Vraag

Noodpakket

  • 12 March 2023
  • 78 reacties
  • 722 keer bekeken

Sinds begin februari heb ik een noodpakket (in afwachting van nog aan te leggen glasvezel 1 april). 

Als de databundel op is (dongel) bel ik om te laten aanvullen. Die data wordt op de simkaart gezet en zou meteen beschikbaar moeten zijn. Soms vertelt een medewerker dat het 24 uur duurt. Dat betekent dat na elke aktie van KPN om het op te lossen ik 24 uur moet wachten. Als het dan nog niet werkt; weer bellen en 24 uur wachten. Inmiddels heb ik al 2x een dongel opgestuurd gekregen. En nu doet zich wéér hetzelfde probleem voor; geen internet beschikbaar. 

Elke week is er een probleem met het aanvullen van data. Hierdoor heb ik één tot enkele dagen geen internet. Ik ben voor mijn bedrijf afhankelijk van internet! 

Hoe kan dit snel en adequaat opgelost worden?

 

 


78 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Mark is vandaag niet aanwezig, dus ik neem het voor nu even over. Ik heb ook even in de geschiedenis gekeken en ik zie dat er afgelopen zondag wel een bundel is toegekend aan het mobiele nummer eindigend op 5679. Ik heb vanmiddag navraag gedaan bij mijn collega's over het feit dat de bundel nog steeds niet aan het 0970 nummer was toegekend. Ik kreeg net de bevestiging dat de bundel van deze aansluiting inmiddels ook opgewaardeerd is. Je kunt nu dus weer even vooruit. 

Ik check de verbinding nog een keertje. Als het niet lukt laat ik het weten!

Glasvezelaansluiting: Ik weet niets over een ordernummer. 

Bij de verhuizing 1 februari vertelde één van jouw collega's dat er per 1 april een glasvezelaansluiting komt. 
en om te overbruggen heb ik mijn abonnement gewijzigd naar het “best beschikbare abo” van KPN op mijn adres. 

Misschien was er al een order gemaakt door de vorige bewoners, of door de bewoner op nr. 21 (ik woon op 21a, daarboven). 

 

Reputatie 5
Badge +5

En wat is er dan met jou afgesproken over wat er na 1 april gaat gebeuren?

Ja, ik ben er ook erg blij mee! 
 

Ik wacht bericht af van de klachtbehandelaar. 
Jij in elk geval bedankt voor je hulp en input! 

Er is afgesproken dat dan mijn abonnement weer wordt gewijzigd naar het abonnement dat ik op mijn vorige adres ook had. 

Moet ik een order plaatsen dan? Hier is niet met mij over gesproken. 
Heb jij inzage in de planning of de datum 1 april nog steeds klopt?

 

Reputatie 5
Badge +5

Ik zie momenteel geen orders lopen onder jouw klantnummer. De verbinding is momenteel actief op 21-A, alleen er is geen apparatuur aangesloten. Het is een 100Mbit abonnement dus dat kan geleverd worden via koper en hoeft niet perse via glas.

Of is het nu zo dat je helemaal geen eigen aansluitpunt hebt?

Reputatie 5
Badge +5

Graag gedaan hoor. 

Klopt inderdaad, maar helemaal geen aansluitpunt.

Omdat glas in de planning zit is mijn glasabonnement omgezet naar 100Mbit for the time being. 

Als glasvezel beschikbaar is kan ik dan weer terug naar mijn vorige abonnement (zo hoef ik niet opnieuw klant te worden bij KPN).

 

Reputatie 5
Badge +5

Ah, oké, duidelijk. In dat geval moet er volgens mij een order komen voor het omzetten/aansluiten op glasvezel. Ik ga dit even dubbel checken met mijn collega's van levering en dan kom ik bij je terug. 

Top!

Hiervan was ik niet op de hoogte gebracht bij het verhuizen van mijn abonnement (ook niet van het fenomeen 'noodpakket’, daar kwam ik na 4-5 weken pas achter...)

Ik wacht je bericht af!

Reputatie 5
Badge +5

Het is op dit moment niet duidelijk wanneer glasvezel kan worden aangesloten in jouw woning. Ik wil eigenlijk een monteur sturen om de verbinding werkende te maken (via koper). Dan heb je in ieder geval een normale verbinding tot dat glas beschikbaar komt.

