Kleinzakelijk

KPN start met Visual Voicemail!

  • 1 December 2017
  • 25 reacties
  • 7568 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +5
Bellen, luisteren, toetsencombinaties… uw VoiceMail beheren kan vanaf nu veel makkelijker! KPN maakt het overzichtelijk met Visual VoiceMail voor Android en iOS. Op 6 december lanceert de Visual Voicemail app al voor Android. Met de app kunt u sneller uw VoiceMails beluisteren en wissen op uw smartphone. Kies zelf welk bericht u eerst wilt horen en bel direct terug.

Visual VoiceMail app voor Android


Met de Visual VoiceMail (VVM) app maken we VoiceMail letterlijk visueel. Alle berichten zijn overzichtelijk in beeld gebracht. Belangrijke instellingen wijzigt u eenvoudig met een tik op het scherm. Ook is het mogelijk om berichten nog te bewaren in de app als die al ‘verlopen’ zijn in uw VoiceMailbox.
Maakt u gebruik van Business Voicemail? Deze begroeting blijft werken via de app!

Met de VVM app neemt u afscheid van de bekende VoiceMail SMS berichten. Na de installatie ontvangt u notificaties via de app. Wel krijgt u nog steeds een waarschuwing per SMS als uw mailbox bijna vol is of als reminder van een onbeluisterd bericht.

Download nu gratis de app in de PlayStore en maak ook uw VoiceMail visueel!

Android: zo stelt u de app in:


Toch even bellen? U kunt natuurlijk nog steeds telefonisch gebruik maken van VoiceMail via 1233 (of 0612001233). Dit kan zelfs als de app al op uw toestel staat.

Nieuwe versie in Google Play Store (vanaf 18-07-2019)


Hieronder een overzicht van de nieuwe functionaliteiten in de app:
  • Scherm uitschakelen:
Wanneer u het toestel tegen uw oor legt om te voorkomen dat u onbewust met uw gezicht een toets indrukt. Vergelijkbaar hoe dit met de standaard telefoonapp op je telefoon werkt. Dit gebeurt via de proximity sensor die naast de speaker zit. Wanneer u deze afdekt gaat het scherm op zwart.

  • Contact toevoegen:
Als u een bericht ontvangt van een nummer dat niet in het adresboek staat, voegt u dit nummer eenvoudig toe middels het icoon (poppetje) naast het nummer.

  • Automatisch afspelen:
Dit is een instelling die vanaf deze versie voor alle berichten ingesteld kan worden. Hiervoor speelden nieuwe berichten automatisch af en oude berichten niet.

  • Altijd via de luidspreker afspelen:
Berichten worden altijd via speaker afgespeeld als u deze optie aanzet

  • Berichtenteller nieuwe VVM berichten:
Op het app icoon verschijnt nu een “rood ballonnetje” met een berichtenteller die het aantal nieuwe berichten toont.

Let op: dit is geen standaard Android functionaliteit maar een functionaliteit van de betreffende telefoonfabrikant.
We kunnen daarom helaas geen garantie geven dat deze functionaliteit op elk merk Android telefoon werkt.


Visual VoiceMail voor iOS

Voor de iPhone is er een Visual Voicemail oplossing in het menu. Deze is te gebruiken vanaf de iPhone 5s en voorzien van versie 11. Visual Voicemail wordt binnen 2 dagen op het toestel gezet door VoiceMail van Apple te activeren:

- Druk op de toets "bellen" 📞 en vervolgens op het voicemail symbool en volg de instructies (U moet bv nieuwe pincode aanmaken en uw eventuele persoonlijke welkomstboodschap inspreken).

Bij Visual Voicemail voor Apple toestellen kiest u uit een standaard - en een aangepaste begroeting.

Kiest u voor standaard dan wordt uw 06 nummer afgespeeld, kiest u voor aangepast dan wordt het persoonlijk opgenomen bericht afgespeeld.

⚠️Let op: Als u een aangepaste persoonlijke begroeting gebruikt en terugschakelt naar standaard, wordt de aangepaste begroeting gewist! Als u de aangepaste begroeting weer wilt aanzetten moet u deze opnieuw inspreken.

Maakt u regelmatig gebruik van verschillende begroetingen of Business Voicemail? Dan adviseren wij u om uw begroetingen te beheren door te bellen naar 1233 optie 1.

