KPN EEN

Regel zelf uw bereikbaarheid met de nieuwe MijnGesprek app

  • 15 September 2017
  • 100 reacties
  • 10897 keer bekeken


Toon eerste bericht

100 reacties

Een hele goedemorgen!

De KPN Zapper is per 1 juli 2018 om 4:30 uit de lucht gegaan, dus we zijn gedoemd om MijnGesprek te gebruiken. Hoe ik dat weet? Omdat we midden in onze nachtdienst uit de lucht gegooid zijn... Top.

Uiteraard kregen we wel een poos dat de app "niet meer ondersteund wordt vanaf 30/06/18", maar dat klonk niet alsof de app compleet niet meer zou functioneren. En dat terwijl Zapper App deed wat het moest doen en de MijnGesprek-app vooral niet.

Maar, een aantal concrete vragen:

1) Hoe halen we een telefoon uit de VAMO? Als een gebruiker klaar is met zijn dienst, wil deze niet meer bereikbaar zijn op het vaste nummer. Niet. Voor. Elkaar. Te. Krijgen. Chauffeurs helemaal in de stress hier, want de telefoon blijft maar overgaan..........

2) Welke android versie is minimaal vereist voor het draaien van de MijnGesprek app? Want op een aantal telefoons dwingt de Zapper om MijnGesprek te installeren maar weigert dit nu doodleuk met de mededeling dat dit met het toestel niet mogelijk is... (S4 Mini, Android 4.4.2, uitstekende en handzame toestellen). Want dat gaan we maar gedwongen upgraden of nieuwe toestellen inzetten...
Hi @Mark P,

Nog een kleine aanvulling naar aanleiding van ons contact laatst.

We ondersteunen over het algemeen helaas de laatste 3 versies van IOS. Oudere generaties ondersteunen we niet. Reden daarvan is de voortschrijding van technologie en veiligheid van software.
De zapper wordt ondersteund tot 30/6/2018. Daarna blijft de app werken tot 30/9/2018, zonder support. Vanaf 30/9/2018 is de Zapper End of Life voor KPN EEN en aleen nog te gebruiken voor het Ondernemerspakket en Internet&Bellen abonnementen.


30/9/2018 staat er toch? Wil inderdaad niet meer openen en Mijngesprek werkt nog steeds niet naar behoren...
Een hele goedemorgen!

De KPN Zapper is per 1 juli 2018 om 4:30 uit de lucht gegaan, dus we zijn gedoemd om MijnGesprek te gebruiken. Hoe ik dat weet? Omdat we midden in onze nachtdienst uit de lucht gegooid zijn... Top.

Uiteraard kregen we wel een poos dat de app "niet meer ondersteund wordt vanaf 30/06/18", maar dat klonk niet alsof de app compleet niet meer zou functioneren. En dat terwijl Zapper App deed wat het moest doen en de MijnGesprek-app vooral niet.

Maar, een aantal concrete vragen:

1) Hoe halen we een telefoon uit de VAMO? Als een gebruiker klaar is met zijn dienst, wil deze niet meer bereikbaar zijn op het vaste nummer. Niet. Voor. Elkaar. Te. Krijgen. Chauffeurs helemaal in de stress hier, want de telefoon blijft maar overgaan..........

2) Welke android versie is minimaal vereist voor het draaien van de MijnGesprek app? Want op een aantal telefoons dwingt de Zapper om MijnGesprek te installeren maar weigert dit nu doodleuk met de mededeling dat dit met het toestel niet mogelijk is... (S4 Mini, Android 4.4.2, uitstekende en handzame toestellen). Want dat gaan we maar gedwongen upgraden of nieuwe toestellen inzetten...


De app Hipper werkt wel nog, dit is hetzelfde als de Zapper, inloggen etc volledig hetzelfde, kleur is rood ipv groen, rest is gelijk.

Ik mag hopen dat de KPN niets doet om die werking te saboteren.
Reputatie 5
Badge +3

De app Hipper werkt wel nog, dit is hetzelfde als de Zapper, inloggen etc volledig hetzelfde, kleur is rood ipv groen, rest is gelijk. Ik mag hopen dat de KPN niets doet om die werking te saboteren.


