Beantwoord

Hosting aanpassen

  • 7 October 2015
  • 35 reacties
  • 1039 keer bekeken

Goedendag,

Ik ben bezig met het omzetten van webhosting online en krijg de volgende melding:

Parallels Presence Builder 12.0.5-17 kan niet worden ingeschakeld. Reden: Kan content management niet toestaan voor sites met locatie '/'. Bewerk webhosting instellingen, zodat locatie naar subdirectory wijst .

Wat moet ik hiermee? Ik heb de "/" verwijderd, maar die komt gewoon weer terug.

Met vriendelijke groet, Roland

Windows 7, 64bit
icon

Beste antwoord door Tim 7 October 2015, 10:31

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/td-p/4539/page/4#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank,

Zoeken op Google heeft mij meer informatie over u gegeven, ik heb vermoedelijk uw website gevonden.

Ik zie dat uw website inderdaad nog op het oude hosting platform staat (pem.kpn.net).

Eventuele (kleine) aanpassingen aan uw website zijn op dit moment zijn alleen handmatig te bewerken in de broncode. Op lange termijn heeft u twee opties, ik kan u helpen om uw account vervroegd over te zetten naar het nieuwe hosting platform. De andere optie is om het einde van dit jaar af te wachten zodat uw account automatisch wordt overgezet.

Ik verneem graag uw reactie of ik u hierbij kan helpen.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Berend,

Ik heb een verzoek voor u ingediend! Het is nog even wachten op een bevestiging, ik zal u op de hoogte houden!
Reputatie 3
Badge +3
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1203 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4923#M564

https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4840#M535

Beste Annette,

De Parallels Plesk Sitebuilder is op dit moment uitgeschakeld wegens beveiligingsredenen, hier komt ook geen update meer voor uit. Alle accounts die nog op deze pem.kpn.net omgeving zitten worden voor einde van dit jaar overgezet naar een nieuw platform waar de meest recente versie van Sitebuilder te gebruiken is (cp.online.kpn.com). Indien u liever niet wenst te wachten, kan ik u voordragen om vervroegd overgezet te worden.

 

Lekker dan,

Maar ik probeer al een week iemand aan de lijn te krijgen die mij hiermee verder kan helpen. Maar niemand weet er wat van. Wie gaat mij helpen?

 ik wil graag wat aanpassen o.a. prijzen. Ik wil graag vervroegd,zo spoedig mogelijk, omgezet worden. 

 

Dag Annette, 

Ik kan dit verzoek voor u indienen. Wilt u mij in een privébericht, uw postcode/huisnummer, naam van contractant en bedrijf en uw domeinnaam toezenden? Ik kom dan zo snel mogelijk bij u terug met een reactie. 

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Burhan
Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen Roland,

Welkom bij de zakelijke community van KPN. 

Middels uw e-mailadres heb ik uw account gevonden, heel handig! :D

Parallels Presence Builder moet in een subdirectory worden geïnstalleerd op uw hosting webspace.

De locatie '/' betreft de "rootmap" van uw hosting webspace. Een subdirectory zou bijvoorbeeld zijn '/presencebuilder/'.

Het lijkt erop dat tevens Webhosting op uw account is uitgeschakeld komen te staan. Deze heb ik zojuist weer voor u ingeschakeld.

Deze opdracht staat nu nog wel in een wachtrij, ik verwacht dat u binnen een uur de Parallels Presence Builder actief is!

Als u aanvullende vragen heeft, help ik u graag verder. Kunt u laten weten of u verder bent gekomen?
Reputatie 7
Badge +11
Beste http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4539#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank,

Ik zie inderdaad dat de installatie nog niet gereed is. In mijn ervaring is de installatie meestal binnen een uur klaar. Er is vanmorgen een storing geweest op het platform. Wellicht zijn er daardoor momenteel meer taken in verwerking. Mijn advies om nog even te wachten. Indien vanmiddag de installatie nog niet gereed is, wil ik hier graag voor u achteraan gaan!

Houdt u de status zelf in de gaten?
Reputatie 7
Badge +11
 

https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1177 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4543#M469

linux-sitebuilder.pem.kpn.net

Parallels Plesk Sitebuilder

windows 8.1 64 bit

ik heb een vergelijkbaar probleem allen de melding is dat deze webpagina niet beschikbaar is

Gisteren al contact over gehad en het andwoord was dat er een storing is

Alleen duurdt deze storing al een week.

