Vraag

opzeggen eigen site en mail

  • 15 april 2020
  • 2 reacties
  • 96 keer bekeken

Goedendag,   Ik probeer al een tijdje te achterhalen hoe ik mijn domeinnaam ocornielje.nl kan meenemen naar een andere hoster. En eigen site en mail kan beeindigen. Wie kan mij hierbij helpen?   Op de zakelijke site vond ik het volgende:   Hoe kunt u instellingen aanpassen op het abonnement?

U kunt momenteel zelf geen aanpassingen aanbrengen aan uw Eigen Site & Mail abonnement. Wij kunnen de instellingen wel voor u aan laten passen. Zoals het toevoegen of verwijderen van e-mailaliassen en wijzigen van de forwarding instellingen van het domein. De wijzigingen kunt u doorgeven via de livechat op kpn.com/cloud, het contactformulier en via het Webcare team.

Is er een alternatief abonnement beschikbaar zodat u zelf wijzigingen kunt toepassen?

Wij adviseren u om Webhosting Online + Exchange Online af te nemen. U kunt de producten zelf aanvragen en daarbij uw domeinnaam behouden. Voordat u de aanvraag doet, moet eerst de domeinnaam op uw naam gezet worden. Dat kunt u middels het WHOIS wijzigingsformulier realiseren. Een professioneel Webhosting en Exchange abonnement is relatief duurder, er zijn veel meer mogelijkheden inbegrepen zoals 1000Mb webruimte, PHP & MySQL ondersteuning.

Hoe kunt u een verhuiscode / EPP code opvragen van uw domeinnaam?

Omdat de domeinnaam op naam van Planet staat, gaat verhuizen helaas een beetje lastig en is dit niet in één stap te realiseren. Ik adviseer u om de volgende stappen te volgen om een EPP code te ontvangen en het abonnement op te zeggen.

1. De eigenaarschap van de domeinnaam dient u te wijzigen naar uw eigen naam. Dat kunt u middels een WHOIS wijzigingsformulier realiseren.

2. Vraag de EPP code aan, dit kan via de livechat op kpn.com/cloud, het contactformulier of via het Webcare team op het forum. Verhuis met deze code uw domeinnaam.

3. Wanneer de domeinnaam is verhuisd, moet het Planet abonnement nog worden beëindigd. De opzegging kunt u ook doorgeven via de livechat op kpn.com/cloud of het contactformulier. Ook het Webcare team kan u helpen met het opzeggen. Het opzeggen van andere producten of diensten kan het Webcare team niet bij helpen, hiervoor dient u met de klantenservice contact op te nemen.

Hoe kunt u het abonnement opzeggen?

De opzegging kunt u doorgeven via de livechat op kpn.com/cloud of het contactformulier. Ook het Webcare team kan u helpen met het opzeggen. Het opzeggen van andere producten of diensten kan het Webcare team niet bij helpen, hiervoor dient u met de klantenservice contact op te nemen.   Helaas is deze informatie niet meer accuraat. Kunt u  a) de eigenaar wijzigen naar O.J.C. Cornielje met als mailadres f2holafc@hetnet.nl?  B) mij vervolgens van een verhuiscode voorzien zodat ik het domein elders kan laten hosten? C) eigen mail en site beëindigen per eerstvolgende vervaldatum (ik neem aan 1 mei of anders 15 mei)?    Bij voorbaat dank,   Olaf Cornielje Tel. 06-18183767 Mail: ocornielje@gmail.com Klantnummer 125222116     Op Whois vind ik het volgende over mijn domeinnaam:  
Domeinnaam 
ocornielje.nl
Status 
actief
Houder 
planet Media Group N.V.
Administratieve contactpersoon 
domain-ops@planet.nl
Registrar 
KPN Telecom B.V. Röntgenlaan 75 2719DX Zoetermeer Nederland
Technische contactpersoon 
DNSSEC 
nee
Domeinnaamservers 
Registratiedatum 
2006-02-15
Datum laatste wijziging 
2017-12-28
Administratie door 
NL Domain Registry
       
   
 
             
           
         

2 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag beste @OlafCor, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik help u graag aan de EPP-code. Normaalgesproken dient u in te loggen in de MijnKPN Cloud omgeving om uw EPP-code te vinden. Echter vermoed ik dat u hier nooit in bent geweest, aangezien het hier om een Eigen Site & Mail gaat. Zou u in een privébericht uw volledige naam, factuur mailadres, laatste 4 cijfers IBAN en klantnummer willen toezenden? Dan kijk ik graag met u mee. :smile:

tekst

Reageer