Vraag

Eigen linksys modem

  • 28 mei 2015
  • 29 reacties
  • 1070 keer bekeken

  • Adviseur
  • 14 reacties
ik ben op zoek naar de instellingen om mijn eigen linksys modem mee in te stellen wij hebben een zakelijke internet verbinding.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste SN,

De instellingen van Zakelijk Internet bij gebruik eigen router zijn:

 

  •     Internet MTU 1500
  •     Always connected
  •     VLAN 6 CoS = 1 (best effort)
  •     PPPoE (routed)
  •     Username: mac-address@KPN-ZDSL
  •     Password: kpn

Ik hoor graag van u of deze instellingen hebben gewerkt! 😃
Sorry voor de late reactie maar deze instellingen kan ik niet in de x1000 van linksys zetten.

Onderstaande staat al tijden in de modem ingesteld.

Het instellen van uw modem:

  • Protocol: Point to Point Protocol over ATM (PPPoA)
  • Gebruikersnaam: kpn
  • Wachtwoord: kpn
  • VPi: 2
  • VCi: 32
  • Encapsulation: VC Multiplexing (VC-Mux)
  • Traffic Class: Unspecified Bit Rate (UBR)
  • WAN IP adres: kan zowel statisch worden opgegeven (zie voor het juiste IP-adres de opleverings e-mail) als dynamisch via DHCP (IPCP) worden ingesteld.

Ik heb het afgelopen jaar al meerdere modems gesprobeert maar telkens valt de verbinding weg, gisteren is er een monteur op lolatie geweest en die heeft iets vervangen nog geen twee uur later viel de verbinding weg ik zit nog steeds op een telefoon van KPN te wachten.

Ik wordt hier niet goed van dit is echt een slechte service.
Reputatie 3
Badge +3
Dag SN, 

Wat is de precieze reden waarom u een eigen router gebruikt? De diensten van KPN zouden gewoon goed moeten werken met bijgeleverde apparatuur. Ik help natuurlijk graag waar ik kan, maar ik ben geen expert op het gebied van externe apparaten. Het zijn er teveel om op getraind te worden. 

U geeft aan dat u storingen ervaart met een wegvallende verbinding. Is dit ook het geval wanneer u alleen gebruik maakt van de meegeleverde apparatuur? 

Wanneer u toch eigen apparatuur wenst in te stellen, dan kunt u hier hulp bij krijgen van het Expertteam. Let op! Dit is wel een betaalde dienst. U kunt hier een afspraak met ze maken: 

http://hetexperteam.nl/zakelijke-ict-service/

Ik hoor heel graag uw reactie op bovenstaande. 

Een fijne dag toegewenst! 

Met vriendelijke groet,

Burhan
We hebben nij deze lijn nooit geen KPN modem gehad, vandaar dat wij altijd zelf een eigen modem hebben gekocht en dat ging altijd goed alleen de laatste paar maanden valt de verbinding weg.
Reputatie 3
Badge +3
Dag SN,

In dat geval zou ik heel graag je postcode/huisnummer, naam van contractant/bedrijf en mobiel telefoonnummer van u willen ontvangen in een privébericht

Ik kijk dan na wat voor verbinding u van ons hebt en wat ik kan doen om het probleem te verhelpen. Het kan zo zijn dat er een monteur langs moet komen om de zaken in te richten zoals KPN bedoeld heeft. 

Ik zie heel graag uw privébericht tegemoet. 

Met vriendelijke groet,
Burhan
Het PM bericht is verstuurd
Reputatie 3
Badge +3
Dag SN, 

Uw privébericht is in goede orde ontvangen. Bedankt voor uw gegevens. Ik heb direct even bekeken wat er speelt. 

Dit probleem heeft u logischerwijs direct bij ons gemeld. Er is daarop een technische melding aangemaakt. De technische melding is nog steeds in behandeling en ik verwacht spoedig een terugkoppeling. Zoals u al aangaf verwacht u nog een telefoontje van de technische dienst. Ik verwacht deze ook. 

Indien er iemand op locatie komt of u belt, geeft u dan gerust aan dat u geen Experia Box heeft en vraag gerust door over de situatie. Ik maak uit uw verhaal op dat de problemen nog steeds niet zijn opgelost. Er gebeurt nog van alles achter de schermen. 

