Klachten Voordeelregeling.nl

  • 2 April 2015
  • 294 reacties
  • 32338 keer bekeken


Toon eerste bericht

294 reacties

U had allang aangifte moeten doen, en zeker niet betalen!!!!!!! Vdr is een whole sale partner van KPN!!

Je kan dus door ieder willekeurig telefonie bedrijf worden overgenomen als klant van de KPN, dit gaat nergens over en u moet een klacht indienen bij de OPTA.
Ik heb inmiddels sinds april problemen met voordeelregeling. De problemen zal ik niet herhalen. Op dit forum blijkt een patroon. Ook bij mij deden zij zich voor als KPN. Ik heb nota bene gezegd dat ik alleen zaken doe met KPN desondanks heben zij mij hun product opgelegd. 

Ik heb de overeenkomst schriftelijk opgezegd wegens dwaling. Ik was niet op de hoogte dat de telefoon en faxlijnen worden overgenomen en VDR de in en uitgaande gesprekken overneemt. Dit middels aangetekend schrijven, e-mails en telefonisch contact. Ik heb VDR blijft oost indisch doof en doet hier helemaal niets mee.

Ik heb het probleem gemeld bij KPN. KPN heeft mij laten weten dat de zaak is gemeld bij de OPTA en dat zij proberen iets tegen deze praktijken te doen. Intussen blijven kleine ondernemrs in de greep van VDR terwijl telefonie etc het hart is van veel bedrijven. 

Ik blijf intussen rekeningen, herinneringen krijgen en ben zelfs twee weken afgesloten geweest van telefonisch verkeer. Onder protest heb ik de betaling gedaan maar daarmee is de ellende niet klaar. Ik blijf rekeningen krijgen en VDR doet niets met mijn rechtsgeldige opzegging. 

Omdat het hier een advocatenkantoor betret heeft ConsuWijzer niets met deze klacht gedaan. Onbegrijpelijk want het gaat hier ook om een eenmanszaak. Nog steeds ben ik genoodzaakt niet meer te bellen van mijn kantoor.    

De schade is ongekend en ik zie geen andere oplossing dan VDR in rechte te betrekken en aangifte te doen.  
Gisteren is de KPN-faxlijn van ons notariskantoor afgesloten voor uitgaand verkeer. Daar kwamen we vandaag na een bezoek van onze technische man achter, die we hebben opgetrommeld. Het blijkt dat Voordeelregeling erachter zat.

Voordeelregeling claimt dat zij in mei 2015 een mondelinge overeenkomst hebben gesloten na een telefoongesprek met onze receptioniste. Hetgeen door ons wordt ontkend. Ze hebben daarna diverse facturen gemaild maar die heb ik in de ongewenste mail-box geparkeerd. Ik had in juni gebeld met het bewijs vh tel-gesprek maar dat mochten ze vanwege juridische redenen niet geven. Wie stelt bewijst, geldt in de juridische wereld maar kennelijk niet bij de Voordeelregeling.

Vandaag weer gebeld. Nu kan opeens het gesprek wel worden afgeluisterd, althans overmorgen nadat het gesprek is 'opgevraagd'.

KPN is op de hoogte vd aggressieve verkooptechnieken en geclaimde mondelinge overeenkomsten. Dit zorgt voor veel overlast . Ze sluiten gewoon de lijn af als je hun spookfacturen niet betaald. Waarom stelt de KPN niet als eis aan de whole sale partner dat ze alleen schriftelijke (of per mail bevestigde) overeenkomsten met de klanten mogen aangaan?

KPN, draai aub zsm het overzetten van de facturering van onze faxlijn terug op KPN. Mijn gegevens ben graag bereid te verstrekken in een persoonlijke mail.

JL 
Heb nieuws voor u, ze hadden mij afgesloten!!!!! Hebben mij na een uur weer aangesloten, ook de credit nota al ontvangen en toch nog afsluiten, en KPN vindt het allemaal prima!!!!!!

Rekeningen niet betalen!!!! veel succes met dit drama verhaal. 
Even voor de duidelijkheid voor de gebruikers van dit forum. Avg en AvG1 zijn 2 verschillende benadeelden door VDR.

Wij AvG1 hebben in diverse e-mails aan VDR aangegeven dat wij geen overeenkomst met hun hebben en ook niet gaan betalen. verder hebben we een creditnota geeist voor de openstaande facturen bij VDR.

Wij hebben de gedeeltelijke bandopname beluisterd welke VDR liet horen. Hierin is ook niet te horen dat wij akkoord gaan met een overeenkomst met VDR. In deze opname laten ze alleen horen dat onze gegevens worden gecontroleerd.