Oh, dat is wel vreemd, omdat 1 april genoemd is. Kon misschien 1 of 2 weken langer duren. 
Begrijp ik nu goed dat er geen zicht op is wanneer het komt??

Als een monteur laten komen om e.e.a. in te stellen via koper de beste oplossing is dan moet dat maar.  Ik ga ervan uit dat hier geen kosten aan verbonden zijn. 
Ik krijg nu wel de indruk dat glasvezel nog wel eens (heel) lang op zich kan laten wachten. 
Dat is wel erg vervelend voor mij omdat ik (zoals eerder genoemd) afhankelijk ben van internet voor mij inkomen. 

Tot nu toe heb ik begrepen dat 1 april glasvezel in orde gemaakt zou worden. 
Een periode van 2 maanden minder snel internet hebben leek te overbruggen. Ookal had ik toen geen idee hoeveel frustratie (en tochtjes naar een internetcafé) het zou kosten.
Had ik geweten dat het langer duurt dan was ik niet verhuisd naar dit adres, zonder zicht op wanneer er wél een glasvezelaansluiting komt. 
Kan er iets gedaan worden om helder/duidelijk te krijgen wanneer de aansluiting komt? En kan er iets gedaan worden om e.e.a te bespoedigen?

De monteur mag overigens zo snel mogelijk komen!

 

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen, ik denk dat inderdaad dat 1 april een streefdatum is geweest. Op dit moment kan ik niet zeggen hoe lang het nog gaat duren daarvoor zijn we ook afhankelijk van de netwerkbeheerder. Als het goed is heb je wel het installatie-pakket ontvangen toch? Voor mijn beeld, waarom is dat eigenlijk niet aangesloten? Aangezien dat natuurlijk beter werkt dan een noodpakket.

Het is niet aangesloten omdat er geen aansluitmogelijkheid is. Alleen Ziggo kan (begreep ik later van de vorige bewoners).
Ik vermoed dat KPN support ,  om geen klant te verliezen , de tijdelijke oplossing (naar later bleek ‘noodpakket') is aangeboden omdat 1 april glasvezel zou komen en dus op dat moment mijn abonnement weer terug gezet kon worden naar hoe het was op mijn oude adres.

De monteur zal als enige kunnen vaststellen hoe het zit met de aansluitingen. 

Ik kan overigens helemaal geen gebruik maken van het tv pakket. Nu is dat geen noodzaak, maar toch… 

Reputatie 5
Badge +5

We zijn bezig met het  plannen van monteur. Heb je zojuist een sms ontvangen?

de code op de Sms is 123, afspraak tussen 15;00-17;00 30-03-2023

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb de monteur ingepland. Let op! Dit is 30-3 tussen 13.00 en 17.00. Iets ruimer dus dan wat jij doorkreeg. Laat het even weten als de monteur is geweest. 

Top dankjewel,

zou ik voor nu een extra aantal MBs op mijn dongel kunnen ontvangen? Ik heb er niet veel meer over.

Bedankt

Telefonisch extra MB’s zijn ook mogelijk voor de komende 2 dagen. Dit geeft mij een veel snellere verbinding dan via de dongel.

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb nog een nieuwe bundel voor je mobiel geactiveerd. 👍

Ik zou graag nieuwe MBs op mijn dongel willen ontvangen. Ik heb momenteel geen internet en de hotspot van mijn telefoon werkt niet naar mijn PC toe.

Reputatie 5
Badge +5

Aangevraagd, hopelijk na het monteursbezoek niet meer nodig. 👍

de monteur was net op bezoek en angezien de woning waarin ik woon opgedeeld is in 2 stukken, 1 apartement, 1 begane grond. is de oude internetaansluiting waarschijnlijk in het begane grond pand. Er zit wel een aansluiting in mijn apartement maar de kabel is daarvan niet aangesloten beneden. Het contact met de bewoners van de begane grond moet ingepland worden omdat het een bedrijf is. Erg moeizaam allemaal, maar ik moet dus binnenkort een nieuw monteurbezoek inplannen.

Reputatie 5
Badge +5

Ik begrijp uit de monteursbon inderdaad dat er contact gelegd wordt met de huisbaas om toegang te krijgen tot de aansluiting. Hopelijk kan dit snel worden geregeld.  Zojuist ook nog even een extra reminder gestuurd voor de activatie van een nieuwe bundel voor het noodpakket. 

Reageer