Klachten Voordeelregeling.nl

  • 2 April 2015
  • 294 reacties
  • 32338 keer bekeken


Toon eerste bericht

294 reacties

Reputatie 7
Badge +11
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1808 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7415#M448

Goedemiddag,

Is Belgarant ook een onderdeel van jullie, de werkwijze van deze organisatie is nogal agrassief. je krijgt niet de mogelijkheid om echte vragen te stellen waardan ook geen echt antwoord op krijgt.

 

Hallo 
  • , Belgarant is geen onderdeel van de KPN. Belgarant is wel een partner van KPN-Wholesale om gebruik te maken van de infrastructuur van KPN.
  • Goedemiddag,

    Is Belgarant ook een onderdeel van jullie, de werkwijze van deze organisatie is nogal agrassief. je krijgt niet de mogelijkheid om echte vragen te stellen waardan ook geen echt antwoord op krijgt.
    Ook de Haagse politiek 2de kamer en verantwoordelijke ministeries,  worden op de hoogte gebracht van de praktijken van voordeelregeling.nl. De oproep aan de gedupeerde ondernemers is om officieel een klacht in te dienen bij bureau@mkb.nl. Zij zijn inmiddels ook op de hoogte en gaan in gesprek met de 2de kamer over de klachten die binnen komen en gaan zorg dragen voor een oplossing.
    Reputatie 1
    Badge
    Aks je het aandurft is die laatste aanpak slim.
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7071#M444Hallo https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/td-p/2245/page/27,

    Bij een geldig porteer verzoek, t.b.v. nummerbehoud, dient de andere provider altijd mee te werken om het telefoonnummer af te staan. Dit betekent dat een eventuele overeenkomst wordt opgezegd en een afkoopsom in rekening gebracht kan worden.

     KPN zal het niet mogen zeggen, maar dan is voor mij de oplossing tegen slamming duidelijk: gewoon weer een nieuwe abonnement afsluiten bij KPN (of een andere gewenste provider) met nummerbehoud mits voldaan wordt aan de twee volgende voorwaarden:

    - zeker weten dat je geen geldige overeenkomst hebt bij de slammende provider (voordeelregeling, belgarant, etc.)

    - bestand zijn tegen de incasso terreur die de slammende provider zal starten voor de kosten van de (ongewenst en zonder overeenkomst) geleverde diensten en een afkoopsom van de (niet bestaande) overeenkomst

    In mijn specifieke geval heb ik daarnaast de keuze gemaakt om totaal geen contact op te nemen met de slammende provider (belgarant in dit geval). Niet om melding te maken van 'de fout' en niet met het verzoek iets terug te draaien. Ik speel hun spelletje niet mee en laat ze dus volledig in hun eigen sop gaar koken.
    Reputatie 7
    Badge +11
    Hallo @Luuk,

    Bij een geldig porteer verzoek, t.b.v. nummerbehoud, dient de andere provider altijd mee te werken om het telefoonnummer af te staan. Dit betekent dat een eventuele overeenkomst wordt opgezegd en een afkoopsom in rekening gebracht kan worden.
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7068#M442https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1648 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7065#M441Beste Tim,

    Kun je toelichten wat je bedoelt met 'een herstelorder inleggen' in relatie tot 'kan/mag geen orders van andere providers annuleren'? 

     Natuurlijk https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1648!
    KPN kan/mag geen orders van andere providers aanpassen of annuleren. Wij kunnen alleen eigen orders invoeren. Een herstelorder is een order om de aansluiting weer terug te halen, vergelijkbaar met een nieuwe order voor een nieuwe klant.

     Ok, maar bij een herstelorder ben je dus afhankelijk van de andere provider (voordeelregeling, belgarant, etc.) of je je telefoonnummer terug krijgt?

    Of krijg je je nummer altijd terug en hou je alleen nog claims van de andere provider voor de kosten van de (ongewenst  en zonder overeenkomst) geleverde diensten en een afkoopsom van de (niet bestaande) overeenkomst?

