Beantwoord

Kpn smtp relay systeem

  • 6 November 2015
  • 30 reacties
  • 3984 keer bekeken


Toon eerste bericht

30 reacties

Bij KPN heb ik het ondernemerspakket en de mailprovider is ook KPN.
Sinds dinsdagavond kan ik in Mail zelfs geen andere uitgaande mailserver meer selecteren.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1327 schreef op https:///t5/Internet/Kpn-smtp-relay-systeem/m-p/5043#M494 Heb net gebeld met KPN Klantenservice over de mogelijke oplossing die Tim hierboven meld: 

"Er is echter een betaalde KPN dienst (Mail Store & Forward - zmrelay.kpnxchange.com) die o.a. het relayen van e-mail ondersteund. Deze wordt voor klanten die geraakt zijn door het wegvallen van de relay server, de eerste 6 maanden gratis aangeboden.

U heeft vervolgens 6 maanden de tijd om, over te stappen naar een KPN cloud oplossing, op zoek te gaan naar een andere e-mail oplossing in de markt of na 6 maanden de Mail Store & Forward dienst te blijven gebruiken (vanaf dan betaald)."

Deze oplossing is niet bekend, zelfs van dit forum heeft de dame aan de andere kant van de lijn nooit gehoord.

Mijn vraag is hoe kunnen de geduppeerde de hierboven aangeboden oplossing uitvoeren?????

 Wij zitten met hetzelfde probleem. Ik ben benieuwd of je de bovenstaande oplossing hebt gedaan. Ik voel me voor het blok gezet en ben eigenlijk niet van plan om dit te doen.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/Kpn-smtp-relay-systeem/m-p/5114#M505Beste  ,

Het is niet onze bedoeling om u voor het blok te zetten. Ik geef u graag advies!

Kunt u mij uw situatie toelichten?

- Heeft u een eigen domeinnaam of een eigen mailserver?

- Wie is uw e-mailprovider? Kan deze e-mail provider u een uitgaande mailserver bieden?

- Wat voor internetabonnement heeft u precies bij KPN?

 Beste Tim,

We hebben een eigen domein dat wordt gehost bij Shoptrader, waar onze webshop draait. Shoptrader biedt geen uitgaande mailserver. En geven aan dat je gebruik dient te maken van de smtp server van je Internet provider. We nemen van KPN voor onze fysieke winkel het Ondernemerspakket Internet en IP Bellen af.

Wat mij het meest stoort is dat zonder enige vorm van communicatie jullie de smtp server hebben uitgezet en dat jullie Servicedesk daar nogal laconiek mee omgaat. Wij hebben een bedrijf te runnen en dat is zonder mail haast onmogelijk!

Groeten, Jan Willem
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/Kpn-smtp-relay-systeem/m-p/5135#M509Beste Jan Willem,

Sorry, ik vind het erg vervelend dat deze instellingen niet correct blijken te zijn. De informatie op de website is zeer onduidelijk en blijkbaar niet eens correct! Zojuist heb ik een reactie gekregen vanuit de organisatie op deze hulpvraag. Het lijkt er toch echt op dat bij het Ondernemerspakket geen onbeveiligde uitgaande mailserver meer wordt aangeboden. Smiley Verdrietig

Een mogelijkheid zou eventueel zijn om gebruik te gaan maken van de "Exchange Online" optie die gratis meegeleverd wordt bij uw Ondermerspakket. Hiermee kunt u tot 5 mailboxen aanmaken en gebruiken. Deze uitgaande mailserver zou u hopelijk zonder problemen kunnen gebruiken ook voor uw eigen mailaccount. Op het moment probeer ik via Twitter een klant hiermee te helpen. Ik durf nog niet met 100% zekerheid te zeggen of dit wel gaat werken. Indien u een poging wilt wagen, zou ik graag een account met u willen testen.

Als alternatief heeft KPN een dienst met een relay server voor 12.00 euro per maand. Deze dienst kunnen we 6 maanden lang gratis aangebieden zodat u voldoende tijd heeft om een andere mogelijkheid te zoeken. Als u hier gebruik van wenst te maken hoor ik dat graag.

De laatste optie is wanneer uw e-mail provider geen uitgaande mailserver kan aanbieden, te verhuizen naar een andere aanbieder die wel een eigen uitgaande mailserver heeft.

 Beste Tim,

Is het gelukt met het gebruiken van de uitgaande mailserver van Exchange Online? Ik wil best een poging wagen.

Groeten, Jan Willem

Reageer