ontevreden over nieuwe aansluiting kpn en afhandeling

  • 22 March 2024
  • 8 reacties
  • 63 keer bekeken

Bij deze wil ik mijn onvrede uitspreken over kpn , ik heb een bedrijfspand waar ik af en toe kom , de computer ging via mijn mobiele data, ik dacht dat het misschien handiger was om een vaste internet verbinding te nemen , kpn gebeld maar het kon alleen via het glasvezelnet , koper was er niet meer, ik vroeg aan de telefonische verkoper of er aansluitkosten aan verbonden waren daar de kabel al binnen afgewerkt was en direct te gebruiken was, hij verzekerde mij dat dit niet het geval was omdat de glasvezel al binnen zat, ik vertelde dat als er wel kosten aan verbonden waren ik graag af wilde zien van een nieuwe verbinding.
Tot mijn grote verbazing kreeg voor aansluitkosten één factuur van 640 euro, ik heb direct gebeld en telefonisch vertelde de kpn medewerker dat dit inderdaad vreemd was en ik zou teruggebeld worden, na 2 weken ben ik zelf maar weer gaan bellen en kreeg wederom iemand aan de lijn die dit ook vreemd vond , ik zou weer teruggebeld worden en er zou een klacht gemeld worden, nu komt het het mooiste ik werd teruggebeld door iemand die er o er ging of een klacht terrecht dan wel onterecht was , de dame was uiterst onvriendelijk en had totaal geen inlevingsvermogen, en ik moest het maar met glasnet uitzoeken , een bedrijf wat de glasvezel voor kpn uitrolt , deze heb ik gemaild en gebeld geen reactie, toen heb ik wederom een klacht bij kpn gemeld en ik werd teruggebeld , je raad het nooit wederom dezelfde dame en wederom uiterst klant onvriendelijk, om van alle dreigementen af te zijn van verhoging van het openstaande bedrag heb ik maar betaald , ik ben uiterst ontevreden over kpn , mijn contract zeg voortijdig op en zal ook relaties af raden om met kpn in zee te gaan, ik heb zelf 10 jaar bij kpn gewerkt volgens mij was dit een tijd waarin klanttevredenheid nog op de eerste plaats stond, gelukkig zijn er alternatieven voor kpn


8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Roymobiel,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Wat zonde om te lezen dat je niet tevreden bent. Ik kan me goed voorstellen dat het frustratie geeft als je toch ineens aansluitkosten krijgt en dat er vervolgens zo met de klachten en afspraken om gegaan wordt. Ik zoek graag uit hoe dit verder in elkaar steekt en wat ik voor je kan betekenen. 

Wil je het klantnummer van het abonnement in je forumprofiel invullen en dan hier een sein geven?  

Beste Rick

Mijn klantnummer staat er in 

Een fijn weekend 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Roymobiel

Bedankt voor de snelle reactie en het invullen van het klantnummer!
Ik ben op onderzoek gegaan en heb gecheckt wat er tot nu toe gebeurd is. Ik zie meerdere klachten in het systeem naar voren komen. Zoals ook door de klachtbehandelaars met jou besproken is, stonden de eenmalige kosten voor het aanleggen van de glasvezelverbinding vermeld op de orderbevestiging die je op 05-12-2023 hebt ontvangen. Natuurlijk kan het dan nog steeds zijn dat het anders met je besproken is aan de telefoon, maar de orderbevestiging is leidend. 

Toen je zag dat deze kosten toch op de bevestiging stonden was dat eigenlijk het moment geweest om contact op te nemen en dit te bespreken. Toen had dit namelijk nog uitgezocht en duidelijk met je besproken kunnen worden. En op basis daarvan had je natuurlijk de keuze kunnen maken of je hiermee akkoord ging of niet.

Ik kan mij de frustratie heel goed voorstellen over het feit dat je aan de telefoon dus foutieve informatie hebt gekregen, maar dat maakt het helaas niet mogelijk om de eenmalige kosten kwijt te schelden of te vergoeden. Ik kan de uitspraak van de klachtbehandelaars ook niet overrulen. Onze excuses voor het ongemak! 

Beste Rick

Ik heb direct contact opgenomen met de afdeling verkoop 2 x, die vertelden dat ze het ook vreemd vonden en zou teruggebeld worden , daarom heb ik 2 x gebeld omdat ik niet teruggebeld werd.

 

M vr gr Roy

Je kunt ook zien dat ik 5-12 de bestelling had geannuleerd omdat ik de aansluitkosten zag , daarna heb ik jullie verkoop afdeling gebeld met de vraag of die aansluitkosten klopte deze vertelde mij dat het niet zo was omdat in het contract ook stond glasvezel upgrade 0 euro , begrijp je dat ik het niet eens ben met de gang van zaken ? , ik heb hem erbij verteld dat als deze kisten er waren ik van de bestelling af wilde zien , en nog iets jullie kunnen toch verbetering van de dienst gesprekken nog beluisteren ? 

Misschien is dat een idee

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Roy, 

Ik zie inderdaad dat er op 05-12-2023 een order was die geannuleerd is. Vervolgens is er toen ook een nieuwe order opgestart. En daar heb je natuurlijk ook een bevestiging van gehad, waar ook de eenmalige kosten op vermeld zijn. Ik heb zelf niet de mogelijkheid om de gesprekken die er daarna geweest zijn allemaal terug te luisteren. 

En ja, ik kan me de frustratie goed voorstellen over de gang van zaken. Zoals ik in mijn vorige bericht schreef kan ik de uitspraak van de klachtbehandelaars alleen niet overrulen. Als je het niet eens bent met de uitspraak kan je het nog voorleggen bij de geschillencommissie.



 

Beste Rick

 

Bedankt voor je antwoord , geschillencommissie was inderdaad de volgende stap.

 

Fijne dag

Reputatie 7
Badge +6

Graag gedaan hoor! 
Als je nog andere vragen hebt of als ik nog iets anders voor je kan doen hoor ik het graag. 
 

Fijne avond alvast! 

Reageer