    Deze laatste variant zou natuurlijk prachtig zijn als je zeker weet dat je geen geldige overeenkomst met ze hebt. In dat geval gaan zij maar lekker kosten maken (herinneringen, deurwaarder, rechtzaak, etc.).
    Reputatie 7
    Badge +11
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1648 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7065#M441

    Beste Tim,

    Kun je toelichten wat je bedoelt met 'een herstelorder inleggen' in relatie tot 'kan/mag geen orders van andere providers annuleren'? 

     

    Natuurlijk 
  • !
    KPN kan/mag geen orders van andere providers aanpassen of annuleren. Wij kunnen alleen eigen orders invoeren. Een herstelorder is een order om de aansluiting weer terug te halen, vergelijkbaar met een nieuwe order voor een nieuwe klant.
  • Beste Tim,

    Kun je toelichten wat je bedoelt met 'een herstelorder inleggen' in relatie tot 'kan/mag geen orders van andere providers annuleren'? 
    Reputatie 1
    Badge
    Ok, helder.
    Reputatie 7
    Badge +11
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/750 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6991#M436

    Ook als die klant duidelijk stelt dat het niet uit haar eigen vrije wil gebeurt? Heeft juridisch gezien de 'nieuwe' provider meer gewicht dan de klant zelf?

     

    KPN kan ten alle tijde een herstelorder inleggen maar kan/mag geen orders van andere providers annuleren. De klant kan altijd zelf binnen de wettelijke bedenktijd een order annuleren. Vanuit de speciale klachtenprocedure bij de slammingdesk kunnen er andere acties worden uitgezet.
    Beetje vervelend maar klachten ook melden bij: ACM.nl en bureau@mkb.nl onder vermelding van slamming, ongewenste overstap telecom
    Reputatie 1
    Badge
    Ook als die klant duidelijk stelt dat het niet uit haar eigen vrije wil gebeurt? Heeft juridisch gezien de 'nieuwe' provider meer gewicht dan de klant zelf?
    Reputatie 7
    Badge +11
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/750 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6964#M433

    p.s.: lijkt mij ook goed als de slammingdesk niet wacht tot margreeth contact legt maar proactief contact legt met haar en belvoordeel om dit direct en zo snel mogelijk op te lossen. Het komt namelijk niet zo vaak voor dat een slachtoffer zo vroeg in de procedure zich meldt. Op die manier kunnen de vervolgstappen van het slachtoffer en belvoordeel gemonitored worden.

    Disclaimer: 'slachtoffer' is een emotioneel omschrijvende term op persoonlijke titel en duidt niet noodzakelijker wijs op een misdrijf of overtreding.

     

    Daar hebben we te maken met de wet- en regelgeving. Wanneer een aansluiting door een andere provider wordt overgenomen mag de huidige provider geen contact op nemen met de klant om deze bijvoorbeeld proberen te behouden als haar klant.

    Van 
  •  begrijp ik dat er geen overeenkomst is afgesloten. Mocht u twijfels hebben of vragen, stel ze gerust! U kunt mij eventueel een privébericht sturen met uw gegevens zodat ik uw gegevens kan raadplegen.
  • Reputatie 7
    Badge +11
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1627 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6920#M428

    Tim,

    Dat ziet er heel goed uit echter is bij ons dan echt alles verkeerd gegaan. Medewerkers van KPN wisten echt niet waar we het over hadden en wisten ook niets van een aparte afdeling. Van de gesproken KPN medewerkers heb ik ook de naam en email gekregen voor eventueel wederhoor.

    Ook heb ik te horen gekregen van een KPN medewerker dat er intern iets fout was gegaan en dat de terugzetting daardoor is geannuleerd. Dus KPN maakt de fout en de klant is de dupe.

    Met KPN komen wij dus echt niet verder om dit probleem op te lossen, heel erg triest dat wij het uit handen hebben moeten geven.

     

    Dat is niet fijn om te horen, Basser. De slammingdesk is nog maar actief sinds december en mogelijk zijn daardoor sommige medewerkers hier niet van bewust. Fouten kunnen helaas gemaakt worden maar het is niet de bedoeling dat u als klant daar de dupe van bent. Ik hoop dat u stappen weet te zetten en het probleem opgelost kunt krijgen. Indien ik iets voor u kan doen verneem ik graag een bericht van u, u kunt mij ook een privébericht sturen.
    Reputatie 1
    Badge
    p.s.: lijkt mij ook goed als de slammingdesk niet wacht tot margreeth contact legt maar proactief contact legt met haar en belvoordeel om dit direct en zo snel mogelijk op te lossen. Het komt namelijk niet zo vaak voor dat een slachtoffer zo vroeg in de procedure zich meldt. Op die manier kunnen de vervolgstappen van het slachtoffer en belvoordeel gemonitored worden.