Wordt wel eens tijd dat die opgelost wordt

Groetjes Jos

 

Beste Jos (
  • ),

    Op uw e-mailadres heb ik geen hosting account kunnen vinden. Zou u mij een privébericht willen sturen met de betreffende domeinnaam? Dan kijk ik graag voor u wat er aan de hand is. Ik help u graag!
  • Reputatie 7
    Badge +11
    Hallo Bert,

    Er is een probleem / storing geweest met betrekking tot Parallels Presence Builder.

    Het klopt inderdaad dat het enkele dagen niet lukte om de Presence Builder in te schakelen.

    Dit probleem zou inmiddels verholpen moeten zijn, ik begrijp uit uw bericht dat het uiteindelijk wel is gelukt?

    Zo niet, dan kan ik dit probleem voor u laten oplossen, ik verneem graag of ik u kan helpen!
    Reputatie 7
    Badge +11
    Hallo Herman,

    Welkom bij de Zakelijke Community van KPN!

    Zou u eens willen proberen om Parallels Plesk Sitebuilder uit te schakelen (deactiveren/verwijderen). Vervolgens een kwartier wachten en weer opnieuw laten inschakelen / installeren? Mogelijk dat de contentmanager daarna wel weer werkt. Zo niet dan hoor ik dat graag en gaan we op onderzoek uit!
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Herman,

    U kunt kiezen voor de optie "Contentmanager Annuleren" daarmee wordt de dienst uitgeschakeld. Het kan ook zijn dat de optie iets anders wordt genoemd, ik heb even geen account bij de hand om dit na te kijken. Vervolgens na een half uur wachten kunt u Parallels Plesk Sitebuilder weer inschakelen. Lukt het hiermee?

    Als het niet is gelukt, zou ik graag met u mee willen kijken. Ik wil u dan verzoeken om een tijdelijk wachtwoord voor uw PEM / CP omgeving aan te maken en deze middels een privébericht met uw gebruikersnaam naar mij te sturen. Dan kan ik u effectiever helpen en eventueel het probleem uitzetten binnen onze organisatie.
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Herman,

    Ik wil u verzoeken om een tijdelijk wachtwoord voor uw PEM / CP omgeving aan te maken en deze middels een privébericht met uw gebruikersnaam naar mij te sturen. Dan kan ik u effectiever helpen en eventueel het probleem uitzetten binnen onze organisatie. Ik heb u een privébericht gestuurd, daar kunt u op reageren om mij te benaderen. Uiteraard help ik u graag verder met dit probleem.
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Pascal (http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/td-p/4539/page/2#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank),

    De melding die Ronald krijgt, betekent dat Webhosting mogelijk geïnstalleerd staat in de root van uw webspace. Parallels Presence Builder wenst graag in een subdirectory geïnstalleerd te worden. Mijn advies om onderstaande stappen te volgen:

    1. Log in op cp.online.kpn.com met uw account, kies vervolgens rechtsboven het juiste abonnement.

    2. Bovenin staan tabbladen, kies hier voor "Websites".

    3. Klik de betreffende domeinnaam aan.

    4. Onderin staan de hostingdiensten, klik op "Details bekijken" achter "Hostingservice" -> "Web Hosting".

    5. Met de knop "Hosting wijzigen" kunt u webhosting installeren en configureren, u kunt hier een subdirectory aanmaken.

    6. Indien Webhosting al geïnstalleerd staat, kunt u middels de knop "Bewerken" een andere subdirectory kiezen.

    Ik hoor graag of het is gelukt!
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Pascal,

    Ik heb u zojuist geprobeerd te bellen, ik begreep dat u vandaag niet aanwezig bent.

    De domeinnamen heb ik even bekeken, het valt mij op dat alle 3 domeinnamen een standaard forwaring ingesteld hebben naar een bepaalde locatie (http://www.99projects.nl/injectables). Ik begrijp dat dit tijdelijk is terwijl de website wordt gemaakt?

    De webhosting ruimte, die nu niet gekoppeld staat aan een domeinnaam, is ook te benaderen via www.d1336065-7318.allisp.eu.

    Om een contentapplicatie te kunnen installeren en gebruiken, moet Webhosting ingeschakeld staan op de betreffende domeinnaam, dat is nu niet het geval bij injectablestilburg.nl. In de handleidingen kunt u meer informatie vinden over hoe u de configuratie kunt toepassen.

    Eventueel kan ik een telefonische afspraak met u maken om de control panel en opties door te nemen. Veel succes, hopelijk lukt het allemaal. Mijn aanbod om u te bellen en verder te helpen blijft natuurlijk staan! :D
    Reputatie 7
    Badge +11
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1219 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4752#M524

    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4749#M523

    Beste Herman,

    U kunt kiezen voor de optie "Contentmanager Annuleren" daarmee wordt de dienst uitgeschakeld. Het kan ook zijn dat de optie iets anders wordt genoemd, ik heb even geen account bij de hand om dit na te kijken. Vervolgens na een half uur wachten kunt u Parallels Plesk Sitebuilder weer inschakelen. Lukt het hiermee?

