 a 2 seconden sneller verbonden. Verder blijft uw datanetwerk beschikbaar voor het internetten terwijl u belt. Bellen via wifi werkt via dezelfde netwerkinstelling als bellen via 4G. Zorg dus dat Bellen via 4G (ook wel Voice over LTE of VoLTE genoemd) aanstaat in uw toestel. Bij Samsungtoestellen staat dit automatisch aan. Bij iPhones staat dit automatisch uit en heeft u minimaal IOS 12.1 nodig met de nieuwste aanbiederinstellingen.

Uw toestel dient uiteraard wel geschikt te zijn voor deze techniek. Hieronder een lijst: met alle geschikte toestellen:

Geschikte toestellen (04-12-2018):

  • Samsung Galaxy A6 Dual-SIM (SM-A600FN - DS)
  • Samsung Galaxy A7 Dual-SIM (SM-A750FN)
  • Samsung Galaxy A8 (SM-A530F)
  • Samsung Galaxy J6 Dual-SIM (SM-J600FN - DS)
  • Samsung Galaxy Note 9 Dual-SIM (SM-N960F)
  • Samsung Galaxy S8 (SM-G950F)
  • Samsung Galaxy S8+ (SM-G955F)
  • Samsung Galaxy S9 (SM-G960F)
  • Samsung Galaxy S9+ (SM-G965F)
  • Apple iPhone 6 (Model A1586)
  • Apple iPhone 6 Plus (Model A1524)
  • Apple iPhone 6s (Model A1688)
  • Apple iPhone 6s Plus (Model A1687)
  • Apple iPhone 7 (Model A1778)
  • Apple iPhone 7 Plus (Model A1784)
  • Apple iPhone 8 (Model A1905)
  • Apple iPhone 8 Plus (Model A1897)
  • Apple iPhone SE (Model A1723)
  • Apple iPhone X (Model A1901)
  • Apple iPhone XR (Model A1984)
  • Apple iPhone XS (Model A1920)
  • Apple iPhone XS Max (Model A1921)

Hebt u een geschikt toestel met de juiste instellingen en werkt het tóch niet?

Dat kan te maken hebben met de instellingen van uw abonnement. Veel klanten maken nog gebruik van een verouderde dienst genaamd MSISDN. Dit is een dienst die niet of nauwelijks meer gebruikt wordt. Wilt u controleren of dit bij u het geval is, bel dan met 1200 of reageer onder dit topic. Wij zullen de MSISDN dienst verwijderen en VoLTE voor u aan zetten. Zo kunt ook u gebruik maken van de nieuwste netwerktechnologie.

Voor meer informatie en veel gestelde vragen kunt u terecht op onze website.


Interessant voor u:


12 reacties

Werkt deze service ook onder KPN EEN. Ik heb thuis slecht bereik en kan deze dienst niet activeren. Mijn partners heeft een eenvoudig KPN prive abonnement en dat werkt perfect. Ik heb een zwaar zakelijk abonnement en ben thuis voor mijn klanten slecht bereikbaar?? Help! Dit is toch onlogisch??
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @Bas van Eijndhoven, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik heb dit voor u nagevraagd en op dit moment lijkt het er op dat er geen exacte datum bekend is voor wifi-bellen bij KPN EEN. De uitrol staat wel op de planning, maar ik kan nog niet zeggen per wanneer het ook daadwerkelijk actief wordt. Het heeft te maken met het technisch platform waar KPN EEN op draait.
Beste Mohammed, Dank je wel voor jouw reactie. Betreft het hier maanden of pas einde 2019?

Ik vind het wel ongelooflijk jammer dat de zakelijke bereikbaarheid thuis dus slecht blijft. Zijn hier nog andere oplossingen voor? Signaal kwaliteit is eerder door KPN onderkend als onvoldoende... Wat kan ik dan nu nog doen? Dank Bas
Reputatie 5
Badge +5
Ik vind het ook heel erg jammer. Ik kan op dit moment echt geen indicatie geven van hoe lang dat kan duren. De enige oplossing zou zijn, een signaalversterker binnen. Maar dit is wel een erg dure oplossing, aangezien het een paar honderd euro kan kosten.

Verder zou u kunnen verlengen naar bijvoorbeeld een Kleinzakelijk Mobiel abonnement voor een jaartje, mits uw huidige KPN EEN abonnement niet binnen contract zit. Zodra wifi-bellen via KPN EEN weer mogelijk wordt, zou u kunnen terugschakelen.

Uiteraard beide vrij extreme oplossingen.
Beste @Mohammad,

We zijn inmiddels 2 maanden verder. Is er al iets meer bekend over bellen via Wifi op het KPN één platform?
Reputatie 4
Badge +2
Goedemiddag @Ingmar Atema

Daarover is nog geen nieuwe informatie beschikbaar. Zodra er meer bekend is zullen we het als update in de blog van @Mohammad plaatsen.
Ik heb een zakelijk abonnement met een geschikt toestel (Samsung S9+). Echter wil Wifi bellen bij mij niet werken.
Ik kan het wel aanzetten bij de instellingen, maar ik zie niet het wifi icoontje verschijnen. De gesprekken lopen dan ook nooit over wifi, ook niet als ik dat als voorkeur instel.

Stop ik mijn prive sim kaart erin (van een andere provider), dan werkt wifi bellen wel. Je ziet dan ook het speciale wifi bellen icoontje verschijnen.

Hoe kan ik zien of ik KPN Een heb?
Kan er wellicht iemand meekijken bij mijn abonnement? Ik ken genoeg collega's met hetzelfde toestel die wel kunnen bellen over 4G, maar bij mij werkt het niet. Als ik mijn prive SIM kaart erin doe (ook KPN), werkt het vlekkeloos.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @Rene2019 welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik kijk graag voor u na wat voor Zakelijk abonnement u nu afneemt. Bij veel Zakelijke abonnementen is Wifi-bellen nog niet mogelijk. Hiervoor ontvang ik graag uw bedrijfsnaam, 06-nummer, adresgegevens, klantnummer, volledige naam en geboortedatum ter verificatie. Deze kunt u naar mij toe sturen middels een privébericht.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @vr6only, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

4G-bellen zou in principe moeten werken. Wat voor toestel hebt u precies? Als u mij uw bedrijfsnaam, 06-nummer, adresgegevens, klantnummer, volledige naam en geboortedatum toestuurt in een privébericht kan ik de instellingen bij ons voor u nakijken.
Reputatie 5
Badge +5
Bedankt voor de gegevens @vr6only,

Ik heb uw nummer nagecheckt en zie dat het gaat om een Large Enterprise product. Wat u het beste kunt doen is intern contact opnemen met uw accountmanager. Deze kan u helpen met de instellingen voor 4G-bellen. Wellicht dat er intern besloten is om 4G-bellen uit te schakelen.
Reputatie 5
Badge +5
Bedankt voor de gegevens @Rene2019,

Ik heb uw nummer nagecheckt en zie dat het gaat om een Large Enterprise product. Wat u het beste kunt doen is intern contact opnemen met uw accountmanager. Deze kan u helpen met de instellingen voor 4G-bellen. Wellicht dat er intern besloten is om 4G-bellen uit te schakelen.

Reageer