Het beste advies dat ik u kan geven is de reactie van de technische dienst af te wachten. Ik vermoed dat ze binnen enkele dagen contact met u zullen opnemen. 

Mocht u vragen aan me hebben, spreekt u me dan gerust aan via dit topic of via een privébericht.

Een fijne avond toegewenst.

Met vriendelijke groet,

Burhan
Burhan,

Er is inderdaad contact geweest met een van je collega's alleen is het zo dat mijn klant het een beetje zat begint te worden, in het verleden heeft hij zelf ook al meerdere keren gebeld maar werd hij niet serieus genomen.

Een paar dagen vind ik persoonlijk te lang duren op dit moment heeft de klant geen internet en als het het wel doet in het niet betrouwbaar.

Ook als er gezegd wordt u wordt gebeld als er een monteur lang gaat komen moet ik van de klant vernemen dat er een monteur voor de deur staat dit is niet echt netjes.

Ook heb ik zelf al een paar keer gebeld naar de helpdesk om te vragen wat nu de juiste instellingen zijn voor de modem en krijg dat als eerste te horen dat dit ondersteund wordt of dat het mag, als ik dan aangeef dat ik geen modem gehad heb van KPN krijg ik per medewerker verschillende instellingen door.

Ook wordt de optie gegeven dat er voor € 10 euro wel een modem van KPN naar mijn toegestuurd kan worden dit vind ik persoonlijk wel een goed idee al wil ik er niet voor betalen en de klant ook niet.

Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden.
Reputatie 3
Badge +3
Dag Sebastiaan, 

Ik ben het met u eens dat het niet goed is wanneer de klant al enkele dagen zonder internet zit en dat er een monteur voor de deur staat, zonder dat dit besproken is. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Bij de aanvraag van een KPN verbinding, krijgt u normaal gesproken altijd een modem meegestuurd die u kunt gebruiken (bruikleen). Ik weet niet waarom dat in dit geval niet goed is gegaan, maar dit dient direct bij ons gemeld te worden. We kunnen moeilijk modems ondersteunen die we niet zelf aanbieden. KPN modems zijn optimaal ingesteld om de diensten goed te laten werken. Ook is er een veiligheidsaspect die de Experia Box biedt, die andere modems wellicht niet bieden. Om deze redenen, raden we het sterk af om een eigen router/modem te installeren. Het kan heel goed dat de verbinding om deze reden niet stabiel blijft. 

Ik adviseer u ook duidelijk aan te kaarten dat er nooit een Experia Box is ontvangen. Dit is in de technische melding namelijk niet genoteerd. Wél dat er een eigen router gebruikt wordt. De ondersteuning hierop is zeer beperkt. Natuurlijk zullen mijn collega's altijd hun best doen om u zo goed mogelijk te helpen. Garanderen dat ze de juiste informatie doorgeven is lastig, want ze zijn niet getraind om externe modems te ondersteunen. 

De meeste monteurs hebben een Experia Box bij zich. Ik hoor heel graag wanneer er contact is geweest en hoop op een snelle oplossing.

Fijne avond!
Burhan
Even een update vandaag gesproken met de helpdesk ze hebben vanaf vrijdag monitoring aan gezet op de lijn en hebben niks kunnen vinden en willen een monteur sturen naar kantoor. Deze man komt as donderdag 2 juli langs ik zal als hij geweest is weer wat posten over hoe en wat.
Reputatie 3
Badge +3
Hoi Sebastiaan, 

Mooi dat er iemand op locatie komt kijken naar deze zaken. Ik hoor donderdag graag van u wat de uitkomst is.

Een fijne avond toegewenst! :-)

Met vriendelijke groet,

Burhan
KPN monteur is geweest en er is een poort defect in de centrale hij gaat een poort wissel aanvragen.

Gek vind ik wel dat er verschillende lijnmetingen gedaan zijn en dat niemand dit gezien heeft en deze man zag het gelijk toen hij hier kwam.
Reputatie 3
Badge +3
Dag Sebastiaan, 

Mooi dat de monteur het probleem heeft gevonden en dat hierop snel actie wordt ondernomen. Ik hoop van harte dat dit de problemen verhelpt. 

Ik kan u niet uitleggen waarom de vorige monteurs dit niet hebben geconstateerd. Ik vermoed dat er echt iemand even in de wijkcentrale moet kijken om dit te constateren. 

