Vraag

VDSL verbinding valt weg H369A ZTEEG8GH9702575

  • 27 October 2020
  • 8 reacties
  • 211 keer bekeken

Beste iedereen,

De laatste paar weken hebben wij af en toe last van dat onze totale verbinding in huis weg valt. Telefonie, Internet en TV. Nou weet ik dat er in de laatste weken bij onze wijkcentrale het een en ander vernieuwd is. Maar het lijkt bij ons steeds erger te worden. Vandaag viel die om de havenklap uit. Na wat rondgekeken te hebben op de webinterface van de router ben ik er achter gekomen dat er geen VDSL verbinding is op het moment dat alles is weggevallen. Met de web test tools krijg ik te zien dat er geen connectie is met de modem en wijkcentrale.

Heeft iemand enig idee? Ik woon in Beusichem, Gelderland.

Groet,
Mike


8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @M. Jägers ,

Goed dat u dit topic aangemaakt heeft! Natuurlijk help ik u graag verder. 
Ik kan mij goed voorstellen dat het erg irritant is als de diensten ineens uitvallen. Daar zit niemand op te wachten. 
Hierbij ben ik wel gelijk benieuwd of het in dit geval om bekabeld internet of om WiFi gaat? En de problemen zijn ontstaan na de werkzaamheden in de wijkcentrale? 

Om mee te kunnen kijken en wat metingen uit te kunnen voeren heb ik wat gegevens nodig. Wilt u mij de postcode + huisnummer van het aansluitadres sturen? En kunt u daarnaast uw klantnummer in uw forumprofiel invullen? 

Goedemiddag Rick,

Bedankt voor het reageren. Bekabeld internet en WiFi vallen beiden uit. Je kan het zo zien dat ik het zelfde ervaar alsof de modem uitstaat. Volgensmij is het pmtstaam mam de werlzaamheden in de wijkcentrale, maar hier heb ik niet echt ver in verdiept. Toevallig hebben we vandaag weer is geen problemen. Dus het verschilt nog echt per dag.

Het klantnummer heb ik ingevoerd in mijn forumprofiel. Postcode + huisnummer stuur ik u middels een privebericht.

Groet,
Mike

UPDATE: Zojuist net weer 1 min alles weggevallen. VDSL uplink was verbroken.

Reputatie 7
Badge +6

Hi Mike,

Bedankt voor de toelichting!
Ik heb het pakket opgezocht en een aantal metingen gedaan. Uit de metingen komen inderdaad verstoringen naar voren. Er dus inderdaad iets niet helemaal goed met de verbinding. Om dit verder te onderzoeken en op te lossen heb ik gelijk een storingsmonteur ingepland voor aanstaande vrijdagochtend tussen 10.00 - 12.00 uur. Lukt het om dan aanwezig te zijn en de monteur binnen te laten?

P.S. Ik ben er morgen vanaf 08.00 uur. 

Goeiemorgen Rick,

Het is enigsinds goed om te lezen dat u verstoringen ziet in de metingen. Helaas zijn wij alleen niet aanwezig vrijdagochtend, wel in de middag na 14.00. Mocht dit niet passen in de planning, wij zijn de hele maandag ook aanwezig.

Groet,
Mike

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Mike, 

Jammer dat het vrijdag niet gaat lukken. Ik ben gelijk weer de planning in gedoken om te kijken naar een nieuwe afspraak. Vrijdagmiddag ging helaas niet meer lukken, dus hebben we de monteur nu ingepland voor aanstaande maandagochtend tussen 10.00 - 12.00 uur. 

Beste Rick,

Dat is helemaal goed. Ik zie de monteur dan wel verschijnen.

Groet,
Mike

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Mike, 

Daar ben ik weer! 
Ik heb zojuist even naar het ticket gekeken en ik zie dat de monteur klaar is. Hoe is het gegaan? 

Als ik het goed begrijp heeft de monteur iets aan het aansluitpunt vervangen en zou de lijn nu weer stabiel moeten zijn, toch? Als ik nog iets voor u kan doen hoor ik het uiteraard graag! 

Reageer