    Als het niet is gelukt, zou ik graag met u mee willen kijken. Ik wil u dan verzoeken om een tijdelijk wachtwoord voor uw PEM / CP omgeving aan te maken en deze middels een privébericht met uw gebruikersnaam naar mij te sturen. Dan kan ik u effectiever helpen en eventueel het probleem uitzetten binnen onze organisatie.

     

    Hoi Tim,

    ook deze optie bestaat niet. Ik kan alleen mijn site wissen. Dat is niet de optie. Ik was niet van plan om alles opnieuw in te voeren. Ik vermoed dat iets opnieuw geactiveerd moet worden. Is er niemand die naar mijn account kan kijken?

    Dit probleem heb ik eerder gehad. En weer moet ik lang wachten voor dat KPN de juiste actie onderneemt (dit niet persoonlijk bedoeld, maar als klant erg vervelend).

    Is het mogelijk dat jij een email met telefoonnummer stuurt naar Herman.Steijger@hermansteijger.nl?

    groeten

    Herman

     

    Beste 
  • ,

    Wegens beveiligingsredenen is de Parallels Plesk Sitebuilder op het oude Windows Hosting Platform uitgeschakeld. Mijn excuses, hiervan was ik niet op de hoogte. Indien u graag Sitebuilder wenst te gebruiken, kunnen wij u helpen om uw account te migreren naar het nieuwe platform. Daar kunt u gebruik maken van Parallels Presence Sitebuilder. Ik verneem graag of ik u verder kan helpen, u kunt natuurlijk ook via Webcare (Twitter) het contact voortzetten.
  • Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Annette,

    De Parallels Plesk Sitebuilder is op dit moment uitgeschakeld wegens beveiligingsredenen, hier komt ook geen update meer voor uit. Alle accounts die nog op deze pem.kpn.net omgeving zitten worden voor einde van dit jaar overgezet naar een nieuw platform waar de meest recente versie van Sitebuilder te gebruiken is (cp.online.kpn.com). Indien u liever niet wenst te wachten, kan ik u voordragen om vervroegd overgezet te worden.
    Reputatie 7
    Badge +11
    Hallo Annette,

    Ik heb zojuist bericht ontvangen dat de migratie is afgerond! Als het goed is heeft u per e-mail meer informatie ontvangen.

    Als er vragen zijn dan hoor ik het graag.
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/td-p/4539/page/3#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank,

    Inhoudelijk kan de klantenservice van KPN u niet helpen om Parallels Presence Builder 'gekoppeld' te krijgen met uw website. Ik ben het helemaal met u eens dat er onvoldoende is gecommuniceerd over het 'deactiveren' van Parallels Plesk Sitebuilder 4.5 for Windows. Deze applicatie wordt niet meer ondersteund en bijgewerkt door de ontwikkelaar, daar heeft KPN geen invloud op. Wegens beveiligingsredenen, heeft KPN deze moeten uitschakelen om misbruik te voorkomen.

    In de nieuwe versie, Parallels Presence Builder, is een optie aanwezig om uw Parallels Plesk Sitebuilder 4.5 website te importeren. Dat betekent dat de website wordt ingeladen in de nieuwe applicatie en geschikt wordt gemaakt om bijgewerkt te kunnen worden. KPN is niet verantwoordelijk om dit voor u werkend te krijgen. De website, inhoud & content is uw eigendom.

    Wat ik wel kan doen is u in de juiste richting wijzen of ik adviseer u om specialistische ondersteuning te zoeken bij bijvoorbeeld een website ontwikkelaar.

    1. Maak een offline backup van uw gehele website. U kunt middels FTP de map "httpdocs" naar uw computer kopiëren.

    2. Open Parallels Presence Builder en kies voor de optie "Site importeren vanuit SiteBuilder 4.5". (zie bijlage 1)

    3. Loop de volgende stappen door en geef de gevraagde informatie op. Uw website wordt ingeladen. (zie bijlage 2)

    importerensitebuilder.PNG

    Bijlage 1 - Site importeren vanuit SiteBuilder 4.5

    importerenwebsite.PNG

    Bijlage 2 - Geef de locatie van uw website op

    Meer informatie over het importeren en de beperkingen daarvan kunt u vinden op de website van Parallels.

