Vraag

Doorschakeling vast KPN telefoonnummer krijgt KPN niet voor elkaar

  • 4 June 2020
  • 37 reacties
  • 1286 keer bekeken


Toon eerste bericht

37 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik doelde inderdaad op het modem van het internet pakket. Aan dit pakket hebben we de nummers natuurlijk ook toegevoegd. Wij konden het modem alleen niet uitlezen en vandaar het vermoeden dat er een ‘eigen’ modem aan gekoppeld is. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat de reden is dat de andere 2 nummers per dinsdag pas actief zijn. Het eerste nummer is namelijk wel helemaal geactiveerd en staat nu dus doorgeschakeld. 

Verder kan ik eigenlijk weinig zeggen over de oplossing van Cheapconnect. Ik ben hier niet bekend mee en zou dus eerlijk gezegd niet weten hoe dat precies in elkaar steekt. Wat betreft het doorschakelen van het privénummer is het eerst zaak dat deze helemaal actief op het platform van het internet pakket staat. 

Tot slot wil ik even melden dat wij van de zakelijke afdeling in het weekend niet aanwezig zijn. Ik ben vandaag tot 16.30 uur beschikbaar en daarna maandagmiddag weer. Zoals ik schreef neemt Vikash morgen nog even contact op en hebben wij onderling afgesproken om dit maandag samen weer verder op te pakken. 

De telefonie hangt nog met een ISDN centrale aan de dode ISDN lijn. De panasonic SIP centrale die ik op het oog heb die heeft denk ik geen modem. Die hang je begreep ik gewoon aan een netwerkkabel aan het netwerk (net als je bij een computer doet).
Het internet werkt via een eigen modem, als je dat bedoelt met eigen modem dan klopt dat.

Raar dat de andere nummers pas vanaf 09-06 (aanstaande dinsdag) helemaal actief zijn. De medewerker die dat gisteren in da namiddag invoerde/regelde zei dat het maximaal twee uur zou duren voor dat alles volledig actief zou zijn (gisteravond dus al).

Als ik een softphone installeer op een computer en een Cheapconnect account/nummer neem en daar een KPN nummer heen doorschakel werkt het dan al eerder? Anders ben ik privé wel lang onbereikbaar.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Ik heb weer uitvoerig contact gehad met mijn collega's van het consumenten forum. Ik heb inderdaad begrepen dat het zakelijke nummer (eindigend op 96) nu werkt met een doorschakeling. Van mijn collega Bart heb ik ook begrepen dat jullie een eigen modem hierop aangesloten hebben. Dat verklaart ook dat ik hem niet helemaal kon uitlezen. 

De andere nummers zouden vanaf 09-06 (aanstaande dinsdag) helemaal actief moeten zijn in dit pakket. Daarnaast heb ik begrepen dat de collega's van het consumenten forum ook verder kunnen helpen mbt de SIP accounts voor de SIP-centrale. Daar heb ik zelf eerlijk gezegd weinig verstand van. 

Verder hebben wij onderling afgesproken dat we dit voor nu even laten zoals het is. Vikash is inmiddels ook ingelicht en neemt als het goed is morgen nog even contact met u op. Als we dan helemaal scherp hebben wat er nog moet gebeuren, steken we maandag de koppen weer bij elkaar om het verder af te ronden. 

probleem 1 doorschakeling:
De doorschakeling van één nummer naar het in het voor moderators te raadplegen profiel genoemde nummer elders lijkt momenteel te werken. Net op bedrijf enkele mensen aan de lijn die boos waren dat we niet bereikbaar waren. Nu maar hopen dat het blijft werken.

Probleem 2 werkende nummers:
Voor de nummers moeten we nog hardware kopen om die op de gewone telefoons via de glasvezel te kunnen gebruiken. Als KPN iets opstuurt duurt dat minstens twee weken zieden ze. Dus ik heb geen idee of die nummers al werken, dat konden we nog niet proberen. Dat zal dan via SIP moeten begreep ik van KPN, die kan je dan als je die SIP code hebt in de hardware intypen. Dat schijnt tegenwoordig dé manier te zijn (vorig jaar hoorden we nog bij hoog en laag van KPN dat zoiets volstrekt onmogelijk is en er ook niet gaat komen).

Ik kreeg de tip van een klant op het forum om een abonnement bij cheaponnect te nemen en een softphone op de PC te zetten, dan zijn we privé via een nog in te stellen doorschakeling op een of meerdere andere nummers tot we de benodigde hardware kunnen kopen intussen ook op de andere nummers bereikbaar. Waarom kan dat niet via KPN?

