KPN EEN

Regel zelf uw bereikbaarheid met de nieuwe MijnGesprek app

  • 15 September 2017
  • 100 reacties
  • 10897 keer bekeken


Toon eerste bericht

100 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hi @joffie,

Excuses voor de late reactie! Ik heb uw vraag uitgezet bij de specialist en zodra ik antwoord heb ontvangen laat ik het u weten.
Goedemorgen,

morgen is het maart en tot op heden is er nog steeds geen update van de mijngesprek app. Enig idee wanneer we die mogen verwachten en welke verbeteringen we daarin kunnen terugvinden? Een goede manier om door te verbinden is hard nodig, hiervoor grijp ik nog steeds terug naar de Zapper...
Ook een optie om de app volledig uit te schakelen mis ik nog, ook hiervoor grijp ik terug naar de Zapper. Kijk als ik thuis ben (vrije dag bijv.) hoef ik niet de telefoontjes van de zaak binnen te krijgen maar wel de prive telefoontjes. Nu is het alles of niets binnen mijn gesprek en dat is verre van ideaal dus dan gaan we weer terug naar de Zapper om "mobility" uit te zetten.
Ik hoop van harte op deze verbeteringen en dat ze er snel zullen zijn want zo is het nog wel ongemakkelijk eerlijk gezegd.
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Elbert,

Van wat ik heb begrepen is dat er in het 1e kwartaal van 2018 een update zou volgen. Uw wensen heb ik in november 2017 doorgegeven aan de productmanager. Er zijn meerdere bug fixes die doorgevoerd moeten worden, We zullen dus nog even geduld moeten hebben ☺️ .
Goedemiddag Elbert,

Wij ervaren hier hetzelfde probleem met het "mijngesprek" app. Kennelijk is er een storing met de app voor IOS gebruikers.
Met Android gaat dit namelijk wel goed. Zou jij kunnen verifiëren of het inloggen ook bij jouw lukt met bijvoorbeeld een android besturingssysteem.

Ik heb een workaround gevonden wat wel werkt en dat is om de Zapper app te installeren.
Dit werk in feiten hetzelfde als de Mijngesprek app.
Reputatie 5
Badge +10
Goedendag @Elbert en @SuradjBajaj,

Het klopt dat er voor IOS gebruikers problemen waren bij het inloggen in de MijnGesprek app. Excuses daarvoor! Het probleem gisteravond omstreeks 20.00 uur opgelost. IOS gebruikers loggen nu in zonder problemen!
Wanneer we de app op een S4 mini met Android 4.4.2 willen installeren, dan krijgen we de melding: 'Je apparaat is niet compatible met deze versie'. Kan de compatibiliteit s.v.p. worden uitgebreid?

Tegelijktertijd zien we namelijk op de zapper zien we staan: 'De ondersteuning van Zapper wordt beëindigd per 30/6/2018'. Wat betekent dit op 01/07/2018? Kunnen we de Zapper dan nog wel blijven gebruiken (en opnieuw installeren bij een factory reset)? Of stopt de applicatie met werken?

We hebben nog een groot aantal S4 mini's in gebruik die we niet 'even' kunnen vervangen...
Goed, de update is er. En doorverbinden kan nu ook wat goed is. Alleen de werking van vast/mobiel en uitgaand bellen met of het vaste of het mobiele nummer is nog een dingetje.
Op dit moment lijkt het onmogelijk om buiten het 'meerinkelen' te blijven en toch te kiezen met welk nummer je uit wilt bellen. Waarom nu niet gewoon het normale bellen (in ons geval Apple iPhone) apart te houden van de kpn app?! Bij de eerste Zapper was het zo simpel; bellen met iPhone app is altijd mobiel, bellen met Zapper is kiezen (meestal vast nummer, waarom anders met deze app bellen) en afmelden of uitzetten om niet vast/zakelijk gestoord te worden. Het wordt almaar ingewikkelder, of ik moet iets simpels over het hoofd zien?
Stel nu; ik wil niet gestoord worden door inkomende gesprekken op het vaste nummer, maar wel kunnen kiezen of ik vast of mobiel uit bel. Is dit in de app in te stellen?
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Mark P,

Wat jammer om te lezen dat de S4 de functionaliteiten van de app niet ondersteunt. Alle updates in de app zijn ter verbetering ervan en gericht op de toekomst en het heden. Ik kan mij goed voorstellen dat het voor u niet gunstig is.