De medewerking bij VDR is zeer slecht zij blijven ondanks dat ze geen overeenkomst er aan vast houden dat we de openstaande facturen moeten betalen. Wij gaan dit dus niet doen. Wij hebben een allin abbonement bij KPN ik ga dus geen 2 keer betalen voor onze gesprekken.

Verder spreek degene "Tiffany Vieira" die de e-mails bij VDR beantwoord zich tegen in de ene e-mail van 24/7 zegt ze "De kortingsregeling is inderdaad voor u geannuleerd. Uw gesprekken staan sinds de annulering weer op het netwerk van uw oude provider" Vervolgens schrijft ze in een e-mail van 28/7 "De kortingsregeling is inderdaad al voor u geannuleerd. Zoals aangegeven neemt dit een aantal werkdagen in beslag. Op het moment dat er nog openstaande facturen zijn kan dit consequenties hebben voor uw bereikbaarheid."

 
Een paar berichten hierboven staat dat de betreffende persoon van VDR op vakantie is. Dus laten we hopen dat er binnenkort gereageerd gaat worden. Wat vooral belangrijk is dat het stopt en er geen nieuwe slachtoffers bij komen...
Reputatie 1
Badge
Jammer dat VDR zich niet meer durft te laten zien hier, het was voor veel slachtoffers de enige kans op contact.
Dus KPN heeft ook boter op zijn hoofd!!!!! Ik snap er niets meer van, de wereld op zijn kop.
Reputatie 1
Badge
Inderdaad, het is het beste helemaal niets te betalen. Immers, er is geen juridische overeenkomst dus waarom zou je. Lijkt mij overigens niet dat als je betaalt, er dan juridisch wat verandert. Immers, er is dan nog steeds geen overeenkomst en in feite een vrijwillige storting.
 
Het advies (aan anderen die overwegen toch maar te betalen):
 
1. Niet doen.
2. Zou je om wat voor reden dan ook dat toch willen doen, geef duidelijk bij het overmaken van het geld aan dat het 'Onder protest' is. Dat maakt je juridische zaak een stuk sterker.
 
 
Reputatie 1
Badge
  •  Een verzoek is iets waar je dus niet aan hoeft te voldoen Als je een belvrij abonnement hebt

    waarom zou je dan ook maar iets hoeven te betalen.

    Je was geen klant bij de oplichters als je betaald geeft je aan dat je wel klant was want waarom zou je anders betaald hebben.

    Zeer grote kans dat als je nu betaald dat je vervolg fakturen gaat krijgen.

    Mvgr Alb
  • Nu zojuist een mail ontvangen van voordeelregeling. Hierin een bevestiging dat de kortingsregeling is geannuleerd en dat het nog enige dagen kan duren voor KPN onze gesprekskosten heeft teruggenomen. Dat laatste is wel apart eigenlijk, dat ik met een Belvrijaltijd abonnement met de gesprekskosten weggehaald ben bij KPN. En in de mail staat het verzoek om wel de facturen te betalen...
    Bedankt voor dit antwoord. Ik ben aan het mailen geweest met bovengenoemd mailadres. De eerste keer antwoord gehad, maar niet verder gekomen dat de opname van het gesprek terug te beluisteren is. Dit helpt ons niet verder omdat we deze al hebben beluisterd en heel onduidelijk is. Op het herhaaldelijk verzoek van opzeggen krijgen we geen antwoord. Wat KPN betreft , ook daar heb ik diverse malen contact mee gehad en ook dat verliep niet zo eenvoudig. De zakelijke afdeling snapt mijn probleem, maar wanneer ik door hen teruggehaald wordt krijg ik ook een zakelijk contract. En nu heb ik een commercieel contract wat zakelijk wordt gebruikt. De commerciële afdeling zou een formulier opsturen om ons terug te halen naar KPN. Wat ik toen kreeg toegestuurd was een verzoek om internet en bellen in één aan te vragen. Weer gebeld met de zakelijke afdeling en deze staan me goed te woord, en gingen toch regelen dat we weer naar ons oude contract terugkeren. Daar nog echter geen bevestiging van gehad. Als het goed is moet ik nu binnen 8 werkdagen dus terug naar KPN gezet worden... We wachten zowel KPN als antwoord van Voordeelregeling af.
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste
  •  (&
  • ),

    Hier op het forum is een medewerker van
  •  aanwezig. Zoals terug te lezen heeft VDR signalen en klachten in het topic in behandeling genomen en veelal naar tevredenheid afgehandeld. De medewerker is alleen op het moment met vakantie. U kunt tevens per e-mail contact opnemen met VDR op https://mailto:reactie@voordeelregeling.nl" target="_blank.