Probleem 3 werkende oplossing:
Het Shut team hadden we eind vorig jaar en in januari ook an de lijn. Vriendelijkheid en luisterend vermogen was iedere keer ver te zoeken. BTC kennen ze niet (slechte interne communicatie lijkt mij) en ze hadden geen enkele interesse om te weten wat die doen want geregeld uitstel komt blijkbaar niet bij hun door. Bij verificatie nadat BTC contact opgenomen of het geregeld was, had het shut team het credo ‘geen commentaar’, gelukkig kregen we een bevestiging via het uiterst behulpzame en klantvriendelijke BTC.

Van een oplossing via BTC ben ik inmiddels “genezen”. Een bedrijf en oplossing waarvan iedereen bij KPN die we spreken het bestaan heel stellig ontkent en reageert met ‘geen commentaar’ zal in toekomst alleen maar problemen geven. We hebben nu 20 jaar lang ook al ieder jaar met een storing te maken gehad. Een jaar geleden is dat nog uitgezocht, ons klantnummer past niet bij privé en ook niet bij zakelijk en dat zou de reden zijn dat iedere afdeling stellig beweert dat we bij de andere afdeling horen. KPN is al 20 jaar bezig dat te corrigeren. In het begin werd onze ISDN lijn regelmatig zomaar veranderd in een PSTN lijn, waardoor we onbereikbaar werden (in bezet toon of nummer bestaat niet meer bericht). Onze telelefoonnummers waren dan gelijk vrij gegeven in “de pool” en dan hoorden we dat ISDN hersteld zou worden en we dan wel nieuwe nummers zouden krijgen. Waarom dat gebeurde is altijd een raadsel gebleven. Later was men betalingen zoek maar als je een KPN zakelijk abonnement hebt en keurig zoals op de factuur vermeld staat betaalt denkt privé waarschijnlijk dat je een nog nooit betaald abonnement hebt.

Als ik van KPN drie SIP accounts krijg van de nummers, voor een zelf aan te schaffen SIP-centrale heb ik dit weekeinde waarschijnlijk al een goed werkende oplossing. Als dan maar één lijn tegelijk kan uitbellen maakt mij dat inmiddels ook niet meer uit. Ik heb mij afgelopen avond en nacht voldoende ingelezen om zelf een eigen SIP-telefooncentrale draaiend te kunnen krijgen.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Dagobert 

Ik heb alles even doorgenomen en gekeken wat ik hier van terug kon vinden. 
Allereerst schrik ik van de melding over het shut-team. Het laatste wat zij hadden mogen doen is het gesprek zomaar beëindigen. Daar ga ik absoluut nog werk van maken, maar is voor nu niet het belangrijkste natuurlijk. 

Ik zie inderdaad dat gister wijzigingsorder 2-40265178713 is opgestart om de nummers *gemodereerd* aan het internet toe te voegen. Zodra de nummers actief in dit pakket zijn kunnen de nummers inderdaad via MijnKPN doorgeschakeld worden. Volgens mijn systeem is de order afgerond, maar ik zie ook dat de nummers nog niet werken. Ik ga kijken hoe we dit op kunnen lossen. 
 

Ik ben overigens wel nog benieuwd wat de afspraken met BTC precies zijn over de nieuwe aansluiting die daar aangevraagd is. Wanneer zou dat actief zijn en wat is er besproken mbt de portering van de nummers naar hun pakket?

Moderators HELP!
Zo kan je een zakelijke klant die al ruim twintig jaar klant is toch niet laten bungelen?


https://forum.kpn.com/internet-9/doorschakeling-vast-kpn-telefoonnummer-500043/index2.html?postid=1000714#post1000714

Beste @Rick S.
(Ik heb een deel van het onderstaande al in het privé forum gepost.)
Het shut team had blijkbaar niet veel zin iets te zeggen, laat staan iets na te vragen of te doen, want die gooiden gewoon de hoorn op de haak.​
Er was uitstel. Zowel ik als het transitie bedrijf hebben geen enkel bericht gehad dat de verbindingen afgesloten zouden worden. Dit komt uit de lucht vallen. Ik hoorde vandaag uit eerste hand dat een ander bedrijf met zesentwintig ISDN aansluitingen (medici en paramedici) ook zomaar afgesloten is.
In een eerder stadium (2019) heeft het shut team mij ook al in niet mis te verstane uiterst grove bewoordingen gezegd dat ze lak hebben aan die uitstel berichten. Dat heeft KPN intern toen glad gestreken. Het shut team weet volgens mededeling totaal niet dat er transities gaande zijn en vooral niet wie dat doen. Meermaals bleek het afgelopen jaar dat het shut team totaal niet communiceert met andere afdelingen. Blijkbaar gaat er daar iets totaal verkeerd en werkt men TOTAAL langs elkaar heen en als dat steeds weer gepaard gaat met medewerkers die uiten ergens “lak” aan te hebben en uiterst grof en kortaf zijn tegen klanten gaat het blijkbaar een keer mis.