De Hipper+ App is exact hetzelfde als de KPN MijnGesprek app, dus dit zou geen verschil in werking moeten geven.
Reputatie 5
Badge +3
Een hele goedemorgen!

De KPN Zapper is per 1 juli 2018 om 4:30 uit de lucht gegaan, dus we zijn gedoemd om MijnGesprek te gebruiken. Hoe ik dat weet? Omdat we midden in onze nachtdienst uit de lucht gegooid zijn... Top.


Hoi @DDees85,

De Zapper app komt weer terug online aankomende dagen, echter zonder support op de werking. De app had inderdaad niet offline moeten gaan, maar alleen de status 'End of Life' moeten krijgen.
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Mark P,

Nog een kleine aanvulling naar aanleiding van ons contact laatst.

We ondersteunen over het algemeen helaas de laatste 3 versies van IOS. Oudere generaties ondersteunen we niet. Reden daarvan is de voortschrijding van technologie en veiligheid van software.
De zapper wordt ondersteund tot 30/6/2018. Daarna blijft de app werken tot 30/9/2018, zonder support. Vanaf 30/9/2018 is de Zapper End of Life voor KPN EEN en aleen nog te gebruiken voor het Ondernemerspakket en Internet&Bellen abonnementen.


30/9/2018 staat er toch? Wil inderdaad niet meer openen en Mijngesprek werkt nog steeds niet naar behoren...


Hi @Elbert,

Er staat inderdaad 30/06/2018. De Mijngesprek app is onlangs bijgewerkt naar versie 2.1.1.

In deze release hebben we de volgende functies en verbeteringen aangebracht:
- Bedrijfscontacten bevat nu ook de contacten van Common Phonelist en en Custom Contacts van de
telefooncentrale
- Contactenlijst wordt eerst getoond bij Doorverbinden of Gesprek toevoegen
- Verbetering gebruikersinterface voor Anywhere functie
- Bugfixes
Dan heb ik oon nog een vraagje?

Komt er ook de mogelijkheid dat je met de app aan kunt geven wanneer je bereikbaar wilt zijn op je
vaste nummer en dan bedoel ik avond en weekend?
Tevens heb ik een probleem met afluisteren Voicemail met de app.(al wel IOS12)
Reputatie 5
Badge +3
Dan heb ik oon nog een vraagje?

Komt er ook de mogelijkheid dat je met de app aan kunt geven wanneer je bereikbaar wilt zijn op je
vaste nummer en dan bedoel ik avond en weekend?
Tevens heb ik een probleem met afluisteren Voicemail met de app.(al wel IOS12)


Beste @Harald Timmerman,

Er is geen mogelijkheid om via de App een bepaald schema in te stellen, waardoor je de bereikbaarheid van je vaste nummer kan bepalen. Het is wel mogelijk om dit in te stellen op het platform zelf via de 'Callforwarding selective' (doorschakeling selectief) in te stellen. Dit kunt u via de support desk van KPN als wijziging aanvragen of bij de supportdesk van uw KPN Excellence partner indien u KPN ÉÉN afneemt via een Excellence partner.

Omtrent de Voicemail foutmelding, bent u verbonden via Wifi of 4G en komt het bij beide voor (Wifi en 4G) ?
Zowel bij 4g als wifi.

Scheiden zakelijk en privé
U kunt per telefoonnummer uw bereikbaarheid instellen op basis van tijdschema’s. Het is bijvoorbeeld mogelijk om oproepen naar het zakelijke vaste nummer alleen tijdens kantooruren aan te nemen. Buiten kantooruren kunt u ervoor kiezen om uw zakelijke nummer door te schakelen naar voicemail of te weigeren. Oproepen naar het mobiele nummer worden wel toegestaan. Op deze manier is het mobiele nummer altijd bereikbaar en ook te gebruiken voor privédoeleinden.(dienstbeschrijving 1.2)

zou wel makkelijk zijn als de gebruiker dit zelf kan.
Reputatie 5
Badge +3
Zowel bij 4g als wifi.