Spreek me gerust aan wanneer ik iets voor u kan ondernemen of vragen kan beantwoorden. Ik help u graag! 

Met vriendelijke groet,

Burhan
ik zou graag willen weten wanneer dit gedaan wordt zodat ik op kantoor kan doorgeven dat er geen internet is.

De monteur kwam er op kantoor al achter dat het waarschijnlijk in de centrale zat en dat er bij iedere lijn meting dit gezien moest zijn
Reputatie 3
Badge +3
Dag Sebastiaan, 

De monteur zal de nodige acties uitzetten om dit uit te voeren. Ik kan nog geen concrete datum geven voor wanneer dit zal worden uitgevoerd. U mag er vanuit gaan dat dit zo snel als mogelijk uitgevoerd zal worden. Hiervan zal u op de hoogte gehouden worden. 

Zodra er meer bekend is, zal ik er ook op terugkomen. 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Net de support afdeling aan de lijn gehad de poortwissel wordt niet gedaan omdat de afdeling infra niet geks ziet. Ik vraag me toch af of iedereen wel dezelfde apparatuur heeft en of men wel weet wat wel een goede waarde is of niet.

Ik snap dit echt niet de ene spreek de andere weer tegen, het mooiste is dat de persoon van support net meld dat hij in de onze modem heeft gekeken en niks geks kon vinden, hij kan dit helemaal niet omdat er geen KPN modem staat.

Ik ben er wel een beetje klaar we kijken het nog aan tot na de zomer als de verbinding dan nog steeds wegvalt gaan we onze contract opzeggen en iets anders gaan zoeken
Reputatie 3
Badge +3
Dag Sebastiaan, 

Ik zie inderdaad dat de technische melding is afgesloten. De verbinding is tijdens de duurmeting stabiel gebleven en er zijn geen fouten gevonden. 

De problemen moeten dus gezocht worden in de aansluiting. Kunt u misschien een foto meezenden per privébericht van hoe het modem is aangesloten op het aansluitpunt? Ik controleer graag of dit juist is. Meer foto's is beter om hierin inzicht te krijgen.

Verder adviseer ik u nogmaals uitsluitend gebruik te maken van een KPN Experia Box voor uw diensten. Deze zou meegezonden moeten worden zijn ten tijde van installatie. 

Zou u met onze klant willen overleggen of de Experia Box echt niet meer te vinden is? Er kunnen namelijk kosten berekend worden wanneer deze wel is verzonden, maar kwijt is geraakt. Er wordt hiervan een administratie bijgehouden en wordt meegeleverd in bruikleen. Uiteindelijk zal het geretourneerd moeten worden. 

Indien u dit nooit heeft ontvangen, dan had dit eigenlijk direct gemeld moeten worden, maar ik kijk graag of ik dit alsnog in orde kan maken. 

Ik hoor graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Burhan
Hoe kan het probleem nu in de aansluiting zitten als de monteur vanaf de isra punt getest heeft naar de wijkcentrale.
Er is toen we de lijn kregen een monteur geweest die een zyxel modem toen heeft opgehangen tijdens de oplevering van de internetlijn die heb ik nog wel maar die is kapot.
Wij hebben nooit een experiabox gehad van KPN.

Beetje jammer dat KPN alleen aan hun eigen zaken denkt en niet die van de klant
Reputatie 3
Badge +3
Dag Sebastiaan, 

Ik probeer met u mee te denken over mogelijke oplossingen. Het punt is alleen dat de technische dienst geen fouten of verbrekingen heeft gevonden in de algehele lijn. Dat betekent in de meeste gevallen dat de fouten in het modem of daarna voorkomen. 

Op welke manier gebruikt u het internet en ervaart u verbrekingen? Betreft dit een bekabelde- of draadloze verbinding? Hoe vaak komt dit voor?

Ik hoor heel graag uw reactie. 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Burhan,

Het is leuk dat de technische dienst niks kan vinden maar sinds dat die ene monteur is geweest en alles heeft doorgemeten is het nog twee keer geweest dat we geen internet hadden. Daarna is het niet meer voor gekomen wat ik en de klant zo erg jammer vinden is dat KPN dingen belooft maar niet nakomt.

