Welkom op het

Zakelijk KPN Forum

Recent online
Sticky

KPN start met Visual Voicemail!


Reputatie 5
  • KPN Moderator
  • 640 reacties
Bellen, luisteren, toetsencombinaties… uw VoiceMail beheren kan vanaf nu veel makkelijker! KPN maakt het overzichtelijk met Visual VoiceMail voor Android en iOS. Op 6 december lanceert de Visual Voicemail app al voor Android. Met de app kunt u sneller uw VoiceMails beluisteren en wissen op uw smartphone. Kies zelf welk bericht u eerst wilt horen en bel direct terug.

Visual VoiceMail app voor Android

Met de Visual VoiceMail (VVM) app maken we VoiceMail letterlijk visueel. Alle berichten zijn overzichtelijk in beeld gebracht. Belangrijke instellingen wijzigt u eenvoudig met een tik op het scherm. Ook is het mogelijk om berichten nog te bewaren in de app als die al ‘verlopen’ zijn in uw VoiceMailbox.
Maakt u gebruik van Business Voicemail? Deze begroeting zal gewoon blijven werken via de app!

Met de VVM app neemt u afscheid van de bekende VoiceMail SMS berichten. Na de installatie ontvangt u notificaties via de app. Wel krijgt u nog steeds een waarschuwing per SMS als uw mailbox bijna vol is of als reminder van een onbeluisterd bericht.

Download nu gratis de app in de PlayStore en maak ook uw VoiceMail visueel!


Toch even bellen? U kunt natuurlijk nog steeds telefonisch gebruik maken van VoiceMail via 1233 (of 0612001233). Dit kan zelfs als de app al op uw toestel staat.

Visual VoiceMail voor iOS

Voor de iPhone komt er een Visual Voicemail oplossing in het menu. Dit wordt op het toestel geactiveerd via een ‘aanbieder instellingen’-update van Apple. De verwachting is dat dit voor iOS begin 2018 gaat gebeuren.

De update wordt uitgerold op alle iPhones met Apple support, vanaf de iPhone 5s:
  • Apple iPhone 5s (Model A1457)
  • Apple iPhone 6 (Model A1586)
  • Apple iPhone 6 Plus (Model A1524)
  • Apple iPhone 6s (Model A1688)
  • Apple iPhone 6s Plus (Model A1687)
  • Apple iPhone 7 (Model A1778)
  • Apple iPhone 7 Plus (Model A1784)
  • Apple iPhone 8 (Model A1905)
  • Apple iPhone 8 Plus (Model A1897)
  • Apple iPhone SE (Model A1723)
  • Apple iPhone X

F.A.Q.


Wat heb ik nodig voor de app?
Een Android telefoon met versie 4.4 of hoger en een SMS- en Dataverbinding, anders werkt de app niet.

Ik moet een toegangscode instellen, waarom is dat?
Alleen nieuwe gebruikers die nog nooit eerder gebeld hebben met 1233 moeten eenmalig een code instellen. De toegangscode moet voldoen aan:
1. Lengte tussen 4 en 10 cijfers
2. Geen identieke cijfers (b.v. 1111)
3. Geen opeenvolgende cijfers (b.v. 1234)

Ik gebruik de app niet, waarom duurt het langer om een bericht uit te luisteren? Dit komt omdat de 'Berichtinfo' standaard aan staat. Dit kunt u op 2 manieren oplossen:

o Oplossing 1: datum/tijd + telefoonnummer standaard uitzetten
Ga naar hoofdmenu (versneld: toets 😉 ➜ toets 2 “instellingen” ➜ Toets 2
“afspeelinstellingen”

o Oplossing 2: skip het opnoemen van datum/Tijd + telefoonnummer door # in te
toetsen

Voor nieuwe klanten zal datum/tijd + telefoonnummer standaard uit staan. Dit zijn we as we speak aan het oplossen.
o Structureel berichtinfo aanzetten kan weer door: Ga naar hoofdmenu
(versneld: toets 😉 ➜ toets 2 “instellingen” ➜ Toets 2 “afspeelinstellingen”.
o Eenmalig berichtinfo: toets 5 tijdens het uitluisteren van het voicemailbericht

Ik heb nu al een VoiceMail app van KPN, vervangt deze de oude?
Als u nu al gebruik maakt van een VoiceMail app van KPN dan zit u in een speciale groep die nog niet gebruik maakt van de vernieuwde VoiceMail Dienst. Deze groep kan nog geen gebruik maken van de nieuwe app. Wij verwachten dat u dit vanaf februari 2018 wel kunt doen. Hier komen wij nog persoonlijk bij u op terug.

Ik heb nu een DuoSim, kan ik de VVM app gebruiken?
De app is niet geschikt voor DuoSim, omdat de VoiceMail App gekoppeld is aan uw telefoonnummer en Simkaart. Als VVM wordt geactiveerd voor één van de DuoSIM toestellen, kan de geactiveerde SIM onleesbare SMS berichten ontvangen van 1233.

Is deze app ook beschikbaar voor klanten met mobiel binnen KPN EEN?
Nee, deze klanten maken gebruik van een ander voicemailplatform waarop deze app niet beschikbaar is.

Kan ik mijn begroetingen ook instellen/wijzigen?
Op dit moment nog niet. In de full versie van de app is dit wel mogelijk. Deze update zal begin 2018 plaatsvinden.

Kan ik met deze app nog gebruik blijven maken van Business VoiceMail?
Ja, dat kan. Voor de VVM app is de Business VoiceMail greeting een normale persoonlijke begroeting. Het enige verschil is dat de Business VoiceMail greeting niet overschreven/gewijzigd kan worden in de full versie van de app (begin 2018 beschikbaar).

