Vraag

Noodpakket

  • 12 March 2023
  • 78 reacties
  • 667 keer bekeken


Toon eerste bericht

78 reacties

Dag 8 zonder internet op mijn dongel?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen, 

Mark is vandaag niet aanwezig, dus die kan nu niet reageren. 
Maar het klopt niet wat je schrijft. Zoals Mark ook in zijn laatste bericht schreef, staat er sinds afgelopen maandag een nieuwe databundel op de simkaart van de dongel. 

De monteur is 23 mei geweest maar had niet de juiste spullen om glas aan te leggen. 

Hij gaf aan 31 mei terug te komen om alles in orde te maken. Klopt dat? Ik heb geen bevestiging van die afspraak. Ik zou graag een bevestiging ontvangen. 

?

Reputatie 5
Badge +5

De wensdatum richting de netwerkbeheerder was inderdaad 31 mei, maar vanuit de netwerkbeheerder wordt echter aangegeven dat dit niet haalbaar is. Zodra de plandatum bekend is wordt er contact met opgenomen om je hierover te informeren. 

Er is mij verteld dat er een monteur komt om de kabel die voor mijn huis ligt aan te sluiten in mijn woning.

Graag ontvang ik nieuwe MB’s op telefoon en dongel.

Is er zicht op de plandatum?  31 mei vond ik al laat.…

Krijg ik de datum te weten via dit forum? Of per e-mail? 

 

Ik verwacht een antwoord en opwaardering van mijn telefonische bundel en mijn dongel. 

Ik overweeg hevig over te stappen op Ziggo door deze situatie met kpn

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag @Judokus welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik help je graag. De databundel van een noodpakket moet inderdaad steeds opnieuw worden aangevuld. Is dat ondertussen gebeurd of zit je nog steeds zonder?

Eventueel kan ik ook een aanvullende bundel activeren op je mobiele nummer, zodat je deze als hotspot kunt gebruiken. Hiervoor moet het 06-nr wel bij KPN zitten. 

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen, ik zie dat van de laatst toegevoegde bundel nog meer dan de helft over is. Dus voorlopig kun je daarmee nog even vooruit. Ik snap dat het een erg frustreerde situatie is. Erg balen dat er geen aansluitpunt zit zodat de monteur jouw verbinding kon aansluiten. Wanneer de glasaansluiting wordt gerealiseerd hoor je vanuit de netwerkbeheerder. Dit zal telefonisch gaan. 

Ik ga nu elke week (doordeweeks) bellen voordat de bundel op is. Hopelijk kan zo voorkomen worden dat ik zonder data kom te zitten. Bovendien gaat het bij kpn zakelijk om WERKdagen en niet 24 uur. 

Ik heb inderdaad zelf gevraagd om een bundel op mijn mobiele nummer te zetten. Het is jammer dat dit soort oplossingen niet wordt aangedragen door KPN medewerker zelf. Omdat dit alles in het weekend gebeurde had dat meteen de juiste tussenoplossing kunnen zijn.

Hopelijk gaat het aanvullen komende week soepel. 

 

Reputatie 5
Badge +5

Ik snap dat het geen ideale situatie is. Het is dan ook echt bedoelt als noodoplossing. Ik ben het met je eens dat de extra bundel voor je mobiele nummer actief moest worden aangeboden. Als ik het goed begrijp is deze ondertussen wel voor je  geactiveerd? 

Klopt. Maar nog steeds geen internet via de bundel op de dongel. 

Hoe lang is één werkdag wanneer zaterdag rond 16.00 uur de opdracht tot aanvullen is verstuurd?
Zou nu toch moeten werken toch? 

Kan jij hier nog iets in betekenen?

Is een een gewone aansluiting (niet op glasvezel) ook niet mogelijk dan? Álles is beter dan dit.…

Volgens mij hebben de benedenburen een kpn aansluiting. 
 

Omdat ik in februari te horen kreeg dat 1 april glasvezel beschikbaar zou zijn ben ik bij kpn gebleven. 2 maanden is te overzien. We zijn nu 4 maanden verder zonder dat er zicht is op wánneer glas beschikbaar wordt in mijn woning. Elke keer blijk ik onjuiste info te krijgen op basis waarvan ik steeds niet overstap naar Ziggo. 
Ik heb kosten gemaakt voor alternatieven, en betaal voor een abonnement bij Kpn waarmee ik mijn business niet goed kan uitvoeren. 

