Beantwoord

cloud particulier

  • 2 april 2020
  • 21 reacties
  • 317 keer bekeken

Badge

ik ben vanaf 9 maart bezig om mijn cloud van KPN opgelost te krijgen.  meerdere keren gebeld altijd geholpen door een vriendelijke medewerker met de opmerking dat ik wordt terug gebeld maar dat is niet gebeurd. zowel cloud is vol en de office werkt niet. 
na vandaag stop ik omdat ik dit product niet goed werkt

 

icon

Beste antwoord door michaelwesthoeve 21 april 2020, 14:25

Jammer ik ben tot op heden nog niet gebeld (totaal al 5 keer) en ook nog niet goed geholpen. Ik heb op aanraden van cloud medewerker alle bestanden (foto) weggehaald en weer via msoffice geupload (per 5 bestanden)  Dit heeft veel tijd gekost.
Resultaat is dat ik in de standaard verkenner bij een paar bestanden een groen vinkje staat en bij de andere bestanden een wolkje. Het wolkje rechts onder in mijn scherm zegt dat one drive helemaal up to date is.
Wanneer ik dit ga bekijken met verkenner dan ontbreken er bestanden en wanneer ik de eigenschappen vergelijk met de bestanden in onedrive en de pc zie ik dat dit niet gelijk loopt.
Corrigeer mij maar het is toch zo dat one drive een kopie maakt van de pc bestanden zoals is opgegeven.
Ik kan alleen maar zeggen HELP
Trouwens weer de help desk gebeld maar die bellen niet terug vreemd.
nieuw incidentnummer ontvangen
oude was : 1-102945033265
nieuwe : 1-103318359759
PS; helpdesk is erg vriendelijk maar dan de volgende stap.
Alvast dank

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Goedemiddag @michaelwesthoeve

Welkom op het zakelijk KPN forum!

Bedankt voor het delen van uw verhaal. Ik ben meteen op onderzoek gegaan en heb inderdaad gezien dat u contact hebt gehad met mijn collega's van de Cloud afdeling. Van wat ik heb begrepen ervaart u problemen met Onedrive. De collega waarmee u contact hebt gehad heeft op 26 maart en vandaag een mail gestuurd. De mail is verstuurd naar het e-mailadres waarmee u ook op het forum geregistreerd bent. Hebt u de mail ontvangen?

Badge

mail is ontvangen ik wordt wel geholpen nu (afgelopen donderdag) en nu ben ik bezig om alle bestanden opnieuw te synchroniseren. Nadeel is dat ik thuis moet blijven (4 dagen) en toen is er niet teruggebeld. Vandaag afwachten of het goed verloopt en anders weer terug bellen. wordt dan de 8ste keer. Blijven hopen maar wel erg lastig

Badge

vanochtend zijn de bestanden gesynchroniseerd, maar helaas hetzelfde resultaat. nog steeds de melding “synchronisatie problemen opgetreden op de One Drive” 
Weer de hele dag thuis en geen reactie?

Reputatie 5
Badge +10

Hi @michaelwesthoeve,

Goed om te lezen dat er inmiddels weer contact is. Ik vertrouw erop dat mijn collega het verder met u oplost. Mocht u mijn hulp nog nodig hebben, dan hoor ik dat graag :slight_smile: .

Badge

helaas niet gelukt vandaag. toch meer problemen dan was ingeschat, morgen weer een poging wagen tot het wordt opgelost hoop ik ;-)

 

Reputatie 5
Badge +10

Goedemorgen, Jammer dat het gisteren niet is gelukt. Hebt u een nieuwe afspraak gemaakt met mijn collega?

Badge

ik heb contact gehad met dezelfde medewerker en die heeft een aantal aanpassingen uitgevoerd (one drive leeg gemaakt en opnieuw opgezet). Grotere capaciteit.
Ik heb nu de bestanden nu zelf over gezet in One Drive. 
Dit koste 2 dagen en vandaag lijkt het erop dat de bestanden over zijn gezet. 
Wanneer ik kijk op One Drive zie ik dat er bij een aantal dir geen groen vinkje staat dus denk ik dat nog niet alles juist staat.
Ik heb nog niet alle vertrouwen dat dit allemaal goed is gegaan. en zal dan ook wederom contact opnemen.
Vreemd is dat ik wel een rekening krijg terwijl eigenlijk het probleem nog niet is opgelost.
Ik hou je op de hoogte, Dit loopt al meer dan een maand en wanneer dit de komende week niet is opgelost kijk ik naar een andere mogelijkheid.
groet,

Michael 

Reputatie 5
Badge +10

Goedemiddag Michael,

Bedankt voor de update. Mocht u hulp nodig dan helpen wij uiteraard. Van wat ik heb begrepen hebt u het e-mailadres van de Cloud expert en kunt u hem benaderen als u hulp nodig hebt. Zodra alles is opgelost kunt u compensatie aanvragen.

Voor nu wens ik u een fijn Paas weekend!

