Vraag

geen internet in Oostenrijk

  • 12 maart 2020
  • 7 reacties
  • 159 keer bekeken

ik heb een mobiele sim via mijn werkgever, en op dit moment ben ik op vakantie in Oostenrijk.  Helaas kan ik alleen gebruik maken van de WiFi en lukt het me niet om vai de KPN op het internet te komen. Wat kan ik hieraan doen?


7 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Goedemorgen @Peggy, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

In eerste instantie adviseer ik u om de stappen te doorlopen zoals beschreven in het topic Tips voor een beter bereik in het buitenland

 

 

Uiteraard heb ik deze stappen al meerdere keren geprobeerd. De toestelhulpbheb ik helaas niks aan, ik heb namelijk een OnePlus 5T en die staat hier niet tussen

Reputatie 4
Badge +3

Ik ga voor u kijken of ik de stappen voor de OnePlus 5T kan achterhalen.

ik ben inmiddels weer thuis

maar dit was niet de laatste keer dat ik in het buitenland ben geweest,

zou dus nog graag willen weten wat ik  moet doen om de volgende keer wel internet te hebben

Reputatie 4
Badge +3

Bent u wel eens eerder in het buitenland geweest en dat het niet werkte? Of was het de eerste keer met dit betreffende toestel? In het buitenland bent u niet verbonden met het netwerk van KPN maar met de lokale operator. Of er netwerk problemen zijn geweest kan ik zodoende niet achterhalen. Maar het kan zijn dat op bepaalde plekken de dekking niet is zoals u dat in Nederland gewend bent. 

Ik adviseer om in eerste instantie bij uw werkgever na te vragen of voor uw abonnement dataverbruik in het buitenland is toegestaan.

Ik heb privé een Vodafone abonnement. Dat werkt prima. Hiervoor had ik kon en dat gaf toen ook al problemen in het buitenland. Nu heb ik een kpn kaartje van mijn werk en de OnePlus 5T heeft de mogelijkheid om 2 kaartjes te gebruiken.

Ik heb in Oostenrijk ook het Vodafone kaartje eruit gehaald en alleen de KPN geprobeerd maar dat hielp ook niet

Reputatie 4
Badge +3

Het is voor mij erg lastig om hiervoor een oorzaak aan te wijzen.  In Nederland werkt het wel goed? Om de instellingen van het abonnement te bekijken heb ik enkele gegevens nodig.

Stuur mij een privé bericht met daarin: De bedrijfsnaam, klantnummer, 06-nummer en de geboortedatum van de tekenbevoegde.

Als u deze gegevens niet heeft, adviseer ik om het probleem bij u werkgever aan te geven zodat zij hiervan een melding kunnen doen. 

Reageer