Ik hoor graag of een gewone aansluiting wel mogelijk is. 
 

Reputatie 5
Badge +5

Kun je voor mij het 097-nummer en/of simkaartnummer van de 4G Dongel toevoegen aan je forum-profiel?

Reputatie 5
Badge +5

Jouw abonnement aansluiten op een andere techniek dan glasvezel hebben we al geprobeerd. Daarvoor is de monteur langs geweest, die heeft van alles geprobeerd, maar helaas is dat niet gelukt. Er zit inderdaad een aansluitpunt, maar dat is al in gebruik door de buren. Ik snap dat het geen wenselijke situatie, op dit moment moeten we wachten tot er een aansluitdatum komt vanuit de netwerkbeheerder. Maar wanneer dat gaat gebeuren is nu nog onbekend, dus  ik kan het begrijpen dat je andere opties overweegt.

ik heb het in mijn  profiel vermeld bij modemtype

Reputatie 5
Badge +5

Top! Ik durf niet te zeggen waarom de nieuwe bundel nog niet actief is. Ik heb direct bij mijn collega's van de back-office het verzoek neergelegd om de bundel aan te vullen. Ik zal het zelf ook even in de gaten houden. 

Dit is dus precies het probleem. 
de aktie om aan te vullen wordt wel uitgevoerd, maar het komt niet beschikbaar op de dongel. 

Met als laatste keer als oplossing dat diezelfde avond een koerier een nieuwe dongel kwam brengen. 

Het duurt gewoon te lang. 
 

 

nog steeds geen internet….

Er is internet!

Ik zal in de gaten houden wanneer ik weer moet laten opwaarderen.

 

Hoe kan ik zien hoeveel GB er nog over is op de dongel? In de KPN app zie ik alleen de data op mijn mobiele telefoon. 

 

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen, bij de 4G-router zijn ook instructies geleverd over hoe je het tegoed van de databundel kunt checken. 

Ik heb weer een nieuwe bundel op mijn dongel nodig. 

Kan dit via deze weg geregeld worden zodat ik op tijd weer data tot mijn beschikking heb?

alvast bedankt

Afgelopen week heb ik een abonnement afgesloten bij Ziggo.
Ik heb even afgewacht of het naar behoren werkt. Ik ben meer dan tevreden over de aansluiting. Het aanbieden door KPN van een ‘tussenoplossing’ bij mijn verhuizing (wat na weken het ‘noodpakket’ bleek te zijn) had nooit mogen gebeuren. Een noodpakket is niet voor máánden bedoeld. Vanaf het begin is het voor KPN duidelijk geweest dat er geen zicht was op wanneer precies glasvezel beschikbaar zou zijn, terwijl gezegd is dat dit per 1 april het geval zou zijn. Dit concludeer ik omdat hierover nog steeds geen duidelijkheid is omdat dit bij de netwerkbeheerder ligt.   

Ik wens mijn abonnement met noodpakket op te zeggen. Toen ik vorige week belde om de opzegtermijn na te vragen bleek dat 1 maand te zijn. 
Omdat er al sinds februari geen stabiel en continu beschikbaar internet is verwacht ik het volgende ter compensatie:
- opzegging per direct (dus niet pas per 31juli)
- compensatie in de vorm van creditering van mijn abonnementskosten (tv en internet) daar ik in afgelopen maanden alternatieven heb moeten gebruiken vanwege het niet beschikbaar zijn van internet.  Bijvoorbeeld gebruikmaken van aansluiting bij vrienden/familie, abonnement en apparatuur Starlink - wat overigens evenmin stabiel internet opleverde- wat me meer dan €300,- heeft gekost. De gehele abonnementsperiode heb ik geen tv kunnen kijken. 

Ondanks dat hier op het forum gericht wordt (en is) gehandeld het ik een ‘kater’ door alle frustratie en ongemak die deze slepende kwestie met zich mee heeft gebracht.
Ik denk dat je dit inmiddels wel hebt begrepen. 

Ik hoor graag z.s.m.!
 

Reageer