    Als er KPN gerelateerde vragen zijn dan lees ik deze graag. Heel veel succes met deze situatie, ik hoop dat uw klacht eveneens naar tevredenheid kan worden afgehandeld.
  • Inmiddels bovenstaande mail verstuurd, met de vraag van direct stopzetten van dit illegale contract. Weliswaar wel antwoord gekregen, maar niet naar tevredenheid. Ik krijg als antwoord dat het gesprek opgenomen is en ik dit op verzoek af kan luisteren. Dit heb ik gisteren al gedaan en die opname is zoals eerder gezegd heel onduidelijk en dus voor ons ook geen gegrond bewijs. Nu dus weer opnieuw mailen , want op ieder moment opzeggen kan dus niet, want daar krijg ik nog steeds geen bevestiging van....
    Reputatie 1
    Badge
  •  5 berichten boven jou bericht staat een voorbeeld brief kopieeren en jou gegevens aanpassen en naar de oplichters mailen dan ben je zo van dat tuig af.

    Mvgr Alb
  • Beste Tim 

    Ook wij zijn opgelicht door voordeelregeling.nl wij zijn door hun gebeld als zijnde KPN partner. Wij hebben duidelijke aangegeven dat we geen telefonisch overeenkomsten sluiten en hebben een belvrij abbonement bij KPN.

    Wij krijgen nu wel rekeningen en aanmaningen van de oplichters van voordeelregeling.nl Ze willen de rekeningen pas stopzetten als ik hun een KPN factuur stuur waarop staat dat wij een belvrij abbonement hebben.

    Hoe kom ik van die oplichters af?
    Reputatie 1
    Badge
  • 

    Bij mij heeft hij prima gewerkt binnen 2 dagen creditnota gekregen en de belofte dat er geen nieuwe nota's meer zouden verschijnen.

    Was wel sceptisch maar de oplichters zijn bij mij niet meer aktief.

    En wachten op antwoord is zinloos en tijd verspilling duurt gemiddeld 5 dagen en als het weekend er ook nog tussen zit kan je uit gaan van 10 dagen voor dat je een inhoudelijk antwoord krijgt.

    Je moet er boven op blijven zitten dagelijks een nieuwe mail sturen of een paar per dag constant olie op het vuur blijven gooien dan worden ze wel wakker.

    Mvgr Alb.
  • Bedankt voor de reacties ! En ja zo'n mail is duidelijk. Heb vanmiddag al een mail gestuurd en wacht nu op antwoord. Met zoiets zou je willen dat er direct een oplossing was omdat het je zo razend maakt. Onbegrijpelijk dat hier geen wettelijk iets voor is om deze praktijken te stoppen...maar we wachten af en anders gaat deze bovenstaande mail er uit...
    Reputatie 1
    Badge
    Uitstekende email van ALB overigens!
    Reputatie 1
    Badge
    AVG, kijk even naar je verzekering(en). De meeste MKB's hebben wel een rechtsbijstandsverzekering en via hen sta je sterk(er). Daar zitten juristen die vaak met deze kwalijke praktijken te maken krijgen en weten precies wat je wel en juist niet moet doen.

    Je relaas van dat bandje is helaas exact hetzelfde als bij ons en anderen hier in deze discussie. Ik heb eigenlijk nog helemaal niemand gelezen waarbij een toezegging een overeenkomst aan te willen gaan luid en duidelijk hoorbaar was.

    Bedenk dan waarom dat is.

    Want we leven niet meer in 1980 en met cassettebandjes. Er is geen enkele technische reden waarom schijnbaar al die gesprekken onduidelijk zijn opgenomen of worden afgespeeld. Het is technisch heel eenvoudig dit luid en duidelijk op te nemen EN af te spelen als dat nodig is. Maar in dit geval klinkt het alsof je met een kortegolfzender diep in de binnenlanden van Verweggistan zit. In de jaren 50.

    Toeval?

    Ik denk het niet.

    Bij de meeste klagers beginnen ze te zeggen dat je de opnamen vanwege juridische redenen niet mag afluisteren. Dat is natuurlijk ook het makkelijkst. Daarmee vallen al een aantal klagers af en hoef je dus geen bestand terug te halen. Maar de verbolgen gedupeerden die aandringen mogen dan wel opeens luisteren. En geen van de gedupeerden hier in dit draadje hebben de hele opname mogen beluisteren. In ons geval dus niet het deel waarin mijn vrouw nadrukkelijk zegt nergens mee akkoord te gaan tot ze het voorstel onder ogen krijgt in de mail.

    Toeval?
    Reputatie 1
    Badge
  •  Stuur ze dit antwoord maar toe op reactie@voordeelregeling.nl dan weten de oplichters van VDR dat ze uitgelicht zijn.