Badge

Jammer ik ben tot op heden nog niet gebeld (totaal al 5 keer) en ook nog niet goed geholpen. Ik heb op aanraden van cloud medewerker alle bestanden (foto) weggehaald en weer via msoffice geupload (per 5 bestanden)  Dit heeft veel tijd gekost.
Resultaat is dat ik in de standaard verkenner bij een paar bestanden een groen vinkje staat en bij de andere bestanden een wolkje. Het wolkje rechts onder in mijn scherm zegt dat one drive helemaal up to date is.
Wanneer ik dit ga bekijken met verkenner dan ontbreken er bestanden en wanneer ik de eigenschappen vergelijk met de bestanden in onedrive en de pc zie ik dat dit niet gelijk loopt.
Corrigeer mij maar het is toch zo dat one drive een kopie maakt van de pc bestanden zoals is opgegeven.
Ik kan alleen maar zeggen HELP
Trouwens weer de help desk gebeld maar die bellen niet terug vreemd.
nieuw incidentnummer ontvangen
oude was : 1-102945033265
nieuwe : 1-103318359759
PS; helpdesk is erg vriendelijk maar dan de volgende stap.
Alvast dank

Reputatie 5
Badge +10

Goedemiddag @michaelwesthoeve,

Bedankt voor uw bericht. Van wat ik heb begrepen is de collega waarmee u contact had niet aanwezig vanwege vakantie. Dat is de reden dat hij nog niet op uw berichten heeft gereageerd. Ik zie dat er inderdaad een nieuwe ticket is aangemaakt en dat mijn collega's de ticket ook al in behandeling hebben genomen. De verwachting is dat zij vandaag contact met u opnemen.

Badge

helaas vandaag nog niet gebeld. Eigenlijk blijft het toch vreemd dat ik nu 8x gebeld heb en dat de vriendelijke helpdesk medewerker een aantekening maakt en zelfs mijn vraag laat escaleren maar dan gebeurd er helemaal niets. 
Ik weet nog steeds niet zeker of de bestanden nu veilig in de cloud zijn opgeslagen.
Geduld is een schone zaak

Reputatie 5
Badge +10

Goedemiddag, bedankt voor uw geduld! Van wat ik heb begrepen hebt u vanmiddag contact gehad met mijn collega en is er een vervolgafspraak gemaakt die gepland staat op dinsdag 28 april tussen 09.00 - 10.00.

Badge

Helemaal juist. as Dinsdag wordt ik gebeld tussen 09.00 - 10.00 uur  om de OneDrive goed te zetten.
Goed gevoel en hoop dat ik deze dinsdag niet voor niets thuis blijf.

Reputatie 5
Badge +10

Hi @michaelwesthoeve, het is alweer een paar dagen geleden sinds ons laatste contact. Ik ben erg benieuwd hoe het contact afgelopen dinsdag is gegaan en of alles inmiddels is gelukt?

Badge

wij zijn nog bezig de bestanden over te zetten. dit kost veel tijd maat het lijkt erop dat wij nu de juiste weg zijn ingeslagen. vandaag weer contact gehad maar omdat de bestanden nog niet allemaal zijn over gezet hebben wij de afspraak gemaakt op volgende week donderdag opnieuw contact met elkaar te hebben.
Gaat de goede kant op en heb alle vertrouwen dat dit nu wel goed gaat.
Nog even wachten geduld ;-)

Reputatie 5
Badge +10

Bedankt voor de update. Fijn dat er contact is geweest en een vervolgafspraak is gemaakt. Volgende week ben ik heel de week niet aanwezig maar ik vertrouw erop dat mijn collega u helpt om het probleem op te lossen.

Badge

ik zal zeker de status (goed/fout) doorgeven. :wink:

Reputatie 5
Badge +10

Hi Michael, het is alweer een weekje geleden sinds we voor het laatst contact hebben gehad. Ik ben erg benieuwd hoe het contact met mijn collega is verlopen en of het probleem inmiddels is opgelost?

Badge

afgelopen week wederom contact gehad met een collega van jou, hebben de gegevens doorgenomen en bekeken of alles juist is overgezet (moet de definitieve controle nog uitvoeren). Dit zag er goed uit (groene vinkjes).Tevens ook de instellingen op de laptop bekeken en dit ook goed gezet.
Gelukkig nu uiterst tevreden met het resultaat. Ik zit bijna aan het maximum van de opslag ruimte in de cloud en hoop dat KPN  op den duur ook groter dan 1Tb faciliteert
Goed en juist afgerond. :thumbsup:

Badge

Toch nog een kleine toevoeging aan mijn cloud-diensten.
Misschien heb ik het verkeerd begrepen maar voorheen had ik de bestanden (foto's) op de desktop en deze werd gesynchroniseerd met de cloud. Tot begin dit jaar liep dit altijd goed. Vanaf februari kreeg ik problemen met de synchronisatie.>
Nu is dit opgelost door alle bestanden in de cloud te plaatsen en ik werk ook vanuit de cloud. Foto bestanden worden vanuit de cloud bewerkt en worden ook direct aangepast.
Het resultaat is hetzelfde alleen meer ruimte op de desktop en altijd werken vanuit de cloud. 
Een andere benadering en het werkt tot op heden goed.

uit eindelijk alles goed afgehandeld. ;-)


 

Reputatie 5
Badge +10

Bedankt voor de extra toelichting Michael. Fijn om te lezen dat alles uiteindelijk goed is afgehandeld :slight_smile: .

Reageer