Scheiden zakelijk en privé
U kunt per telefoonnummer uw bereikbaarheid instellen op basis van tijdschema’s. Het is bijvoorbeeld mogelijk om oproepen naar het zakelijke vaste nummer alleen tijdens kantooruren aan te nemen. Buiten kantooruren kunt u ervoor kiezen om uw zakelijke nummer door te schakelen naar voicemail of te weigeren. Oproepen naar het mobiele nummer worden wel toegestaan. Op deze manier is het mobiele nummer altijd bereikbaar en ook te gebruiken voor privédoeleinden.(dienstbeschrijving 1.2)

zou wel makkelijk zijn als de gebruiker dit zelf kan.


Dit kan de gebruiker op zich ook zelf, mits de gebruiker toegang heeft tot de telefonie omgeving (broadsoft) en hierin een training heeft gehad.
Volgens mij kan met KPN v2 de gebruiker niet zelf meer in de broadsoft omgeving.

En dan nog een vraagje ? Hoe kom ik aan de InContact app van KPN voor op de pc?

mvg Harald Timmerman
Reputatie 5
Badge +3
Volgens mij kan met KPN v2 de gebruiker niet zelf meer in de broadsoft omgeving.
En dan nog een vraagje ? Hoe kom ik aan de InContact app van KPN voor op de pc?
mvg Harald Timmerman


Beheer via broadsoft is nog steeds mogelijk, maar dit hangt ervan af of u via een Excellence partner werkt of niet. KPN zelf geeft geen toegang tot broadsoft zover ik weet, maar als u KPN ÉÉN afneemt via een Excellence partner, dan kunnen zij u de admin login van het platform verschaffen.

De Incontact applicatie kunt u downloaden via: https://download.voipit.nl/KPNInContact/PC/KPNInContact.exe
In dit topic kunt een de handleiding vinden van InContact: https://zakelijkforum.kpn.com/kpn-een-41/uitleg-hoe-werkt-kpn-een-incontact-10882
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Harald Timmerman,

Welkom op het zakelijk forum van KPN! Ik heb het probleem welke u ervaart bij het afluisteren van uw voicemail neergelegd bij de productowner. Wat betreft de mogelijkheid om aan te geven wanneer u bereikbaar bent heb ik geen antwoord op. De app is namelijk nog in ontwikkeling.
Probleem is al opgelost.
Zat in de broadsoft omgeving.

Bedankt voor je reactie
Reputatie 5
Badge +10
Graag gedaan @Harald Timmerman. Goed om te lezen dat het probleem is opgelost!
Reputatie 5
Badge +3
MijnGesprek krijgt deze week een update waarin de volgende aanpassingen zijn gedaan:

• Het inloggen met Touch ID of pin code is verplaatst naar de instellingen. Het hoofdscherm, recente gesprekken en gespreksbediening zijn nu direct toegankelijk;
• Opstarten vanuit de achtergrond is sneller geworden. Als de app (opnieuw) wordt gestart worden de instellingen en contacten volledig geladen waardoor de eerste start iets langer duurt;
• Een Vast-mobiel gebruiker kan nu kiezen op welk toestel een gesprek naar het vaste of mobiele nummer wordt afgeleverd, bijvoorbeeld gesprekken naar het mobiele nummer alleen naar zijn mobiele toestel;
• Bij doorschakelen kan een gebruiker er voor kiezen om 1 nummer te gebruiken voor alle doorschakelingen of een apart nummer invoeren voor elke optie;
• Bij invoervelden voor een telefoonnummer kan nu ook uit de contacten worden gekozen.
We zijn overgestapt naar Mijn Gesprek, maar zijn niet te spreken over het doorverbinden.
Hebben echter na eerste keer instellen een probleem:
Na opstarten verschijnt het scherm met die man die staat te bellen, maar hoe kom je dan weer in het menu?
Kan nu niets meer wijzigen aan mijn instellingen
Reputatie 5
Badge +3
Beste @TheoM,

Voor MijnGesprek heb ik een handleiding gemaakt, die is te vinden in het topic: https://zakelijkforum.kpn.com/kpn-een-41/handleiding-kpn-een-mijngesprek-11157

Komt u hier verder mee om ook door te verbinden ect.?
Momenteel is de VAMO intergratie bij mij nog actief, maar ik heb onlangs opgezegd want ik werd doodmoe van alle problemen en onmogelijkheden die de Zapper/MijnGesprek app gaf.