    Op 00-00-00 ontving ik van uw bedrijf een mail . Omdat u mij telefonisch heeft benaderd met als doel een nieuwe overeenkomst te sluiten met betrekking tot korting op gesprekskosten had u mij een contract moeten sturen waarmee ik eerst schriftelijk had moeten instemmen.
    Ik heb hier geen schriftelijke instemming voor gegeven. Er is dus geen geldige overeenkomst tot stand gekomen. Ik ben daarom ook niet gebonden aan een overeenkomst en weiger om die reden iets aan u te betalen.
    Omdat er geen geldige overeenkomst tot stand is gekomen en u wel bent overgegaan tot levering verzoek ik u verdere levering te staken. Omdat de geleverde dienst ongevraagd geleverd is, ben ik u hiervoor ook geen vergoeding verschuldigd.
    Meent u dat er wel sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst? Dan verzoek ik u daarvan het bewijs aan mij toe te sturen.
    Ik verzoek u om een reactie binnen twee weken na datum van deze brief en verwacht geen verdere rekeningen van uw bedrijf meer te ontvangen.
    Met vriendelijke groet.

    Mvgr Alb.
  • Jammer dat ik nu ook deel moet gaan nemen aan dit forum, want ook wij zijn nu zonder dit te willen klant van Voordeelregeling. Wij hebben een zakelijk Belvrij Altijd abonnement via KPN. Nu een factuur gehad van Voordeelregeling over gemaakte gesprekskosten. Na een telefoontje met voordeelregeling blijkt dat we sinds 29 mei klant zijn na een gesprek met mijn man. Helaas is sit gesprek alleen te gebruiken voor juridische doeleinden. Ook wordt mij gevraagd de factuur van KPN te mailen. Na een overleg via de chat met KPN wordt mij duidelijk dat ik altijd een opnamegesprek terug moet kunnen luisteren. Dit is zelfs wettelijk bepaald. Ook wordt geadviseerd om geen factuur te mailen aangezien dit persoonlijk is en een andere provider daar niet naar mag vragen. Vervolgens weer naar Voordeelregeling gebeld en gewezen op dit forum, waaruit blijkt dat dit een helaas bekende praktijk is van Voordeelregeling. Zowel de eerste als de tweede telefonist geeft aan dat er zoveel op internet staat en dat dat allemaal onzin is... Ook de KPN kan zoveel zeggen , krijg ik te horen. Vervolgens krijg ik een heel slecht opgenomen bandje te horen, waarop dus mijn man antwoord geeft op controle van de persoonlijke gegevens. De stem van mijn man is niet te horen, althans ontzettend vaag en voor mij nietszeggend. Helaas toch een overeenkomst. Op het bandje is te horen, door de stem van de telefoniste die wel redelijk te verstaan is, dat het contract op elk moment is te verbreken. Op mijn vraag dit dan ook direct te doen krijg ik als antwoord dat ik dan eerst de factuur moet betalen.... En de factuur van KPN opsturen zodat de kosten verrekend worden. Nu, dat wil ik niet, want dat betekent dat ik 15 % korting krijg op mijn abonnement. Dan ben ik dus alsnog klant en waarschijnlijk , zoals ik eerder op dit forum lees, met een contract wat dan pas na drie maanden opzegbaar is. Nog meer ellende dan dus... Zoals ik het nu begrijp zou ik dus een CPS regeling hebben nu... Omdat ik hoor dat ik elk moment op kan zeggen. Helaas kom ik per telefoon niet verder, dan dat ik de factuur moet betalen, mijn KPN factuur moet mailen, dan de factuur verrekend wordt en dan uiteindelijk op kan zeggen. Maar ik wil hier dus per direct van af...
    Reputatie 1
    Badge
    Aangezien VDR zicht richt op het MKB: melding van deze manier van klantenwerven kan door bedrijven overigens ook rechtstreeks bij VNO-NCW via prins[apenstaart]vnoncw-mkb.nl en/of (als als de feiten wijzen op fraude) via het online formulier op https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/

    (bron: http://www.mkb.nl/index.php?pageID=262 )
    Reputatie 1
    Badge
    Die had ik nog niet gehoord 100 % bereikbaarheid /ondanks VDR !

    Ze hadden ook al 100 % klantvriendelijkheid/ lachertje

    Maar ze hebben alleen maar 100 % klantontevredenheid.

    En ze zijn 100 % crimineel bezig.

    Ik vraag mij alleen af of die ****** niet al een paar keer voor bij gekomen is bij Tros opgelicht als hij dat niet is dan word het naar mijn mening tijd dat dat toch wel heel gauw moet gebeuren want VDR moet gestopt worden en wel snel ook voordat ze nog meer schade aan richten.
    Badge
    u heeft zojuist een bericht ontvangen.

    Excuses voor enige ongemak.

    Reageer