    Disclaimer: 'slachtoffer' is een emotioneel omschrijvende term op persoonlijke titel en duidt niet noodzakelijker wijs op een misdrijf of overtreding.
    Reputatie 1
    Badge
    Dit is precies zoals ze te werk gaan, hoewel ze in uw geval in ieder geval zo eerlijk waren om zich niet voor te doen als een onderdeel van KPN. De rest is precies zoals velen het schip in gegaan zijn.

    Wat er nu waarschijnlijk gebeurt of al gebeurd is: ze zetten u nu ongevraagd over en over een poos ontvangt uw een eerste factuur. Ook kan het zijn dat ze uw bandopname aanpassen zodat uw positieve antwoorden op de contactgegevens wordt geplakt achter een toestemming. Dit gaan ze mogelijk tegen u gebruiken als u hierover uw beklag gaat doen.

    Heel naar dat u er zoals velen bent ingeluisd. Ik raad u aan om direct een aangetekende brief naar belvoordeel te sturen waarin u duidelijk nogmaals stelt geen contact te zijn aangegaan en belvoordeel aansprakelijk stelt voor alle schade en.of kosten die kunnen voortvloeien uit een eventueel toch onvrijwillige verhuizing.

    Verder zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met KPN om overzetten te voorkomen dan wel terug te laten draaien.

    Wees heel voorzichtig met elke contact wat u nu legt met belvoordeel en neem elk gesprek zelf ook vast. Dat kan in de meeste mobiele telefoons zeer eenvoudig.

    Sterkte en succes!

    Disclaimer: bovenstaande is geen weerslag van de daadwerkelijke procedure maar alleen een persoonlijke inschatting.
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/317 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/2245#M1Goedenavond, ik ben vanmiddag benaderd door voordeelregeling.nl

    Zij belde omdat ik abonnee ben bij KPN, Telfort of Tele2. Mijn reactie was of ze mij kon vertellen bij welke provider ik dan zat, nee dat kon ze helaas niet vertellen. Ook wist ze niet of ik uberhaupt wel bij één van de providers geabonneerd was.

    Toen begon ik maar over het belmenietregister, nee daar hadden ze niets mee te maken want ik was toch klant bij KPN?! Ik zei nee want dat kan je niet weten. Toen kwam er een vaag verhaal over dat de adressen bij de KPN vandaan kwamen en omdat het zakelijk is, zij niets met het belmenietregister te maken hadden.

    Nog maar een moeilijke vraag gesteld over het RVV en de slecht Nederlands sprekende (was een Engelse) dame koos eieren voor haar geld en gooide de hoorn er maar op. In dit gesprek deed de dame alsof zij via/van de KPN bij mij terecht was gekomen.

    Vervolgens het hoofdkantoor maar eens gebeld in Utrecht van voordeelregeling.nl

    Ja wij zijn partners van de KPN en wij mogen bellen met hun naam hoor maar wij bellen uit onze eigen naam, het belmenietregister was helemaal niet nodig want ja, zakelijk bellen mag. Ik zei en wat te doen met ZZPers, eenmanszaken en VOF's , daar kon ze geen duidelijk antwoord op geven. De adressen komen bij de KvK vandaan (iets anders dan de andere dame zei) en als ik niet gebeld wilde worden moest ik mij daar maar uitschrijven!

    Wat heeft voordeelregeling met de KPN te maken en mogen zij jullie naam in het verkoopgesprek gebruiken?

    Mvg. Annette Liefting.