9 Reacties

Reputatie 6
Ik vindt de android app geweldig werken, mijn complimenten! 🙂
Reputatie 6
SjorsK schreef:

Ik vindt de android app geweldig werken, mijn complimenten! :)


Hi @SjorsK en @Lindsay!

Dit is hele belangrijke en super fijne feedback van een zeer kritische groot-zakelijke klant van KPN en DIY-gebruiker! Ik verheug me op de dag, dat ik zelf ook de iOS 10.3.3 versie op mijn iPhone 6 Plus gepusht krijg van Apple. Please take my iPhone RAM Apple! 😁

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 5
@amertens, hier wat meer achtergrond info over de lancering op Apple. Ik ben heel benieuwd hoe het u gaat bevallen straks!😄
Reputatie 1
Ik had het handiger gevonden als KPN de nieuwe voicemail uitgerold had als het op ieder apparaat zou werken. allemaal erg mooi deze info maar ik heb er nu zo weinig aan. Zit me nu iedere dag groen en geel te ergeren als ik mijn voicemail moet beluisteren.
Reputatie 1
Goedemiddag,

Zojuist heb ik de app geïnstalleerd op mijn s7 edge, maar krijg de melding na het aanmelden : "Helaas is deze app voor uw mobiele nummer niet beschikbaar". Mijn voicemail staat gewon aan en heeft ook vandaag nog normaal gefunctioneerd.

Wat te doen?
Reputatie 6
amertens schreef:

Ik had het handiger gevonden als KPN de nieuwe voicemail uitgerold had als het op ieder apparaat zou werken. allemaal erg mooi deze info maar ik heb er nu zo weinig aan. Zit me nu iedere dag groen en geel te ergeren als ik mijn voicemail moet beluisteren.


Goedenavond @amertens,

Ook ik ben erg teleurgesteld over a) deze salami-plakken-methode van KPN! en b) de zeer matige tot zeer slechte communicatie, zoals bijvoorbeeld het onder het hele dikke groene KPN-tapijt wegmoffelen van blogposts waarin KPN de aankondiging van Visual VoiceMail voor iOS op haar website heeft geroeptoetert - Lindsay is hiervoor natuurlijk NIET verantwoordelijk - vanuit het verantwoordelijk Technisch maar al helemaal het Commercieel Management van KPN.

Hier word ik niet blij van als Apple Fan-Boy EN klant van KPN! 🤔

Maar - dat gezegd hebbend - het is natuurlijk geen excuus voor mijzelf, om toch ook niet nog vol verwachting - gepaard gaande met mijn gebruikelijke wiebelende staart als ik de geur opvang van een super gave nieuwe Apple+KPN toepassing op mijn iPhone - rustig af te wachten wat KPN ons daadwerkelijk gaat leveren in Q1-2018!, op basis van de belofte die nu keihard en in inkt in mijn persoonlijk zwartboek staat opgetekend!.

Ondanks de door ons gedeelde - = halve smart! - teleurstelling, wens ik je toch ook alvast een heel fijn weekend.

Until we meet again with our own Visual VoiceMail for iOS on our iPhone? Lechaim! 😎
Reputatie 5
Marru schreef:

Goedemiddag,

Zojuist heb ik de app geïnstalleerd op mijn s7 edge, maar krijg de melding na het aanmelden : "Helaas is deze app voor uw mobiele nummer niet beschikbaar". Mijn voicemail staat gewon aan en heeft ook vandaag nog normaal gefunctioneerd.

Wat te doen?

Hi @Marru! Welkom op het Zakelijk KPN Forum😄 Hierboven in het topic vind je een F.A.Q met wat uitzonderingen. Kan het bijvoorbeeld zijn dat je een KPN EEN Mobiel abonnement hebt? Ik hoor het graag!
Lindsay schreef:

Marru schreef:

Goedemiddag,

Zojuist heb ik de app geïnstalleerd op mijn s7 edge, maar krijg de melding na het aanmelden : "Helaas is deze app voor uw mobiele nummer niet beschikbaar". Mijn voicemail staat gewon aan en heeft ook vandaag nog normaal gefunctioneerd.

Wat te doen?

Hi @Marru! Welkom op het Zakelijk KPN Forum😄 Hierboven in het topic vind je een F.A.Q met wat uitzonderingen. Kan het bijvoorbeeld zijn dat je een KPN EEN Mobiel abonnement hebt? Ik hoor het graag!



Ook ik heb dit probleem. Mijn voicemail is veranderd, maar app doet het niet. Hoe weet ik of ik KPN EEN heb? En als ik op een ander platform zit, waarom is de boel dan veranderd?
Dan: waarom hoor ik als ik een collega bel tot wel 3x de mededeling dat ik iets mag inspreken na de piep? Irritant hoor, je begint na de piep en dan hoor je nog een keer dat je iets mag inspreken... en nog een keer. Pffffffffffffffffffffffff.
Wat een drama die nieuwe voicemail. Voor Apple met name. Weer ouderwets stoppen met de auto, lekker ouderwets als in 2003 het nummer op schrijven, weer de voicemail afluisteren, weer lange reeks met nummers aanhoren.
Dan weer nummers intoetsen. Old style use, Nokia gevoel van weemoed..

Een enorme stap...... terug in de tijd.
Terugbellen kan niet meer, wil niet leeglopen, maar slim is het niet.
Heb 300 collega’s, telefoon vd zaak. Allen klagen over het uitschakelen van terugbellen. Slechte beurt, slechte informatie. Graag tijdelijk de oude voicemail op de apple’s terug.

Reageer