Er wordt belooft door een monteur en iemand van de helpdesk dat er een poort wissel zou komen want allebei konden ze zien dat er iets in de centrale niet goed zat ( in de cemtrale, niet op kantoor en niet met het modem) nu in een keer wordt er gezegd er is niks aan de hand het ligt aan je modem want daar komt het wel op neer.

Het enigste wat KPN goed kan is dingen beloven en niet nakomen en facturen sturen.

Zoals in de vorige post al gezegd we kijken het aan tot na de zomervakantie en dan bepalen we wat we gaan doen.
Reputatie 3
Badge +3
Dag Sebastiaan, 

Ik heb zelf de lijn opnieuw gemeten en ik zie sinds de komst van de laatste monteur geen verbrekingen meer in uw verbinding. (2 juli) Een poortwissel heeft dus geen enkel nut omdat er niets te verbeteren valt aan de verbinding zelf. Dit is door de technische dienst namelijk ook geheel uitgesloten. Er heeft een duurmeting plaatsgevonden en ook hier zijn geen zaken opgemerkt die duiden op een fout in de centrale of ergens anders in de algehele verbinding. 

Ik kan u gratis een Experia Box toesturen voor de problemen die u ervaart. Mijn inschatting is namelijk dat ergens in het modem of daarna problemen zijn. 

Wenst u dat ik dit verstuur? Komt a.s. vrijdag gelegen? De verzendkosten kan ik in mindering brengen op uw factuur, deze worden wel aangekondigd in de bevestiging die u zult ontvangen op het moment dat u akkoord gaat.

Ik hoor heel graag uw reactie. 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Burhan,

We hoeven geen experiabox die heeft de vorige monteur al achter gelaten.
Reputatie 3
Badge +3
Dag Sebastiaan, 

Heeft de monteur deze dan niet aangesloten? Ik adviseer u de Experia Box aan te sluiten en alle externe apparatuur te verwijderen om te bekijken of de problemen nog steeds voorkomen. 

U geeft aan geen vertrouwen te hebben in het feit dat het probleem in óf na het modem speelt. Zowel de technische dienst als ik meten echter een stabiele verbinding. Om deze reden zal een technische melding direct afgesloten worden. 

Indien u na het aansluiten van de Experia Box nog steeds problemen ervaart, dan kijk ik graag mee waardoor dit veroorzaakt wordt. 

Ik hoor graag uw reactie! 

Met vriendelijke groet,
Burhan
De experiabox box kan geen lan-to-lan opzetten en de beveiliging opties zijn ook niet echt om te zeggen goed het is leuke modem voor thuis maar niet voor zakelijk gebruik waar alles net iets anders werkt.

De modem die hun nu gebruiken heb ik bij meerdere klanten staan en geeft geen probleem alleen bij deze klant ook na het verwisselen van de modem blijft het probleem terug komen op het moment dat het internet wegvalt blijft het netwerk en wifi het gewoon doen er kan alleen niet meer op internet gekeken worden, als het aan de modem zou liggen moet wifi ook uitvallen en dat gebeurd niet.
Reputatie 3
Badge +3
Dag Sebastiaan, 

Het hoeft niet perse zo te zijn als u stelt. De verbinding blijft telkens actief. Ook zal het signaal van de Wi-Fi gewoon blijven uitzenden. 

Er gaat denk ik echt iets niet goed binnen het modem waardoor sommige data niet doorgezonden wordt of wordt tegengehouden. Een Experia Box is optimaal ingesteld voor een KPN verbinding en voldoet aan alle gestelde veiligheidseisen. 

Om het werkend te krijgen zoals u wilt en wanneer u er toch voor kiest om eigen apparatuur te gebruiken, kunt u contact opnemen met het Experteam. 

Maak hier een afspraak met ze: http://hetexperteam.nl/contact/

Helaas kan KPN u niet volledig ondersteunen bij gebruik van eigen apparatuur en wensen die niet binnen het KPN pakket vallen. Lan-toLan netwerken dient u zelf in te stellen en te onderhouden. Dit is vaak te regelen door instellingen aan te passen. Indien u zelf deze kennis niet in huis heeft is het Experteam een goede optie! 

Ik hoor graag van u of dit uitkomst geboden heeft, de lijn van KPN is geheel in orde! 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reageer