Kan er na 1 oktober helemaal geen gebruik gemaakt worden van het mailsysteem van KPN zonder dat ik me aanmeld met gebruikersnaam en wachtwoord?
Er word nu gebruik gemaakt van Exchange server die de mail versturen via smart host naar smtp.kpn-officedsl.nl.
Gaat deze manier van versturen dan verdwijnen?
Geachte heer, mevrouw,
Uw internetdienst is verbeterd. Het versturen of ontvangen van uw e-mail is stabieler geworden met minder kans op storingen. U maakt nu gebruik van ons SMTP Relaysysteem om e-mail te versturen of te ontvangen. Door de verbetering is het vanaf 1 oktober niet meer nodig om de SMTP relay te ondersteunen.
Pas de instellingen van uw e-mailsysteem aan
Om te kunnen blijven e-mailen vragen wij u eenmalig uw instellingen voor 1 oktober aan te passen. Wij adviseren u dit direct te doen, zodat uw geen hinder ondervindt na de omzetting.
Wat betekent dit voor u?
U kunt op 2 manieren gebruikmaken van ons SMTP Relaysysteem; u beschikt over een e-mailadres met uw eigen domeinnaam of u maakt gebruik van een e-mailadres van KPN.
1. Uw e-mailadres eindigt op uw eigen domeinnaam.
U kunt uw instellingen aanpassen in 2 stappen:
A. Verwijderen van de relayhost op uw e-mailplatform
Uw leverancier van uw e-mailplatform of uw systeembeheerder kan u hierbij helpen. Kijk voor meer informatie bij de veelgestelde vragen op kpn.com/mail
B. Aanpassen van het PTR (reverse DNS) record van uw IP-adres
Stuur een e-mail naar zakelijkinternet@kpn.com met als titel ‘aanpassen PTR record’. In het bericht vermeldt u het IP-adres (of adressen) waarvan u het PTR record aangepast wilt hebben en uw bedrijfsnaam, adres, postcode en plaatsnaam.
2. U maakt gebruik van een e-mailadres van KPN
Onze e-mailadressen eindigen op:@kpnmail.nl,@planet.nl of@hetnet.nl. Door het wijzigen van de uitgaande e-mailserver in mail.kpnmail.nl op al uw mailprogramma’s en apparaten past u de instellingen aan.
Op kpn.com/mail vindt u per programma en per apparaat hoe u de instellingen aanpast.
Hebt u nog vragen?
Ga dan naar kpn.com/mail of bel gratis 0800-0403. Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.
Met vriendelijke groet,
Joost Steltenpool
Directeur Products & Marketing
Zakelijke Markt
Beste antwoord door Tim
Bekijk origineel