De update wordt uitgerold op alle iPhones met Apple support, vanaf de iPhone 5s:
  • Apple iPhone 5s (Model A1457)
  • Apple iPhone 6 (Model A1586)
  • Apple iPhone 6 Plus (Model A1524)
  • Apple iPhone 6s (Model A1688)
  • Apple iPhone 6s Plus (Model A1687)
  • Apple iPhone 7 (Model A1778)
  • Apple iPhone 7 Plus (Model A1784)
  • Apple iPhone 8 (Model A1905)
  • Apple iPhone 8 Plus (Model A1897)
  • Apple iPhone SE (Model A1723)
  • Apple iPhone X
  • Apple iPhone Xr
  • Apple iPhone Xs
  • Apple iPhone Xs Max


F.A.Q.


Wat heb ik nodig voor de app?
- Een Android telefoon met versie 4.4 of hoger en een SMS- en Dataverbinding, anders werkt de app niet.
- Vanaf een iPhone 5s voorzien van versie 11. Druk op de toets en vervolgens op het voicemail symbool en volg de instructies (U moet bv nieuwe pincode aanmaken en uw eventuele persoonlijke welkomstboodschap inspreken).


Ik moet een toegangscode instellen, waarom is dat?
Alleen nieuwe gebruikers die nog nooit eerder gebeld hebben met 1233 moeten eenmalig een code instellen. De toegangscode moet voldoen aan:
1. Lengte tussen 4 en 10 cijfers
2. Geen identieke cijfers (b.v. 1111)
3. Geen opeenvolgende cijfers (b.v. 1234)


Ik gebruik de app niet, waarom duurt het langer om een bericht uit te luisteren?
Dit komt omdat de 'Berichtinfo' standaard aan staat. Dit kunt u op 2 manieren oplossen:

o Oplossing 1: datum/tijd + telefoonnummer standaard uitzetten
Ga naar hoofdmenu (versneld: toets * ) ➜ toets 2 “instellingen” ➜ Toets 2
“afspeelinstellingen”

o Oplossing 2: skip het opnoemen van datum/Tijd + telefoonnummer door # in te
toetsen

Voor nieuwe klanten zal datum/tijd + telefoonnummer standaard uit staan. Dit zijn we, as we speak, aan het oplossen.
o Structureel berichtinfo aanzetten kan weer door: Ga naar hoofdmenu
(versneld: toets * ) ➜ toets 2 “instellingen” ➜ Toets 2 “afspeelinstellingen”.
o Eenmalig berichtinfo: toets 5 tijdens het uitluisteren van het voicemailbericht


Ik heb nu al een VoiceMail app van KPN, vervangt deze de oude?
Als u nu al gebruik maakt van een VoiceMail app van KPN dan zit u in een speciale groep die nog geen gebruik maakt van de vernieuwde VoiceMail Dienst. Deze groep kan nog geen gebruik maken van de nieuwe app. Wij verwachten dat u dit vanaf februari 2018 wel kunt doen. Hier komen wij nog persoonlijk bij u op terug.


Ik heb nu een DuoSim, kan ik de VVM app gebruiken?
De app is niet geschikt voor DuoSim, omdat de VoiceMail App gekoppeld is aan uw telefoonnummer en Simkaart. Als VVM wordt geactiveerd voor één van de DuoSIM toestellen, kan de geactiveerde SIM onleesbare SMS berichten ontvangen van 1233.


Is deze app ook beschikbaar voor klanten met mobiel binnen KPN EEN?
Nee, deze klanten maken gebruik van een ander voicemailplatform waarop deze app niet beschikbaar is.


Kan ik mijn begroetingen ook instellen/wijzigen?
Jazeker!


Kan ik met deze app nog gebruik blijven maken van Business VoiceMail?
Ja, dat kan. Voor de VVM app is de Business VoiceMail greeting een normale persoonlijke begroeting. Het enige verschil is dat de Business VoiceMail greeting niet overschreven/gewijzigd kan worden in de full versie van de app (begin 2018 beschikbaar).

Als u gebruikmaakt van Business VoiceMail op een
iPhoneen Visual VoiceMail activeert, wordt uw Business VoiceMail begroeting uitgezet. Hiervoor in de plaats komt de standaard begroeting. Het opnieuw aanzetten van de Business VoiceMail begroeting is niet mogelijk via het Visual VoiceMail menu op uw iPhone. Hiervoor belt u 1233 en kiest u voor optie 1.


De app werkt niet met mijn carkit/draadloze oordopjes/headphones, klopt dit?
Ja, dit klopt. Dat komt omdat de huidige app nog geen bluetooth ondersteunt. Met de volgende release (begin 2018) is dit wel beschikbaar.