Het klopt dat de ondersteuning van de Zapper app per 30/6/2018 wordt beëindigd. Dit betekent dat u de app, tot nader order, wel kan blijven gebruiken maar de app zal niet meer geüpdatet worden. Een alternatief voor de Zapper is de MijnGesprek app.
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Elbert,

Zoals beloofd is de update in het 1e kwartaal van 2018 gekomen. Goed om te lezen dat u tevreden bent met de mogelijkheid om te kunnen doorverbinden. Ik ben ervan overtuigd dat de update omtrent vast/mobiel en uitgaand bellen met of het vaste of het mobiele nummer, met een bepaalde overtuiging is uitgevoerd. Ik zal uw feedback doorsturen naar de productmanager. Zodra ik een antwoord heb gekregen laat ik het u weten.
Reputatie 5
Badge +10
Beste,

Op 8 maart 2018 is de MijnGesprek app bijgewerkt.

WAT IS ER NIEUW?
In deze release hebben we de volgende functies en verbeteringen aangebracht:
- Nieuw logo van de nieuwe zakelijke logo-lijn
- Onaangekondigd doorverbinden van een bestaand gesprek
- Aangekondigd doorverbinden van een bestaand gesprek
- Drie gesprek
- Wisselgesprek Aan/Uit zetten
- Vast-Mobiel integratie Aan/Uit zetten
- Gespreksopname (optionele licentie)
- Anywhere (optionele licentie)
- Verbetering van het gebruikersgemak in het Recent menu
- Face ID support
- Bugfixes

Google Play
Huidige versie:
2.1.0

Android vereist:
5.0 en hoger

App Store
Huidige versie:
2.1.0

IOS:
IOS 9.0 of nieuwer.
Geschikt voor iPhone, iPad en iPod Touch
Bij mijn collega bezig geweest om te kijken of we de juiste instellingen konden vinden voor het niet gestoord worden maar wel gebruik kunnen maken van het vaste nummer met uitbellen en nu is hij helemaal niet meer bereikbaar, ook niet op zijn eigen mobiele nummer.
Alle instellingen lijken gelijk aan de mijne en ik heb er geen last van. Iemand een idee of liever nog een oplossing?
Laat maar, gevonden met het opnieuw installeren van de Zapper notabene... Die stond op "niet storen".
Maar nu we het er toch over hebben; in die Zapper konden we "mobility" uit zetten, daarmee waren we op het mobiele nummer wel te bereiken terwijl we bij uitbellen alsnog konden kiezen voor het vaste nummer.
Ik dacht dat "vast/mobiel integratie" hier nu voor zou zorgen, maar dan verdwijnt het mobiele nummer uit het overzicht waar je het uitgaande nummer kunt kiezen.
Echt, het moet veel simpeler kunnen hoor, waarom toch altijd kiezen om het ingewikkelder te maken i.p.v. makkelijker, lijkt Microsoft wel.
We blijven de updates in de gaten houden en we hopen maar dat het de volgende keer beter wordt.
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Elbert,

Terugkomend op de vraag die u op 13 maart op het forum stelde. Inmiddels heb ik antwoord gekregen van mijn collega. Zie hieronder het antwoord:

'Er van uitgaande dat u vast Mobiel integratie aan heeft staan. Als u niet gestoord wilt worden op het vaste nummer, dan gebruikt u op Overzicht “Doorschakelen vast nummer”. U kunt dan nog steeds kiezen of het nummer dat gepresenteerd wordt naar de gebelde een Vast, Mobiel of geen nummer is. Wilt u het gebruik van vast mobiel ontkoppelen dan kan dat onder Instellingen- Uitgaand nummer. Hier kunt u Vast Mobiel integratie vanaf MijnGesprek 2.1.0 uitschakelen. Uw mobiele nummer wordt dan ontkoppeld van uw Vaste nummer. U krijgt geen Vast verkeer meer aangeboden op uw mobiel. U kunt dan vervolgens uw vastnummer gedrag onafhankelijk instellen, bijvoorbeeld doorschakelen. Maar u bent dan wel bereikbaar onder uw mobiele nummer. Gesprekken die u opzet via mobiel, zijn mobiele gesprekken, de gebelde ziet uw mobiele nummer. Op uw mobiel ontvangt u alleen gesprekken die de beller aan kiest onder het mobiele nummer.'

Kunt u iets met het antwoord van mijn collega en is het duidelijk?
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Mark P,

Nog een kleine aanvulling naar aanleiding van ons contact laatst.

We ondersteunen over het algemeen helaas de laatste 3 versies van IOS. Oudere generaties ondersteunen we niet. Reden daarvan is de voortschrijding van technologie en veiligheid van software.
De zapper wordt ondersteund tot 30/6/2018. Daarna blijft de app werken tot 30/9/2018, zonder support. Vanaf 30/9/2018 is de Zapper End of Life voor KPN EEN en aleen nog te gebruiken voor het Ondernemerspakket en Internet&Bellen abonnementen.
Goedemorgen,
nee, dat antwoord is volgens mij niet volledig. Of ik moet het verkeerd zien.
Wat ik ervan begrijp is dat je het vaste nummer volledig kan laten doorschakelen, maar het lijkt er op dat dit voor het vaste nummer "totaal" geldt waardoor mijn collega's ook geen lijn meer binnen krijgen?
Vast mobiel integratie uitzetten is hiervoor een optie, maar dan kan er weer niet gekozen worden om met het vaste nummer uit te bellen, correct?
Dus blijft het een soort van "alles of niets" terwijl in de Zapper er de mogelijkheid is om 'mobility' uit te zetten waarna je geen inkomende gesprekken van het vaste nummer meer krijgt op je mobiel (de rest van de collega's wel gewoon) en je bij het uitbellen toch kunt kiezen met welk nummer je uitbelt.
Wat ik begrijp van het antwoord van je collega is dit nu net niet mogelijk binnen mijngesprek.
Nogmaals, het moet toch een koud kunstje zijn voor de knappe koppen die deze app maken om dit gemakkelijk te maken om in te stellen?
Goeiemorgen allen!
Ook wij zitten een beetje te worstelen met het gebruiksgemak van de nieuwe MijnGesprek-app.
En zouden graag het antwoord zien op Elberts vraag! - het lijkt me onlogisch dat het equivalent van 'mobility uit' onder het kopje Uitgaand nummer > Vast Mobiel integratie valt.
Mijn collega's zijn veel op pad en willen eenvoudig kunnen switchen van de 'bureau-telefoon' naar het eigen mobiele nr.
Dank!
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Sally,

Welkom op het zakelijk forum van KPN! De vraag van @Elbert heb ik uitgezet bij de productmanager. Het is voor mij ook even afwachten. Zodra ik antwoord heb gekregen plaats ik het in een bericht in dit topic 🙂 .
Wij zijn ook aan het stoeien met de in dit forum genoemde punten, als aanvulling wil ik meegeven dat als je het mobiele nummer loskoppelt geen voicemail actief is. Tevens zou het fijn zijn als je met het mobiele toestel ook gebruik kan maken van het telefoonboek uit de centrale in de cloud.....
Het doorverbinden met de App is echt DRAMA! De zapper App is niet veel beter, wanneer kunnen we een update verwachten? Eigenlijk spijt dat we zijn overgestapt op dit systeem.
Wanneer komt er een update van de app waar ten minste de Mobility aan en uit te schakelen is en de optie Bellen via Centrale er in staat?
Wij gebruiken deze opties het meest en deze zijn nou juist niet te vinden in de Mijn Gesprek app.
Wanneer komt er een update van de app waar ten minste de Mobility aan en uit te schakelen is en de optie Bellen via Centrale er in staat?
Wij gebruiken deze opties het meest en deze zijn nou juist niet te vinden in de Mijn Gesprek app.