     Hallo, ook ik ben zojuist opgebeld door belvoordeel.nl. Direct noemde ik dat ik aangesloten ben bij hey belmenietregister maar dit ging over de kpn. En over mijn huidige contract. Ze konden ons korting geven als kleiner bedrijf. Ze beweerden dat ze dit werkje uit handen namen vd kpn die alleen voor grote bedrijven zoals de shell deze korting kon geven. Ik heb mijn emailadres opgegeven want dan kon ik het en mijn man goed nalezen en daarna een beslissing nemen. Meerdere malen verzekerde ze dat we geen nw. contract aan zouden gaan en alleen maar korting zouden ontvangen en een andere factuurhoofd. Ze raasde over me heen en zei dat zeeen band zou opzetten. Ik kreeg toen een man aan de lijn. Deze herhaalde de telefoonnrs, emailadres, naam waarop ik bevestigend antwoordde, maar over het gedeelte dat daarna kwam heb ik afwijzend gereageerd omdat ik het per mail wilde ontvangen om na te lezen. Toen werd hij heel drammerig. Ik heb letter

    ijk gezegd dat ik er niet mee accoord ging als ik niet de kans kreeg het op mijn gemak door te lezen. Daarna heb ik het gesprek beeindigd.

    ik boel me er erg vervelend onder, vooral nu ik al deze reacties heb gelezen. 

    Margreeth. 
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1708 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6890#M423Ook wij hebben helaas te maken met voordeelregeling.nl  een van de oplichtingspraktijken van de heren / boevenduo

    ***** en ***** (***** te Antwerpen)  (met dank aan de KvK). Schimmige praktijken.

    In ons geval probeert voordeelregeling.nl ons te overtuigen dat we een overeenkomst hebben voor 24 maanden, terwijl dit absoluut niet aan de orde is. Ze denken zelfs dat het sturen van een mailtje met een aanbieding van 2,5% extra korting bij een twee jarig contract bindend is als je hier niet binnen een maand op reageert...!!?? Dit is pure oplichting.

    Nu blijkt dat deze heren ook eigenaar zijn van *****, die zit dus ook in het complot! ***** is dus van een stelletje oplichters!

    Zoals hier al meer te lezen is staat voordeelregeling.nl gelijk aan oplichting ! misleiding en andere frauduleuze praktijken.

     trefw:  voordeelregeling oplichters
    ervaringen voordeelregeling

     
  • , wat hebben jullie hier tegen gedaan? En zijn jullie er al vanaf?
  • Reputatie 1
    Badge
    Wat VDR hierboven stelt is NIET waar. In ons geval werd weldegelijk gesteld dat we met een onderdeel van KPN te maken hadden. Eén of andere resellerstatus makt je NIET tot afdeling van KPN. Stop met het verdraaien van de feiten.
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6887#M422https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1627 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6864#M419

    Hoi Tim van de KPN,

    Onze vraag is of KPN ook schriftelijk te bereiken is voor dergelijke klachten. Dus rechtstreeks met een postadres en contactafdeling of via een speciaal email adres. (waar je dus ook bijlages mee kunt zenden.)

    Dan kan er ook zeer concreet en transparant worden gecommuniceerd.

    Persoonlijk vinden wij de contactgegevens op de kpn website vrij frustrerend werken en onpersoonlijk. In dit soort gevallen moet KPN makkelijk en persoonlijk te bereiken zijn.

    Graag zien we de gegevens tegemoet.

    Beste https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/td-p/2245/page/25,

    De betreffende afdeling, de "Slammingdesk", is voor klanten niet rechtstreeks te bereiken. Dit om de afdeling zoveel mogelijk haar werk te laten doen zonder dat ze gestoord worden. De werkwijze is als volgt; de medewerker van de klantenservice van KPN helpt eerst de klant en kijkt samen of de order geannuleerd kan worden binnen de annuleringstermijn of hoe de andere provider de klacht heeft afgehandeld. Zie https:///t5/Vast-bellen/Ongewenste-contractbeeindiging-en-ISDN-afrekening/m-p/6657#M238 een voorbeeld waar de provider heeft meegewerkt aan de klacht. Vervolgens zijn we tot een oplossing gekomen zonder tussenkomst van de Slammingdesk.

    Als de annuleringstermijn is verlopen of er andere problemen zijn, kan de medewerker een "case" aanmaken voor de Slammingdesk. Een klachtbehandelaar van deze afdeling neemt persoonlijk contact op en geeft daarbij contactgegevens om bijvoorbeeld bijlagen op te sturen.