Toestel wordt niet ondersteund
Android komt met bepaalde beperkingen, door het uitvoeren van een root-proces vallen die beperkingen weg. 'Root' voor Android is in principe wat 'Jailbreaken' voor de iPhone is. Vanuit KPN zien we rooted telefoons als een beveiligingsrisico. De root detectie kijkt naar een aantal parameters die duiden op een geroot toestel. Het kan zijn dat bepaalde apps die root toegang nodig hebben de root blokkade al veroorzaken zonder dat root actief is. We adviseren dergelijke apps te verwijderen.


Interessant voor u:


25 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ik vindt de android app geweldig werken, mijn complimenten! 🙂
Reputatie 7
Ik vindt de android app geweldig werken, mijn complimenten! :)
Hi @SjorsK en @Lindsay!

Dit is hele belangrijke en super fijne feedback van een zeer kritische groot-zakelijke klant van KPN en DIY-gebruiker! Ik verheug me op de dag, dat ik zelf ook de iOS 10.3.3 versie op mijn iPhone 6 Plus gepusht krijg van Apple. Please take my iPhone RAM Apple! 😁

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 6
Badge +5
@amertens, hier wat meer achtergrond info over de lancering op Apple. Ik ben heel benieuwd hoe het u gaat bevallen straks!😄
Ik had het handiger gevonden als KPN de nieuwe voicemail uitgerold had als het op ieder apparaat zou werken. allemaal erg mooi deze info maar ik heb er nu zo weinig aan. Zit me nu iedere dag groen en geel te ergeren als ik mijn voicemail moet beluisteren.
Goedemiddag,

Zojuist heb ik de app geïnstalleerd op mijn s7 edge, maar krijg de melding na het aanmelden : "Helaas is deze app voor uw mobiele nummer niet beschikbaar". Mijn voicemail staat gewon aan en heeft ook vandaag nog normaal gefunctioneerd.

Wat te doen?
Reputatie 7
Ik had het handiger gevonden als KPN de nieuwe voicemail uitgerold had als het op ieder apparaat zou werken. allemaal erg mooi deze info maar ik heb er nu zo weinig aan. Zit me nu iedere dag groen en geel te ergeren als ik mijn voicemail moet beluisteren.
Goedenavond @amertens,

Ook ik ben erg teleurgesteld over a) deze salami-plakken-methode van KPN! en b) de zeer matige tot zeer slechte communicatie, zoals bijvoorbeeld het onder het hele dikke groene KPN-tapijt wegmoffelen van blogposts waarin KPN de aankondiging van Visual VoiceMail voor iOS op haar website heeft geroeptoetert - Lindsay is hiervoor natuurlijk NIET verantwoordelijk - vanuit het verantwoordelijk Technisch maar al helemaal het Commercieel Management van KPN.

Hier word ik niet blij van als Apple Fan-Boy EN klant van KPN! 🤔

Maar - dat gezegd hebbend - het is natuurlijk geen excuus voor mijzelf, om toch ook niet nog vol verwachting - gepaard gaande met mijn gebruikelijke wiebelende staart als ik de geur opvang van een super gave nieuwe Apple+KPN toepassing op mijn iPhone - rustig af te wachten wat KPN ons daadwerkelijk gaat leveren in Q1-2018!, op basis van de belofte die nu keihard en in inkt in mijn persoonlijk zwartboek staat opgetekend!.

Ondanks de door ons gedeelde - = halve smart! - teleurstelling, wens ik je toch ook alvast een heel fijn weekend.

Until we meet again with our own Visual VoiceMail for iOS on our iPhone? Lechaim! 😎
Reputatie 6
Badge +5
Goedemiddag,

Zojuist heb ik de app geïnstalleerd op mijn s7 edge, maar krijg de melding na het aanmelden : "Helaas is deze app voor uw mobiele nummer niet beschikbaar". Mijn voicemail staat gewon aan en heeft ook vandaag nog normaal gefunctioneerd.

Wat te doen?
Hi @Marru! Welkom op het Zakelijk KPN Forum😄 Hierboven in het topic vind je een F.A.Q met wat uitzonderingen. Kan het bijvoorbeeld zijn dat je een KPN EEN Mobiel abonnement hebt? Ik hoor het graag!
Goedemiddag,

Zojuist heb ik de app geïnstalleerd op mijn s7 edge, maar krijg de melding na het aanmelden : "Helaas is deze app voor uw mobiele nummer niet beschikbaar". Mijn voicemail staat gewon aan en heeft ook vandaag nog normaal gefunctioneerd.

Wat te doen?
Hi @Marru! Welkom op het Zakelijk KPN Forum😄 Hierboven in het topic vind je een F.A.Q met wat uitzonderingen. Kan het bijvoorbeeld zijn dat je een KPN EEN Mobiel abonnement hebt? Ik hoor het graag!