    Let dus op dat na het importen niet alles precies gelijk zal zijn aan uw orginele website. Dit kunt u vervolgens handmatig aanpassen.

    Veel succes!
    Goedendag,

    Ik krijg de melding:

    "Parallels Presence Builder 12.0.5-17 succesvol gepland voor installatie "

    Wanneer wordt deze geplande actie uitgevoerd? uren, dagen?
    linux-sitebuilder.pem.kpn.net
    linux-sitebuilder.pem.kpn.net

    Parallels Plesk Sitebuilder

    windows 8.1 64 bit

    ik heb een vergelijkbaar probleem allen de melding is dat deze webpagina niet beschikbaar is

    Gisteren al contact over gehad en het andwoord was dat er een storing is

    Alleen duurdt deze storing al een week.

    Wordt wel eens tijd dat die opgelost wordt

    Groetjes Jos
    Even een vraag, al ik weet niet hoelang krijgen wij deze melding

    linux-sitebuilder.pem.kpn.net is geweigerd. De website is mogelijk offline.

    Ik heb gebeld daar kreeg ik te horen dat er een storing was. Maar ja wanneer is dit opgelost?

    mvg Annette
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4840#M535Beste Annette,

    De Parallels Plesk Sitebuilder is op dit moment uitgeschakeld wegens beveiligingsredenen, hier komt ook geen update meer voor uit. Alle accounts die nog op deze pem.kpn.net omgeving zitten worden voor einde van dit jaar overgezet naar een nieuw platform waar de meest recente versie van Sitebuilder te gebruiken is (cp.online.kpn.com). Indien u liever niet wenst te wachten, kan ik u voordragen om vervroegd overgezet te worden.

     Lekker dan,

    Maar ik probeer al een week iemand aan de lijn te krijgen die mij hiermee verder kan helpen. Maar niemand weet er wat van. Wie gaat mij helpen?

     ik wil graag wat aanpassen o.a. prijzen. Ik wil graag vervroegd,zo spoedig mogelijk, omgezet worden. 
    Goedendag,

    Ik ben ook bezig met het omzetten van webhosting online en krijg de volgende melding:

    Parallels Presence Builder 12.0.5-17 kan niet worden ingeschakeld. Reden: Kan content management niet toestaan voor sites met locatie '/'. Bewerk webhosting instellingen, zodat locatie naar subdirectory wijst.

    Zie dat er meerdere zijn met dit probleem, gaarne hulp om dit op te lossen.

    Bij voorbaat dank,

    Bert Wuite
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1205 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4639#M484

    Goedendag,

    Ik ben ook bezig met het omzetten van webhosting online en krijg de volgende melding:

    Parallels Presence Builder 12.0.5-17 kan niet worden ingeschakeld. Reden: Kan content management niet toestaan voor sites met locatie '/'. Bewerk webhosting instellingen, zodat locatie naar subdirectory wijst.

    Zie dat er meerdere zijn met dit probleem, gaarne hulp om dit op te lossen.

    Bij voorbaat dank,

    Bert Wuite

     Het is me gelukt, tenminste dat denk ik de builder is aan het inschakelen.

    Bert Wuite
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4655#M486

    Hallo Bert,

    Er is een probleem / storing geweest met betrekking tot Parallels Presence Builder.

    Het klopt inderdaad dat het enkele dagen niet lukte om de Presence Builder in te schakelen.

    Dit probleem zou inmiddels verholpen moeten zijn, ik begrijp uit uw bericht dat het uiteindelijk wel is gelukt?

    Zo niet, dan kan ik dit probleem voor u laten oplossen, ik verneem graag of ik u kan helpen!

     Ik heb ook het probleem dat parallels plesk sitebuilder (windows) niet werkt. Als ik op de link klikt zie ik dat deze pagina niet beschikbaar is.

    Hoe kunnen jullie mij hierbij helpen? Als ik jullie een email moet sturen, informeer mij naar welk emailadres.

    groeten

    Herman
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4726#M514

    Hallo Herman,

    Welkom bij de Zakelijke Community van KPN!

    Zou u eens willen proberen om Parallels Plesk Sitebuilder uit te schakelen (deactiveren/verwijderen). Vervolgens een kwartier wachten en weer opnieuw laten inschakelen / installeren? Mogelijk dat de contentmanager daarna wel weer werkt. Zo niet dan hoor ik dat graag en gaan we op onderzoek uit!

     Beste Tim, de door genoemde optie is niet aanwezig. Ik kan alleen klikken op: Bewerken in Parallels Plesk Sitebuilder for Windows. groeten'Herman  

    Reageer