     Tim,

    Dat ziet er heel goed uit echter is bij ons dan echt alles verkeerd gegaan. Medewerkers van KPN wisten echt niet waar we het over hadden en wisten ook niets van een aparte afdeling. Van de gesproken KPN medewerkers heb ik ook de naam en email gekregen voor eventueel wederhoor.

    Ook heb ik te horen gekregen van een KPN medewerker dat er intern iets fout was gegaan en dat de terugzetting daardoor is geannuleerd. Dus KPN maakt de fout en de klant is de dupe.

    Met KPN komen wij dus echt niet verder om dit probleem op te lossen, heel erg triest dat wij het uit handen hebben moeten geven.
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste volgers van dit topic,

    In de huisregels vragen wij u om geen privégegevens te posten op het forum. Daarnaast het verzoek om on-topic te blijven.
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1708 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6890#M423

    Ook wij hebben helaas te maken met voordeelregeling.nl  een van de oplichtingspraktijken van de heren / boevenduo

    ***** en ***** (***** te Antwerpen)  (met dank aan de KvK). Schimmige praktijken.

    In ons geval probeert voordeelregeling.nl ons te overtuigen dat we een overeenkomst hebben voor 24 maanden, terwijl dit absoluut niet aan de orde is. Ze denken zelfs dat het sturen van een mailtje met een aanbieding van 2,5% extra korting bij een twee jarig contract bindend is als je hier niet binnen een maand op reageert...!!?? Dit is pure oplichting.

    Nu blijkt dat deze heren ook eigenaar zijn van *****, die zit dus ook in het complot! ***** is dus van een stelletje oplichters!

    Zoals hier al meer te lezen is staat voordeelregeling.nl gelijk aan oplichting ! misleiding en andere frauduleuze praktijken.

     trefw:  voordeelregeling oplichters
    ervaringen voordeelregeling

     

    Het adres in Antwerpen is een postbus adres.
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1708 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6890#M423

    Ook wij hebben helaas te maken met voordeelregeling.nl  een van de oplichtingspraktijken van de heren / boevenduo

    ***** en ***** (***** te Antwerpen)  (met dank aan de KvK). Schimmige praktijken.

    In ons geval probeert voordeelregeling.nl ons te overtuigen dat we een overeenkomst hebben voor 24 maanden, terwijl dit absoluut niet aan de orde is. Ze denken zelfs dat het sturen van een mailtje met een aanbieding van 2,5% extra korting bij een twee jarig contract bindend is als je hier niet binnen een maand op reageert...!!?? Dit is pure oplichting.

    Nu blijkt dat deze heren ook eigenaar zijn van *****, die zit dus ook in het complot! ***** is dus van een stelletje oplichters!

    Zoals hier al meer te lezen is staat voordeelregeling.nl gelijk aan oplichting ! misleiding en andere frauduleuze praktijken.

     trefw:  voordeelregeling oplichters
    ervaringen voordeelregeling

     

    ***** is overigens de roepnaam van *****, ook de man achter belcentrale, afijn zie de 25 pagina's ellende in dit forum.
    Ook wij hebben helaas te maken met voordeelregeling.nl  een van de oplichtingspraktijken van de heren / boevenduo

    ***** en ***** (***** te Antwerpen)  (met dank aan de KvK). Schimmige praktijken.

    In ons geval probeert voordeelregeling.nl ons te overtuigen dat we een overeenkomst hebben voor 24 maanden, terwijl dit absoluut niet aan de orde is. Ze denken zelfs dat het sturen van een mailtje met een aanbieding van 2,5% extra korting bij een twee jarig contract bindend is als je hier niet binnen een maand op reageert...!!?? Dit is pure oplichting.

    Nu blijkt dat deze heren ook eigenaar zijn van *****, die zit dus ook in het complot! ***** is dus van een stelletje oplichters!

    Zoals hier al meer te lezen is staat voordeelregeling.nl gelijk aan oplichting ! misleiding en andere frauduleuze praktijken.

     trefw:  voordeelregeling oplichters
    ervaringen voordeelregeling

    Reageer