Ook ik heb dit probleem. Mijn voicemail is veranderd, maar app doet het niet. Hoe weet ik of ik KPN EEN heb? En als ik op een ander platform zit, waarom is de boel dan veranderd?
Dan: waarom hoor ik als ik een collega bel tot wel 3x de mededeling dat ik iets mag inspreken na de piep? Irritant hoor, je begint na de piep en dan hoor je nog een keer dat je iets mag inspreken... en nog een keer. Pffffffffffffffffffffffff.
Wat een drama die nieuwe voicemail. Voor Apple met name. Weer ouderwets stoppen met de auto, lekker ouderwets als in 2003 het nummer op schrijven, weer de voicemail afluisteren, weer lange reeks met nummers aanhoren.
Dan weer nummers intoetsen. Old style use, Nokia gevoel van weemoed..

Een enorme stap...... terug in de tijd.
Terugbellen kan niet meer, wil niet leeglopen, maar slim is het niet.
Heb 300 collega’s, telefoon vd zaak. Allen klagen over het uitschakelen van terugbellen. Slechte beurt, slechte informatie. Graag tijdelijk de oude voicemail op de apple’s terug.
Reputatie 6
Badge +5
@vvanwees, @hvanbeers,

Ik heb de F.A.Q. geupdated met een oplossing voor de lange afspeeltijd! Met de overgang staat 'berichtinfo' standaard aan. Dit kan (gelukkig) eenvoudig aangepast worden. Neemt dit het issue weg bij u @vvanwees? Sorry voor de irritatiefactor!
Reputatie 6
Badge +5
Wat een drama die nieuwe voicemail. Voor Apple met name. Weer ouderwets stoppen met de auto, lekker ouderwets als in 2003 het nummer op schrijven, weer de voicemail afluisteren, weer lange reeks met nummers aanhoren.
Dan weer nummers intoetsen. Old style use, Nokia gevoel van weemoed..

Een enorme stap...... terug in de tijd.
Terugbellen kan niet meer, wil niet leeglopen, maar slim is het niet.
Heb 300 collega’s, telefoon vd zaak. Allen klagen over het uitschakelen van terugbellen. Slechte beurt, slechte informatie. Graag tijdelijk de oude voicemail op de apple’s terug.
Ik snap het dat naar is dat het even niet lekker werkt op iOS 🙁 Vinden wij ook heel vervelend. De verwachting was dat het al zou werken, maar we zijn nog in afwachting van het pushen van de 'Aanbieder Instellingen' door Apple. Alleen de iOS klanten terugzetten is niet mogelijk, sorry!

Het is nog even door de zure Apple heen bijten. Gelukkig duurt het niet lang meer!
@Lindsay de berichtinfo maakt het afluisteren van de voicemail inderdaad makkelijker, maar was niet een door mij gemeld probleem. Mijn problemen:
- geen app voor Android (melding dat die niet voor mijn nummer werkt)
- als ik een collega bel (die ook op dit nieuwe platform zit) hoor ik 2 en soms wel 3 keer de melding dat ik iets in mag spreken voordat ik werkelijk iets in mag spreken
Reputatie 7
Badge +6
@Lindsay de berichtinfo maakt het afluisteren van de voicemail inderdaad makkelijker, maar was niet een door mij gemeld probleem. Mijn problemen:
- geen app voor Android (melding dat die niet voor mijn nummer werkt)
- als ik een collega bel (die ook op dit nieuwe platform zit) hoor ik 2 en soms wel 3 keer de melding dat ik iets in mag spreken voordat ik werkelijk iets in mag spreken


Mag ik vragen wat voor abonnement je hebt. Het kan zijn dat je een speciaal type abonnement hebt die nog niet hiervoor geactiveerd is
@SjorsK Ik heb geen idee, loopt via werkgever... KPN Zakelijk he 😉 En wel overzetten naar ander platform terwijl de functionaliteit nog niet af is voor bepaalde type abonnementen is niet bepaald klantvriendelijk. Is er iets van timing bekend waarop de nog niet geactiveerde types abonnementen geactiveerd worden?
Reputatie 7
Badge +6
Dat kan het probleem zijn. Is het toevallig grootzakelijk of het mkb?

Ik weet dat kpn bezig is met een versimpeling programma waarmee verschillende selfservice systemen worden beperkt naar een om op deze manier de meest optimale service te verlenen. Eerlijk gezegd is het einde van dit programma nog lang niet in zicht.