Beste Cindy, Mobility keuze vindt je onder Instellingen -> Uitgaande gesprekken -> Uitgaand nummer -> VastMobiel integratie.
Bellen via centrale is hetzelfde menu Instellingen -> Uitgaande gesprekken" -> Belmethode
Wanneer komt er een update van de app waar ten minste de Mobility aan en uit te schakelen is en de optie Bellen via Centrale er in staat?
Wij gebruiken deze opties het meest en deze zijn nou juist niet te vinden in de Mijn Gesprek app.


Beste Cindy, Mobility keuze vindt je onder Instellingen -> Uitgaande gesprekken -> Uitgaand nummer -> VastMobiel integratie.
Bellen via centrale is hetzelfde menu Instellingen -> Uitgaande gesprekken" -> Belmethode


Ik heb daar bellen via centrale niet bij staan.
Wanneer komt er een update van de app waar ten minste de Mobility aan en uit te schakelen is en de optie Bellen via Centrale er in staat?
Wij gebruiken deze opties het meest en deze zijn nou juist niet te vinden in de Mijn Gesprek app.


Beste Cindy, Mobility keuze vindt je onder Instellingen -> Uitgaande gesprekken -> Uitgaand nummer -> VastMobiel integratie.
Bellen via centrale is hetzelfde menu Instellingen -> Uitgaande gesprekken" -> Belmethode


Ik heb daar bellen via centrale niet bij staan.


Beste Cindy,

Bij ons hebben wij de keuze uit Centrale belt terug of Bel mobiel..., bedoel je mischien iets anders ?
En daar zou dus nog een keuze moeten staan, bellen via centrale, het gaat bij ons om de uitgaande gesprekken met de verkorte nummers. dat je zeg maar naar een 085 nummer belt.
Bij terugbellen via centrale gaat dit via omwegen en duurt het even voordat je verbinding hebt.
Het doorverbinden met de App is echt DRAMA! De zapper App is niet veel beter, wanneer kunnen we een update verwachten? Eigenlijk spijt dat we zijn overgestapt op dit systeem.

Ik heb m'n best gedaan, maar ik kan het alleen maar eens zijn met deze stelling. Alleen rechtstreeks doorverbinden is nog enigszins te doen, maar met ruggespraak of vooraankondiging is echt niet in orde.
Volgens mij heb ik het al eens gevraagd, maar waarom toch in hemelsnaam een nieuwe app ingewikkelder maken dan de 'oude' ?! Werkelijk niets van te begrijpen. Die programmeurs van de KPN (indien ze dit zelf doen) kunnen toch wel beter zeker?
Ook een simpel knopje/schuifje op het openingsscherm voor het volledig 'uitzetten' van de app zou niet misstaan en als de KPN dat dan perse "vast/mobiel integratie" moet noemen dan zij het zo, maar het lijkt mij zo simpel; uitzetten betekent niet meer bereikbaar op het vaste nummer, rinkelt niet meer mee dus. En evt. automatisch uitbellen met je mobiele nummer vanaf dat moment. Overigens is voor dit laatste de huidige manier ook niet zo prettig als dat voorheen was; met de native app belde je automatisch uit met je mobiele nummer, met de kpn app vast (of keuze). Dit was oneindig veel handiger.
Wederom hoop ik op een spoedig update die het beter en/of makkelijker (liefst beide uiteraard) maakt...

Reageer