Het grootste probleem zat hem in het de veelal besproken problematiek dat bij het aangeven in de app dat het vaste zakelijke nummer niet doorgeschakeld moet worden naar het mobiele toestel, als consequentie had dat ik in zijn geheel mobiel niet bereikbaar meer was. Dat was zo onwerkbaar dat ik, na 2 keer het probleem aangekaart te hebben, vorige week de boel heb beëindigd omdat ik het helemaal zat was. Ik zie nu echter dat dit probleem ein-de-lijk is verholpen.

Ik heb echter nog een groot bezwaar, namelijk dat het volledig onduidelijk is of iemand naar het 06 nummer belt of dat er naar de zaak gebeld wordt. Ook gemiste oproepen staan allemaal, doorgeschakeld en direct mobiel, gewoon in de Phone app van de iPhone op 1 hoop, onduidelijk naar welk nummer gebeld is. Bij Whatsapp, Skype, of elke andere app waarmee gebeld kan worden staat duidelijk bij vermeld dat deze oproep via de desbetreffende app is binnengekomen. Ik realiseer me dat de technieken anders zijn, maar waarom kan zoiets niet opgelost worden?

Andere vraag; met de VOIP accounts moet het mogelijk zijn om de nummers die bij ons KPN Een pakket horen te gebruiken met iPhone VOIP apps zoals Bria Mobile, nietwaar? Zou ik deze niet gewoon kunnen ontvangen? Dat zou al mijn gezeik oplossen als ik gewoon via een app die wel naar behoren functioneert kan bellen. Is dit informatie die in de "broadsoft" omgeving te vinden is waar eerder hier over gesproken werd?
Reputatie 5
Badge +3
Beste @WouterV,

Als ik zo de wensen lees, dan kunt u het beste een anywhere licentie activeren op uw mobiele abonnement in plaats van VaMo. Zie ook het topic https://zakelijkforum.kpn.com/kpn-een-41/uitleg-kpn-een-verschil-tussen-vastmobiel-vamo-integratie-en-anywhere-10884 voor de verschillen tussen VaMo en Anywhere.
@marvinh Dat zou kunnen. Echter als ik het zo lees voldoet dat niet aan mijn wens dat ik op mijn mobiele toestel wil kunnen zien naar welk nummer er gebeld wordt of naar welk nummer er is gebeld in geval van gemiste oproepen.
Reputatie 5
Badge +3
Beste @Wouter,

Het kunnen inzien op welk nummer je bent gebeld is lastig. Een mobiele telefoon handelt elke afroep hetzelfde af en weet niet dat het een oproep is die binnenkomt via een telefooncentrale. Dit zal voorlopig ook niet niet geïmplementeerd kunnen worden en zal zeker nog een aantal jaar duren. Denk dat dit pas mogelijk is op het moment dat het GSM bellen ook altijd via IP verloopt in plaats van een traditionele GSM verbinding.
@marvinh

Helaas. Echter met een VoIP app als Bria meen ik dat dit wel zou kunnen. Ik neem aan dat deze op dezelfde manier als WhatsApp en Skype laat zien dat een oproep via die app is binnengekomen. Echter zal ik dan de inloggegevens ed van KPN moeten ontvangen. Is dat mogelijk?
@marvinh ??
Reputatie 5
Badge +3
Beste @WouterV,

Mijn excuses, heb het bericht gemist. Om als nog een antwoord te geven;

Bellen via een BRIA of Whatsapp app in vergelijking met de MijnGesprek App zijn inhoudelijk twee compleet verschillende Techniosche oplossingen. Dit zit hem er vooral in dat inkomende oproepen op de mobiel bij VaMo/Anywhere geen VoIP gesprekken zijn. Deze oproepen worden aangeleverd op het mobiele nummer via het GSM netwerk. Hierdoor weet de mobiel niet wanneer het 06-nummer is gekozen of dat de oproep via een andere manier is binnengekomen.

BRIA of Whatsapp gesprekken zijn altijd VoIP gesprekken. Dit soort applicaties kan je het beste vergelijken met een SoftPhone applicatie.

Als het goed is komt de InContact applicatie die nu alleen nog werkt op de PC ook beschikbaar als mobiele App. Hierin kan je wel zien hoe oproepen binnenkomen, echter is er nog geen releasedatum bekend zover ik weet. @Mohammad: Weet jij hier toevallig al meer over?

Reageer