Gezien de complexiteit van verschillende selfservice omgevingen voor verschillende abonnementen voor klanten die allemaal verschillende eisen hebben is het erg lastig om een goede inschatting te maken.
@SjorsK Ik verwacht grootzakelijk, 12.000 collega's, niet allemaal een abonnement onder dit contract maar best wel veel, dus dat lijkt mij dan grootzakelijk.
Reputatie 6
Badge +5
@SjorsK Ik verwacht grootzakelijk, 12.000 collega's, niet allemaal een abonnement onder dit contract maar best wel veel, dus dat lijkt mij dan grootzakelijk.Vermoed ik ook, zou u mij een privébericht willen sturen met uw 06-nummer? 🙂

als ik een collega bel (die ook op dit nieuwe platform zit) hoor ik 2 en soms wel 3 keer de melding dat ik iets in mag spreken voordat ik werkelijk iets in mag sprekenIs dit alleen bij deze collega? Of ook bij andere mensen? Ik ben benieuwd!
Hoi Lindsay,

Zojuist heb ik de app gedownload op mijn iPhone 7. Als ik wil inloggen wordt er gevraagd naar mijn voormalig Hi gebruikersnaam? Deze heb ik niet en nooit gehad. Klopt het dus dat ik geen gebruik kan maken van de app? Ik heb overigens een zakelijk abonnement via mijn werkgever.

Mvg
Kay
Kan de update voor IOS ook geforceerd worden. Werkt nog niet op mijn iPhone (met de aller nieuwste iOS versie)
Reputatie 7
Goedemiddag @Lindsay!

Heb je nog een laatste update voor Visual Voicemail voor Apple iOS? Er zijn - ook op het Consumenten Forum - toch een aantal gebruikers die problemen ervaren met VVM!

Zie ook deze post - 04-04-2018 - op het CF van je collega Paul : Visual Voicemail

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 6
Badge +5
Goedemiddag @Lindsay!

Heb je nog een laatste update voor Visual Voicemail voor Apple iOS? Er zijn - ook op het Consumenten Forum - toch een aantal gebruikers die problemen ervaren met VVM!

Zie ook deze post - 04-04-2018 - op het CF van je collega Paul : Visual Voicemail

Heb een fijne dag! 😎
Hi @BerendDeMeyer, tot op heden wacht ik nog op reactie van het Visual Voicemail team betreft deze issues. Hierom heb ik ervoor gekozen om mijn topic nog niet te updaten. Gisteren heb ik nog een *ping* gestuurd, als ik hier geen reactie op krijg dan update ik de blog met de informatie die ik nu heb en de vragen naar de issues.
Reputatie 7
Goedemiddag @Lindsay!

Heb je nog een laatste update voor Visual Voicemail voor Apple iOS? Er zijn - ook op het Consumenten Forum - toch een aantal gebruikers die problemen ervaren met VVM!

Zie ook deze post - 04-04-2018 - op het CF van je collega Paul : Visual Voicemail

Heb een fijne dag! 😎
Hi @BerendDeMeyer, tot op heden wacht ik nog op reactie van het Visual Voicemail team betreft deze issues. Hierom heb ik ervoor gekozen om mijn topic nog niet te updaten. Gisteren heb ik nog een *ping* gestuurd, als ik hier geen reactie op krijg dan update ik de blog met de informatie die ik nu heb en de vragen naar de issues.

Goedemiddag Lindsay!

Bedankt voor je terugkoppeling. Ik wacht je update rustig even af, ik ben erg benieuwd.

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 6
Badge +5
Hi @BerendDeMeyer,

Ik heb een terugkoppeling! De herstelacties van de leverancier zijn succesvol uitgevoerd. De dienst Visual Voicemail voor iPhone is nu stabiel en werkt goed. Alle gebruikers ontvangen weer berichten en een notificatie.

De blog is geupdatet met het nieuws dat de Visual Voicemail op de iPhone officieel werkt! 😄
Reputatie 7
Goedemiddag Lindsay - @Lindsay!

Bedankt voor je terugkoppeling en natuurlijk goed nieuws voor alle VVM-gebruikers op iOS.

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 6
Badge +5
Update van de FAQ: Als u gebruikmaakt van Business VoiceMail op een iPhone en Visual VoiceMail activeert dan wordt uw Business VoiceMail begroeting uitgezet. Hiervoor in de plaats komt de standaard begroeting. Het opnieuw aanzetten van de Business VoiceMail begroeting is niet mogelijk via het Visual VoiceMail menu op uw iPhone. Hiervoor belt u 1233 en kiest u voor optie 1.🤓

Reageer