Welkom op het

Zakelijk KPN Forum

Recent online
Zakelijk KPN Forum - Indexpagina
Vraag

E-mails belanden in de spambox


Badge
Hoi allemaal,

Ik heb al meerdere onderwerpen gelezen over de e-mails die belanden in de spambox en dat dit te maken heeft met de SPF-filter. We hebben een zakelijk abonnement bij KPN inclusief domein en e-mail.

Bij ons is het volgende aan de hand: Op onze website hebben we contactformulier waar klanten hun gegevens kunnen achterlaten, vervolgens wordt de inhoud van dit formulier naar onze e-mail gestuurd maar deze beland dus in de spambox waardoor we deze regelmatig over het hoofd zien.

Daarnaast krijgt de klant die het formulier in gevuld heeft, een reactie op de e-mail met informatie, maar deze e-mail beland dus ook in de spambox waardoor klanten niet kunnen zien dat wij hun gegevens goed hebben ontvangen.

Enig idee hoe we dit in ons geval kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Stephanie

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hi Stephanie ( @Bodel Academie ), welkom op het Zakelijk KPN Forum! 😃

Het klopt vermoedelijk dat de mails in de spambox komen vanwege een missende SPF record of door een fout daarin. Hebt u de domeinnaam via KPN?

Waarschijnlijk lost u het probleem op door het IP-adres van uw hosting toe te voegen aan uw SPF record. Als u uw domeinnaam in uw forum profiel wilt zetten, kijk ik graag met u mee!
Badge
Beste Tim,

Bedankt voor de reactie! Ik heb onze domeinnaam toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Stephanie
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Stephanie,

Ik kan gek genoeg uw account niet vinden. De domeinnaam zit bij een andere hoster (Flexwebhosting), hebt u de webruimte wel via KPN? In de control panel van KPN staat uw account nummer, kan u deze met mij delen?
Reputatie 7
Badge +11
Hi @Bodel Academie, u kan het proberen met onderstaande SPF record op de domeinnaam:

code:

v=spf1 ip4:213.75.21.21 mx a ptr a:spf.flexfilter.nl ~all

Reageer