Om een onduidelijke reden kon een doorschakeling of mededeling bandje niet aangebracht worden. Een oplossing zou omstreeks acht weken duren. Zo lang kan je bedrijfsmatig én privé niet totaal onbereikbaar zijn.

Ik heb dan ook de helpende hand aangenomen van een medewerker om drie telefoonnummers aan mijn privé internet abonnement te hangen. Daar zou ik op internet kunnen inloggen en zelf een doorschakeling van het voor jullie in mijn privé profiel zichtbare nummer naar het andere daar vermelde nummer aan te brengen. Iets anders met de nummers doen zou ls absoluut minimum twee weken duren.
Dat duurt even om actief te zijn maar zou nu moeten werken. Helaas doet het dat niet.
PS: Om een onduidelijke reden is de snelheid van mijn glasvezel internet in het overzicht nu verlaagd, met name de upload, die is nu volgens het overzicht nog maar 4 megabit up.

Ik kan het nummer doorschakelen (pas na 2 keer overgaan helaas) maar als dat getest wordt dan werkt dat niet.
Van een tut-tut toon dat het nummer niet werkt zijn we nu in de situatie dat als je het zakelijke nummer belt te horen krijgt:
Dit nummer is buiten gebruik. We helpen u graag bij het vinden van het juiste nummer. Bel 1888. Dit informatienummer kost ....
Als je dat drukt (wat je geld kost) krjjg je het volgende te horen:
Door een technisch probleem kan ik u niet doorverbinden.
Dat is natuurlijk een rampzalig bericht. Kan daar alsjeblieft op korte termijn iets aan gedaan worden?
Dat is nog erger dan hoe het al drie dagen was.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Dagobert ,

Inmiddels zijn we weer een stap verder. Voor uw informatie per 02-06 zijn alle nog bestaande ISDN aansluitingen waar nog geen portering voor gepland stond afgesloten in verband met de afronding van de uitfasering van ISDN. Dat heeft er in dit geval vermoedelijk voor gezorgd dat de lijn niet meer werkt. 
 

Dit klopt alleen niet met de melding die u deed mbt de overstap naar BTC. Dit zou moeten betekenen dat de portering nog niet ingediend is vanuit BTC. Welke afspraken zijn hier precies over gemaakt? 

Wij hebben zojuist het ISDN shut-team ingeschakeld om dit op te pakken en te zorgen voor een oplossing. Zij geven aan dat er vanmiddag telefonisch contact opgenomen wordt. Daarnaast heb ik begrepen dat Vikash ook nog even belt. 

Ik zit hier nu al uren op de monteur te wachten die zou komen. Het lijkt haast alsof hij zonder enig bericht niet komt opdagen.

@Rick S. 
De ISDN lijn is dood. Volstrekt onverklaarbaar maar hij doet sinds dinsdag ochtend niets. Op dat moment zat er een doorschakeling op, op de wijze zoals jij beschrijft. Dit komt volledig uit de lucht vallen.
Een monteur zou vandaag komen maar die is er nog niet terwijl hij er al had moeten zijn.

We hebben met spoed een doorschakeling van het zakelijke nummer nodig naar een ander nummer, maar zelfs dat lukt KPN al drie dagen niet. Terwijl al drie keer toegezegd is dat die doorschakeling er snel is.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Dagobert

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Wij hebben contact gehad met onze collega's van het consumenten forum. In uw laatste reactie op het bericht van Bart schrijft u dat de ISDN dus nog wel werkt en dat u puur en alleen een doorschakeling wilt regelen, toch? 

Als er verder technisch niets is veranderd aan de ISDN aansluiting, dan kunt u een directe doorschakeling instellen via de stercode *210 (Voorbeeld: *210*nummer#). Heeft u het al op deze manier geprobeerd?

 

Hoe is de KPN bereikbaar?
Bellen levert na uren aan de lijn niets dan loze beloftes op, De chat robot is op hol geslagen en geeft geen medewerker, Het forum geeft ook al drie dagen geen oplossing.

Reageer